Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Geischa

Uit deze periode hanteert Paiste het eerste cijfer als productie jaar..
3xxxxx is 1973

drums97

Thanx guys.
Ik heb de goede man al gebeld, maar nog geen response  8)7

Ik ga er van uit dat het een uit de oude doos is, gezien de opdruk. Ga 'm zeker aanschaffen, want die dingen zijn zo moeilijk los te krijgen. Veel bottoms zijn namelijk gescheurd (net als die van mij).
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Geischa

Op zich zijn losse bottom's of top's niet moeilijk te verkrijgen, zijn gewoon los te bestellen...
Maar dan heb je wel een nieuwe..

animal


Uit deze periode hanteert Paiste het eerste cijfer als productie jaar..
3xxxxx is 1973


Hé dat is interessant, maar snappen doe ik de serie-nummering dan niet. De productie is gestart in 1959, hoe kom je dan met '3' in 1973 uit??

@drums97
Stalken die man, het bekken is het waard.

drums97

Ja, hahaha! Tis maar dat ik weer een hele set heb! :6
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Geischa

Paiste is pas in 1972 begonnen met serienummers...

Jaren 70:
Zonder Paiste logo bij het serienummer, b.v. "3XXXXX" komt dan uit 1973.

Jaren 80:
"PAISTE" bij het serienummer: b.v. "PAISTE 7XXXXX" komt dan uit 1987

Jaren 90:
"pAisTe" bij het serienummer: b.v. "pAisTe 2XXXXX" komt uit 1992.

In 1996 zijn ze begonnen met 8 getallen, de eerste 2 getallen geven dan het productiejaar aan, dat doen ze nu nog steeds
   

animal

Thanks  :Y

Black Page

Idd ... 50 euro voor een onderbekken is een koopje. Heb je weer een complete set ... Ook samengestelde sets (doelende op niet matchende serienummers) blijven de waarde houden ...

grt René

ps ik heb anders wel interesse in je bovenbekken ;-)

drums97

Nee helaas de botoom is gekocht en wordt deze week verstuurd!  *O*
Ook de originele bottom hou ik om de set compleet te houden!

Het serie nummer begint met een 1....., dus als paiste pas is begonnen in '72, dan komt deze bekken uit '81, toch Geischa?
Dat vindt ik iig goed genoeg, dunogmaals thanx guys voor de hulp  *O* *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

patrick76

Allo Allo Allemaal,

Mijn vraag: Een  tweede hands Paiste 2002 20" china voor €85 is dat een leuke prijs of moet je je dan 2 keer achter de oren krabben?? :?

En.....euh...... Is ie lekkerder dan n 20" Alpha??

Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

FoREVer


Allo Allo Allemaal,

Mijn vraag: Een  tweede hands Paiste 2002 20" china voor €85 is dat een leuke prijs of moet je je dan 2 keer achter de oren krabben?? :?

En.....euh...... Is ie lekkerder dan n 20" Alpha??


is zeker geen slechte prijs, nieuwprijs bij thomann is 285€ en wij reken ongeveer 60% vd nieuwprijs dus dan zit je er ruim onder! hij is vooral dunner dan een alpha dus zal minder hard zijn denk ik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

patrick76



En.....euh...... Is ie lekkerder dan n 20" Alpha??




Slim van mezelf  8)7 . Niet even gekeken als er wel een 20"Alpha  bestaat. Op de site van Paiste staan ze dus niet.
Geeft ook niet.

AEDrumsA7x bedankt voor de snelle reactie.  :)Ik ga even op de Paiste site luisteren wat ik lekkerder vind 
klinken. Een 2002 of een Alpha. En dan met mezelf overleggen of ik de 2002 voor €85 ga kopen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Anserini

2002 is toch een stuk 'beter' dan een Alpha?

drums97

Ja zeker! Voor 85 euro een prikkie.
Is het een van de oude of nieuwere lijnen?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

patrick76

Te laat. Hij is verkocht. :F
Er was me net iemand voor. Grrrr
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

drums97

Oei das zuur! -O-
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

jasperbegijn

#116
sep 04, 2012, 21:54 Last Edit: sep 04, 2012, 22:11 by jasperbegijn
Beste,

ik ben van plan een paiste pst8 china 16" te kopen.
Iemend die ervaring heeft met deze china en weet
of het een aanrader is, of ik beter verder zoek naar
een ander model?

Alvast bedankt :)

Paul

==> Toegevoegd aan Paiste-topic.

Anserini

Of het een aanrader is ligt ook aan je budget, hoe groot is dat?

Jenslathouwers

Hoeveel zijn 14" paiste 2002 hats ongeveer waard? (2dehands en in (bijna) nieuwstaat)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Air Piet


Hoeveel zijn 14" paiste 2002 hats ongeveer waard? (2dehands en in (bijna) nieuwstaat)


Bijna nieuwstaat? Zo rond de €200. Hangt er ook vanaf of het soundedges zijn, die zijn iets duurder.

Gaat het over die advertentie van die medium hats?

Deze: http://link.marktplaats.nl/580884240   ?

Ik had hem voordat ik geslaagd was met de hats die ik nu heb gemaild, maar het is maar een rare kneiter met geen grammaticale know-how. Had moeite met hem te begrijpen.  :N

Is waarschijnlijk ook de reden dat ze zo lang te koop staan...

Geischa

#121
jan 17, 2013, 22:28 Last Edit: jan 17, 2013, 22:30 by Geischa

Fibesman

Leuk leuk, jammer dat nieuwe Paiste's zou slecht verkrijgbaar en duur zijn. Ik zag een 602 in een zakje staan in een winkel en schrok me helemaal dood van de prijs. Dan ga ik het niet eens meer proberen.

drums97

Hele mooie serie die 602's. Ik vind toch de oude beter op een of andere manier!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Geischa

Dat komt omdat ze `ingespeeld` zijn, uiteindelijk gaan ze net zo mooi klinken ;)

Omhoog