Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Black Page

Recentelijk een setje gebruikte 13" sign. dark crisp hihats gekocht ... *O* Ik vind 13" lekkerder spelen dan 14" en ze klinken echt super .....


Air Piet

Oh die heb ik gezien op marktplaats dacht ik..  :)

Mooi hor... Niet te ''high-pitched'' ?

Black Page

Juist niet te high pitched! en idd van marktplaats ....

Black Page

Het is wachten op het endorsementoverstap nieuws van het jaar ......
welke geruchten gingen er rond op de Messe eigenlijk?


Geischa

Reliable sources tell us that Vinnie Colaiuta has made a gutsy decision that few other drummers would dream of making.

Apparently the legendary Los Angeles session and touring ace has decided to drop all of his endorsements and simply play whatever instruments he feels like at any given time. We just checked the endorser roster on Zildjian's website and confirmed that Colaiuta - the driving force behind the company's mega-successful A Custom cymbal range - has been deleted from the page.

In this era, when drummers will endorse a specific company in print advertisements while secretly using 20 different brands in the studio, you have to admit that Colaiuta's decision just might be the most honest endorsement of them all.

Bron: http://www.drummagazine.com/news

Black Page

Op een andere forum meldt een paiste endorser dat bovengenoemde site verkeerd geinformeerd is. Hij weet te melden dat VC op een 22" 602 china speelt. Dat is een prototype. De belangrijkste voor een endorsement is de logistieke ondersteuning tijdens touren. Ik vermoed dat hij niet zonder kan. Het andere gerucht is dat hij overstapt naar ludwig. Ik vermoed dat paiste en ludwig dit gelijktijdig commercieel gaan uitmelken. Dus een productlijn ontwikkelt ism vinnie.

Black Page

Ps. Geischa: artikel is verwijderd vd site......

Geischa

Ach, wat de goede man ook gaat beroeren aan materiaal, het gaat toch geweldig klinken!
De toekomst zal het uitwijzen ;)

Black Page

Toch benieuwd hoe het gaat klinken.... Wat voor Ludwigs zijn deze?


Geischa

#84
apr 04, 2012, 12:56 Last Edit: apr 04, 2012, 12:58 by Geischa
Lijkt me een Ludwig Classic Maple Exotic in "Birdseye Maple"

tRow

Niet legacy?

Geischa

#86
apr 04, 2012, 13:35 Last Edit: apr 04, 2012, 13:37 by Geischa
Ze hebben de Legacy alleen in Natural Maple, die kwa finish in de buurt komt dit is volgens mij een birdseye Maple finish, die hebben ze alleen in de Classic Maple Exotic serie.

Black Page

Vinnie is verschenen op de website van Paiste. Uiteraard een hoop bla bla in deze video. Maar de series worden uitgebreid. Dat is een ding dat zeker is! Ieder " bla bla verhaal" heeft zijn voordeel  *O*


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QgYY3kpFQPs#!

Nickvm

Heb recentelijk de nieuwe PST8 Serie van Paiste gehoord, deze klinken echt te gek!!!

Bij Peter Verspuij binnenkort een product demo van deze bekkens.

Paiste PST8 Clinic met Juan van Emmerloot

Op 20 Juni zal drumleraar & drumcoach Juan van Emmerloot in onze winkel de nieuwe Paiste PST8 bekkenlijn introduceren.

Clinic: Paiste PST8 Clinic

Door: Juan van Emmerloot

Datum: 20 Juni

Aanvang: 19.30u (deur open om 19.15u)

Juan van Emmerloot, tevens Sonor Endorser is de drummer bij uitstek om deze nieuwe bekkenlijn te introduceren. Juan staat bekend als veelzijdige 'studio' en 'live' drummer en weet als geen ander deze nieuwe bekkenlijn tot in alle details, in alle muziekstijlen, te laten horen.

http://www.peterverspuy.nl/nieuws/48.html
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Joris

Is die pst8 B8?

Nickvm

Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

drums97

Question:
Ik heb een 14' Paiste Formula 602 sound edge Hi-hat, waarvan de bottom gescheurd is op de de "edge".
Ik heb al een gaatje geboord om verder scheuren te voorkomen, maar stoor me er toch enorm aan. Ze zijn van de jaren 60 en ik heb ze zo gekregen van m'n pa (met scheur).
Ze klinken enorm goed. Zo goed zelfs dat ik ze eigenlijk altijd gebruik en de Istanbuls verkocht heb.

Nu is de vraag; zijn deze hats bijzonder?
Ik heb namelijk een bottom gevonden zonder scheur, maar deze hats de investering waard?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers

Geen idee of de bekkens bijzonder zijn maar een hihat uit de jaren zestig moet ongelooflijk goed klinken !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

GospelDrummerLars

Hoi,
Ik ben Lars,
Speel gospelfunk en gospelrock en een beetje pop.
Ik heb een Paiste alpha 14" medium hihat O+, en zoek een Ride met een duidelijke bell en zware"stick-definitie".
En moet meekleuren qua geluid en kleur aan mn hats dus.
Welke raden jullie aan?
Ik ben niet gebonden aan Paiste, maar het Liefst wel.
Ik ben pas 14, dus heb geen Superbaan, dus geen groot megabudget :'(. Liefst 200/250 euries
Wat vind jij er van?

animal


...maar een hihat uit de jaren zestig moet ongelooflijk goed klinken !!


En waarom dat? De meeste drums uit die jaren klonken namelijk nergens naar. Alléén de duurste series van de grote merken waren goed, maar de kwaliteit van "middenklasse" en "instappers" drums was echt om te huilen. Dat is tegenwoordig toch wel heel anders, het verschil tussen middenklasse en topdrums is soms zelfs niet te zien, laat staan horen.
Tegenwoordig zegt men vaak:"slechte drums worden niet meer gemaakt", dat was in de jaren zestig wel even anders, het bovenstaande geldt evengoed voor bekkens.
De Paiste 602 formula Sound-edge waren/zijn behoren tot de profi-soort met een dito prijs.
Het zijn fantastische hi-hats/bekkens (en niet zozeer omdat ze uit de zestiger jaren zijn), ik heb ze zelf ook  *D, nieuw gekocht eind jaren 70.
Jammer dat je niet vertelt wat de vervangende bottom moet kosten, maar het moet wel heel wat zijn, wil het niet de moeite waard zijn.

Jenslathouwers


En waarom dat? De meeste drums uit die jaren klonken namelijk nergens naar. Alléén de duurste series van de grote merken waren goed, maar de kwaliteit van "middenklasse" en "instappers" drums was echt om te huilen.


Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand  een halve eeuw op een hihat blijft spelen die nergens naar klinkt, de oude bekkens waar ik ervaring mee heb klonken schitterend...

Daarbij komt dan nog dat instap klasse bekkens het zeer zelden een halve eeuw uitzingen...

Maar ik begrijp je punt, materiaal uit de jaren zestig staat niet garrant voor supergoed materiaal, hoewel drums natuurlijk nog wel iets helemaal anders is dan bekkens...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

#96
jun 30, 2012, 08:01 Last Edit: jun 30, 2012, 08:12 by drums97
Sorry helemaal vergeten de prijs te vermelden.
Hij vraag 50 euro en dit is 'm:


@ Animal, is dit de oude serie? Mijn opdruk is helemaal vervaagd.
En wat zijn ze dan waard?
Ik had idd gezien dat jij ze ook had in het cymbal topic.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

Vraag de verkoper eens naar het serienummer, de eerste 2 cijfers zouden namelijk (vermoed ik) het jaartal aangeven waarin het bekken is gemaakt.
Het logo is iig exact gelijkt aan het logo van mijn bekken, wellicht is een foto van de andere kant van het hi-hat nog interessanter. Daar mag geen groot Paiste logo in staan, alléén de diameter in inch en wat geneuzel over patentnummers in verschillende landen.
De prijs van € 50,- vind ik het bottom bekken zeker waard, wil je de hi-hat compleet en originele staat gebruiken heb je weinig keus. De nieuwere 602's hebben namelijk een andere legering dan de oorspronkelijke die in de periode '59-'89 zijn gemaakt.

drums97

Bedankt voor je antwoord! (paiste logo op de onderkant was mij niet bekend!)
Ik denk dat je de laatste 2 cijfers bedoeld, want mijn serienummer is 338967, dus kan uit '67 zijn.
Op de onderkant staan bij mij ook idd alleen 14" en de patent nummers.

Ik heb ook meer foto's gevraagd en het serienr, maar heb nog niets vernomen.

Ik zal de gescheurde bottom ook niet wegdoen, om de set natuurlijk wel compleet te houden.

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Niet over nadenken gelijk halen..
602's zijn zeker gewilde bekkens..ze hebben niet de oude K status, maar desalniettemin..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog