Zeer dunne crashride als mainbekken in compacte setup.

Gestart door Dries, mrt 07, 2013, 02:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries

mrt 07, 2013, 02:41 Last Edit: mrt 17, 2013, 16:20 by Dries
Hallo mensen,

Voor het eerst loop ik tegen mobiliteitsproblemen aan bij het repeteren.
De komende tijd ga ik vrijblijvend wat repeteren met een groep oud docenten van de middelbare school maar we hebben geen echte repetitieruimte.
Daarom wordt het minimalistisch repeteren in de woonkamer van twee van de muzikanten.

In eerste instantie dacht ik aan een cocktailset maar dit is nog steeds niet te vervoeren in het OV.
De enige optie (Cajon trekt me niet) lijkt me een kofferdrum á la Paul.

Naar een koffer ben ik al op zoek, hardware en snaredrums heb ik al maar ik zoek nog naar één bekken waaraan ik genoeg zou hebben in een Rock 'n Roll formatie. Er gaat uitsluitend wat hardware (zo weinig mogelijk) mee, plus een snaredrum, koffer en eventueel 12'' K custom dark splash.

Dat houdt in:
ik zoek een (zeer) dunne, warme crash, ride of crashride.
Formaat: bij voorkeur 18 inch. 19 of 20'' kan ik overwegen.
Het moet écht crashbaar zijn en mag gerust flink wat wash hebben.
Rivets zijn leuk maar het móet niet.


Het klinkt simpel maar ik weet inmiddels dat ik een zijkerd ben op het gebied van jazzrides.
Heb vorig jaar nog een 18'' K ride verkocht, was me nu van pas gekomen maar dat weet je vooraf niet.


Dries
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dries

Ik heb wat op youtube zitten kijken en iets als de 19'' Zildjian Armand beautifull baby ride lijkt me wel wat.
Waarschijnlijk amper gebruikt aan te komen maar iets in die richting zoek ik.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Anders een dunne Dream Bliss of Istanbul Jazz ride?

Hier is nog een 22"  ufip ride voor 70 eu
http://link.marktplaats.nl/647546109

Of deze istanbul
http://link.marktplaats.nl/646350822

Anders kun je altijd een grote crash pakken en als ride gebruiken

Dries

22'' is me te groot i.v.m. transport en vind ik te groot om 'subtiel' te kunnen crashen.
Mijn 18'' A custom crash is te dik om als ride te gebruiken.
Bedankt voor het meekijken overigens!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Monuments

Hier wordt een K 17" vintage crash/ride aangeboden: http://link.marktplaats.nl/654411755
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Dries


Hier wordt een K 17" vintage crash/ride aangeboden: http://link.marktplaats.nl/654411755

Bedankt, heb contact met hem opgenomen maar hij heeft m.i. behoorlijk forse prijzen in gedachte.
300 voor die 17'' Paiste 602 en 175 voor de K crash/ride.
Wel leuke bekkens verwacht ik, maar dat ik vind het te duur voor een extra item voor een studenten sleepkoffer.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Monuments

Oei, dat is inderdaad fiks aan de prijs. Misschien kun je inderdaad de goedkopere kwaliteitsbekkens proberen? Amedia maakt ook prima bekkens voor niet al te veel geld. Je kunt ze zo bij patsticks.nl uitproberen. :)
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Rick

Toch weer een 22", maar ook niet duur:

http://link.marktplaats.nl/651734402

Waarom is 22 zo verkeerd dan? De meeste bekkentassen zijn 22" , dus of je er nou een 18"  of 22"  in stopt, hij wordt niet kleiner!

willem4130


22''... vind ik te groot om 'subtiel' te kunnen crashen.



That's why  :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dries

#9
mrt 12, 2013, 00:28 Last Edit: mrt 12, 2013, 00:30 by Dries
Die Sabian Jack B. vind ik te droog.
Ik wil liever niet te groot omdat het anders nog in de koffer zou kunnen passen, bovendien vind ik 19 en groter niet meer zo lekker crashen, laat staan subtiel.
Gewoon een lekker dun bekken die met veel dynamiek gecrashed kan worden en snel aanspreekt.
De ride zal ook de hihat's moeten vervangen, dus het wordt een uitdaging om zo creatief mogelijk om te gaan met de beperkte geluiden die je hebt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR

Een 19'' A Custom niet iets?

Joris


Mijn 18'' A custom crash is te dik om als ride te gebruiken.


;)

Ik ben ook geen fan van A custom crashes als crash/ride.

Robert-Jan

Wat wordt t mannen.. Een discussie of een advertentie?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

Mag wat mij betreft best verplaatst worden naar de bekkensectie.
Maakt meer reacties los dan ik in eerste instantie had verwacht.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''



Robert-Jan

Ga naar Piet Klaasen..daar vindt je wat je zoekt..simpel ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

Bedankt voor het meekijken, heren.
Piet Klaassen is me te ver reizen om even rond te neuzen.
Ik hou marktplaats weer dagelijks in de gaten. Eigenlijk heeft het niet eens zo'n haast maar het houdt me een beetje bezig. Ik ben er over uit dat het 17, 18 of 19'' gaat worden. Helaas speelt het budget ook een beetje mee. Heb geen bedrag in mijn hoofd, maar ik wil eigenlijk niet echt bijleggen met verkoop van een Sabian AA Chinese van 16''.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

18" Manhattan jazz crash ook nog een mogelijkheid ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Ik had op een paar jaar geleden een 2e hands 18" AAX Studio crash, die klonk best vet als ride/crash. Daarna had ik een nieuwe die daar lang niet zo vet voor was, die oude was een beetje vies en klonk wat droger.

Dries

#20
mrt 17, 2013, 16:09 Last Edit: mrt 17, 2013, 16:14 by Dries

18" Manhattan jazz crash ook nog een mogelijkheid ?


Even op youtube beluisterd. Best een leuke crash, als ride echter teveel definitie voor hetgeen ik hem wil hebben.
Ik zoek iets wat echt dun en licht klinkt. Lekker zingende ride/crash.
Een oude, dunne 18'' avedis (eventueel met rivets) zou ook weleens in de buurt kunnen komen.

Dit geeft een goed beeld (hoewel ik niet per se dit bekken hoef te hebben, is ook behoorlijk aan de prijs trouwens).
Zildjian Beautifull baby ride


Edit:
Vergeet die Armand, dit vind ik echt tof:
oude 18'' K ride met 3 rivets



Het is misschien vermoeiend om aan te zien, maar ik begin in ieder geval in de goede richting te komen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

musiqman

Ga lekker luisteren bij winkels/particulieren dan weet je zeker wat je lekker vind. Ieder cymbal is anders. De kans dat je een miskoop doet is anders erg groot.

Dries

Ja, misschien toch een dagje naar Drumworld...
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Neeheee...
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

#24
mrt 17, 2013, 18:34 Last Edit: mrt 17, 2013, 18:38 by Dries
Heeft Piet Klaassen zo'n indrukwekkende voorraad en prijzen dan?
Weet dat ik bij drumworld altijd alles zo lang en zo uitgebreid mocht uitproberen als ik wilde.
Erg prettige zaak, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Feedback.

''Welkom bij Piet Klaassen drumservice.
Wij hebben hier alles,
als we het niet hebben, heeft u het niet nodig.''


Als ik er niet uitkom zal ik hem toch eens even bellen. Hij lijkt onwijs veel bekkens te hebben.
Openingstijden zijn erg lastig te combineren met de lange reis en met mijn studie.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog