Drummen; waarom doen we het eigenlijk?

Gestart door Kevin_Argument, mrt 27, 2013, 23:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mapexmepper


Jeetje...20 jaar en dan al een vriendin die hier over begint ???...ik wil niet veel zeggen...

x2.

Fibesman

Deze thread gaat over iets anders dan ik steeds dacht.
Maar als je vriendin iets af probeert te stoppen waar jij gek op bent zou ik me heel erg afvragen of dat iemand is die jou wel echt leuk vind om wie je bent.

animal


Deze thread gaat over iets anders dan ik steeds dacht.


Dat had ik nou ook en voor de rest heb ik niets tot te voegen aan hetgeen al gezegd is, sorry.

stick tight

#28
apr 03, 2013, 12:40 Last Edit: apr 03, 2013, 12:41 by stick tight
Mijn vriendin heeft echt geen f*ck te maken waar ik mijn geld aan uit geef, ik ga ook niet zeuren als zij naar de primark is geweest en voor 100 euro kleren heeft gekocht die ze na 1 keer dragen weg kan gooien.

Drummen is altijd mijn passie geweest en ik heb er behalve een hoop kosten ook een hoop aan over gehouden, de meeste van mijn vrienden ken ik door het spelen in bands en ik heb redelijk wat van de wereld gezien door te touren.

Muzikant dat word je niet, dat ben je. En als je muzikant bent dan weet je dat je na een week of 2 op de grond slapen alsnog op water en brood moet leven omdat die twee weken op de grond slapen je alleen maar geld gekost hebben. En toch doe je het, voor de fun.


Paintpro

Om dan maar gewoon op de titel antwoord te geven:
Ik drum omdat het ooit begonnen is als hobby, uit de hand gelopen is en inmiddels mijn beroep.

Gebruik je je instrument voor de hobby, dan is het logisch dat het geld kost.
Gebruik je je instrument voor je werk, dan is het te hopen dat het wat op gaat leveren. ;)

Deanberg

Ik wil even mijn mening kwijt, het is zeker niet de bedoeling om mensen op hun voeten te trappen.
Maar als jij drummen leuk vind, dan moet jij het vooral doen en door niemand laten tegenhouden.


Uiteindelijk drum jij en niet je vriendin.. dus als jij er duizenden euro's aan wilt uitgeven en je kan het, dan moet je het doen.
Ik wil zelf bijvoorbeeld heel graag professioneel studio/live drummer worden, ik hoor ook vaak van "je kunt er niet van leven het is nooit zeker blabla" natuurlijk is het een groot risico om realistisch te blijven.
maar ik denk als jij er veel tijd in investeert, hard werkt, en door niemand laat tegenhouden denk ik dat je er wel van kunt leven later.

Je zou maar naar iedereen luisteren die zegt van "je kunt er toch niets mee blabla" en je stopt er ook mee maar zonder plezier. Das best sad toch?
oke, ik dwaal een beetje af haha..

voor de duidelijkheid dit is mijn mening en ik kan er wel uren over doorpraten haha

oke over de slotvraag: gewoon door blijven drummen en veel oefenen, misschien word dit later wel je brood dan.. is toch leuk als je werkt doet wat jou passie is.




Def-11

#31
jun 21, 2013, 11:41 Last Edit: jun 21, 2013, 11:43 by Def-11
Tja, voor mij is het therapeutisch bijna, kan een uur half weg zijn echt helemaal in de groove. Daarnaast (net als bij andere takken van sport zoals schaatsen en tennissen) vindt ik het te gek de techniek te verbeteren en dan het resultaat daarvan te zien. Kicken... Ik vind het ook steeds verrassend dat je zelf nieuwe patroontjes kunt verzinnen en met een beetje oefenen je steeds nieuwe dingen leert die je eerder voor onmogelijk had gehouden. Dat geeft een enorme kick.
Ten laatste natuurlijk alle groupies die je van je af moet houden als drummer... *D
Moeder de vrouw vindt het alleen maar te gek dat ik zo'n hobby heb (zolang er geen maandsalarissen in gepompt worden denk ik dan  :6 ).

Jeff

Ben er zomaar voor de lol mee begonnen 13 jaar geleden en is er in blijven zitten. Heerlijk om je energie er in kwijt te kunnen, zou niet meer zonder willen.
Verse metal uit Brabant > www.powerized.net

Omhoog