Bekkentas of bekkenkoffer?

Gestart door drummermaarheeze, mrt 30, 2013, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

Omdat mijn Stagg bekkentas na jaren trouwe dienst begint te bezwijken onder het gewicht dat ik erin stop, ben ik aan het nadenken over iets nieuws.
Het volgende moet erin mee kunnen:

14" hats;
21" ride;
16" en 18" crash;
8" splash;
Wuhan 16" en 10" china

Ik zou het liefst een (tweedehands) koffer kopen, qua veiligheid voor mijn bekkens.
Ik weet alles niet of alles in een koffer gaat passen, met name de twee Wuhans met hun uitstekende cups. In mijn huidige tas past het wel, maar een koffer buigt niet mee zoals een zachte tas natuurlijk.

Iemand tips/ervaringen hiermee?

Joris

Hier zijn volgens mij al meerdere topics over, maar kan alleen deze even vinden.

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,213.0.html

Wuhan china's in een koffer kan je sowieso wel vergeten.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Een koffer kost wat meer, maar gaat langer mee en zal je bekkens beter beschermen. Daarnaast zijn je bekkens makkelijker te vervoeren als je als koffer een trolley neemt.

Ik gebruik een koffer van Humes & Berg (http://www.humesandberg.com/product_listing.php?category_id=166&scid=167&prod_category=171) en daar past wat je noemt naar mijn idee makkelijk in.

In mijn geval gaat er een setje hats in, 3 crashes, een ride en een china. Die china doe ik overigens wel bovenop, op dezelfde manier als je hem ophangt. De bekkens gaan er op z'n kop in, dus op die manier hangt de cup van de china ook zo'n beetje pas bovenop de rest en er is nog behoorlijk ruimte over.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

#4
mrt 31, 2013, 11:27 Last Edit: mrt 31, 2013, 11:30 by musiqman
Check de protection racket trolley bij de b stock van bax shop.

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/b-stock-protection-racket-cymbal-case-trolley/product-details.html




Ik heb de rugzak versie ervan.  Met veel zachte vak verdelers die je cymbals nog een beetje schoon houden ook. Een aanrader!

Fibesman

Die heb ik ook. De rugzakversie. Hele goede mooie tas, weegt minder dan een case en je stoot er geen pleuster mee van de muur.

drummermaarheeze


Check de protection racket trolley bij de b stock van bax shop.

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen/b-stock-protection-racket-cymbal-case-trolley/product-details.html


Mooie tas inderdaad, zoiets wil ik wel.
Alleen dit is dan jammer:
'Tips of opmerkingen over dit product:
- let op, bij het openen van de verpakking is er een scheur in de tas gekomen!'

Rick

Als je veel treint zou ik voor een rugzak tas  gaan, anders voor een hardcase.

Harre


Mooie tas inderdaad, zoiets wil ik wel.
Alleen dit is dan jammer:
'Tips of opmerkingen over dit product:
- let op, bij het openen van de verpakking is er een scheur in de tas gekomen!'


Ze zijn eerlijk. Het gaat immers niet voor niks om B stock ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

stick tight

Koffers zijn altijd veiliger voor je bekkens alleen gaan 2 wuhan china's niet passen.

Ik heb een gator trolley met 21 ride, 20 en 19 crash, 14 hats en 20 china en dat past prima. Zou nog wel een Crash bij passen..

Grote tassen gaat wel meer in en het is redelijk goed beschermt allemaal, alleen niet tegen stoten van de zeikant en randen van de bekkens. Dat is hoe het bij mij altijd mis ging en sinds ik een koffer gebruik gaan mijn bekkens aanzienlijk langer mee.

Animal baars

Ik heb zelf sinds kort een Hardcase en ben er zeer tevreden over. Past mijn hele set in (hihat, 4 crashes, splash, ride en 8" stack). Maar als je veel met de trein reist, is een rugzak makkelijker. Ik doe alleen vrijwel alles met de auto ;)

timmie

Ik had eerst een koffer, maar daar ben ik van genezen. Een koffer is top als je met de auto gaat, maar anders is het vreselijk. Het is zwaar en onhandelbaar. Ik heb nu stevige tas, die ook als rugzak kan. Kan ik weer met de fiets naar oefenruimte/optredens.

Harre

Het is wat zwaarder dan een tas inderdaad, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het gewicht van al de bekkens comfortabel is op je rug. Maar goed, ik doe alles met de auto en voor het laatste stukje dus een koffer uitgevoerd als trolly. Kwestie van een handvat uittrekken en je loopt er zo mee over straat. Dat het op de fiets niet handig is kan ik me dan wel voorstellen, want waar laat je dan zo'n koffer? Met één hand vasthouden en laten rusten op de stang, of achterop de bagagedrager. Met een bandje vast zetten achterop helpt immers niet...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

@Harre
Een koffer met de fiets is niet te doen. Zeker niet als er meer dan 3 bekkens inzitten.

Ik heb een koffer en een tas maar ik gebruik de tas het meeste. Eerst ging ik elke week met de auto, gebruikte ik altijd de koffer. Daarna ging ik een tijd lang met de fiets en trein en ondertussen is mijn bekkentas uitgegroeid tot een ware toolbox. Ik heb altijd viltjes, sleeves, moongel, clutch, kettingkjes voor op de bekkens, alsook een multitool en jack-tulp kabel bij me, ideaal!
Zo'n vakje voor klein spul mis ik ook bij de meeste bekkentassen, en al helemaal bij koffers. Juist voor optredens en repetities waar je alleen je eigen bekkens en snare meeneemt vergeet je dat soort klein spul maar heb je het wel nodig.

timmie

Ja een tas is zwaar op je rug en het is een zweterig tripje, maar het gaat. Een koffer is onmogelijk. Daarnaast smijt ik ook alles in dat ding, laptop, trui, lunch, alles past erin

Nijlpaard

De ahead cymbal bag. Kan je ook om je middel vastzetten. En heeft een extra vak voor je kleine spullen


Moet je er niet te veel in doen ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Dat is goed om te weten! Voorlopig doet de huidige het nog prima maar voor in de toekomst..
Voor de nieuwsgierigen: Ahead AR6023RS (niet te verwarren met de AA6023RS, zonder schouderbanden).

Paintpro

Ik gebruik die Ahead nu al bijna een jaar 5 a 6 keer in de week, top ding.
Bij mij gaat er meestal 22/19/18/17/17/14 in mee.
Dan steek ik in het hoofdvak nog wat stokken, laptop en snoeren.
Voor het kleine grut gebruik ik een zakje wat toendertijd bij mijn Eliminator hi-hat zat. Ook die dan gewoon in het hoofdvak gegooid.
En als hij zwaar word, dan gewoon de heup-straps vastklikken en je kan er een goed eind mee wandellen.

drummermaarheeze

#18
apr 06, 2013, 18:15 Last Edit: apr 06, 2013, 18:16 by drummermaarheeze
Deze is het geworden voor mij:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m663321314-gloednieuwe-24-protection-racket-cymbal-trolly.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
24" heb ik (nog) niet nodig maar wie weet welke bekkens er in de toekomst nog bijkomen...
Nadat ik de verkoper gemaild had dat zijn vraagprijs gelijk is aan de nieuwprijs stuurt hij 'm nu voor 70 euro incl. verzendosten naar me toe.
Goeie keuze?

Harre

Hij is nieuw te krijgen voor 129 euro, dus de vraagprijs was sowieso veel te hoog. Ik denk dat je er voor 70 euro een leuke trolley aan hebt  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog