Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Ja, natuurlijk. Ik ben alleen op de strainer afgegaan. Wellicht is het de Hi Fi. http://www.vintagedrumguide.com/images/premier_drumsets/1972-premier-catalog-5.jpg

Ik kan hier iig weinig over vinden, dus misschien toch wel zeldzaam.
Waarde: Geen idee.

Succes!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Dries

#376
jul 29, 2013, 14:42 Last Edit: jul 29, 2013, 18:46 by Dries
De nieuwe aanwinst:
13x5''



En de rest
De 80's Superstar is reeds verkocht.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Het drummershart blijft kloppen he Dries , mooie aankoop zeg deze nieuwe snare . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries

#378
jul 29, 2013, 17:55 Last Edit: jul 29, 2013, 18:47 by Dries
Hoge mate van G.A.S. en ben erg slecht in het laten liggen van koopjes.
Volgende muziekaankoop wordt een synthesizer (microkorg) of een digitale piano  :X
Niet dat ik al veel op de gitaar en contrabas kan maar het is leuk voor de heb...

Ik blijf overigens een 'echte' drummer, de rest is puur wat verbreding.

Leuk trommeltje, die Omar Hakim snare.
Stembereik is vrij groot hoewel mijn voorkeur uitgaat naar een middelhoge spanning.
Lekkere crack en toch best wat body voor een 13 inch. Met een lage velspanning klinkt hij naar mijn mening wat dun. Kwaliteitsspul maar overduidelijk geen balladsnare.
Zeer geschikt voor funk, pop, R&B etc.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

K4rsdrummer

Mooie snare die Omar Hakim!
Hij werd mij afgeraden omdat hij in een stevige rock setting wat weinig doorzettingskracht zou hebben. Benieuwd wat jouw ervaring is.

Dries


Mooie snare die Omar Hakim!
Hij werd mij afgeraden omdat hij in een stevige rock setting wat weinig doorzettingskracht zou hebben. Benieuwd wat jouw ervaring is.


Sluit ik me bij aan.
Hij kan best door een bak herrie snijden maar ik vind hem voor stevige rock te weinig body hebben.
Zoals ik in mijn eerdere post ook aangaf: erg geschikt voor bijvoorbeeld funk en pop.
Voor het lompere werk pak ik meestal de 14x6.5'' messing sensitone (hoewel die gigantisch veelzijdig is!).
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Hoge mate van G.A.S. en ben erg slecht in het laten liggen van koopjes.
Volgende muziekaankoop wordt een synthesizer (microkorg) of een digitale piano  :X



Aha , ik dacht altijd dat studenten niet zo goed in de slappe was zaten , maar dat valt voor sommige van hen wel mee zie ik . ;)
Of heb je een goed betaalde bijbaan Dries ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries



Aha , ik dacht altijd dat studenten niet zo goed in de slappe was zaten , maar dat valt voor sommige van hen wel mee zie ik . ;)
Of heb je een goed betaalde bijbaan Dries ?


Rijk word ik niet van mijn bijbaantje maar ik mag ook niet klagen.
Ik werk als teamleider bij een AH filiaal. Aangezien dit in het stadje is waar mijn ouders wonen, verblijf ik daardoor in de vakantie amper in mijn kamer in Nijmegen. Enerzijds jammer maar op en neer reizen schiet nu niet op (en kost me geld). Voordeel is wel dat ik nu meer kan drummen, minder kosten maak deze maand en dus wat meer opzij kan zetten. Bovendien heb ik geen uitgebreide vakantie gedaan deze zomer.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

gideonhaak

Ik ben op zoek naar een degelijke snare die geschikt is voor rock muziek, maar ook niet al te duur is, 2e hands is dikke prima dus. Maar zou ik graag van andere mensen willen horen wat ze me adviseren. Het is voor de oefenruimte bij mijn band, en die snare die ik daar neer wil zetten word niet meegenomen naar optredens. Daarom hoeft hij niet zo duur te zijn haha ;-). Iemand suggesties?
Vriendelijke groet, Gideon Haak

Dries

Messing Pearl Sensitone, 14x6.5 inch diep of iets wat daar op lijkt (worldmax black beauty).
Waanzinnige trommel, tweedehands kopen en nooit meer weg doen tenzij je een Ludwig Black Beauty koopt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hans

Mijn huidige snares op een rijtje ( nav Dries zijn post over mijn laatste snare, maar eens alles opgenomen )


Headshrinker

Mooi werk, Hans!

Nijlpaard

#387
aug 21, 2013, 11:08 Last Edit: aug 21, 2013, 11:10 by Nijlpaard
Nice hans  :Y


Vraagje, hoe leer ik dat te gekke roffeltje (0:54 bijvoorbeeld) dat jij af en toe tussendoor doet ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Cool gedaan, ik vind de Pearl snares het lekkerst klinken :-)

dmenace


Nice hans  :Y


Vraagje, hoe leer ik dat te gekke roffeltje (0:54 bijvoorbeeld) dat jij af en toe tussendoor doet ?


Ghostnotes->youtube->heul veul oefenen

drums97

Nice!
Die Adams Meil Gayner klinkt lekker zeg  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hammar

Goed Hans!

Technobeat


Gave collectie snare `s Hans . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

bedankt allen.

@Fibesman : ik ben eigenlijk ook erg verrast door die Marvin Smith snare, die klinkt veel voller dan ik verwachtte.

Daarentegen klinkt die Worldmax weer wat snappy-er. Die Sonor is zo dood als een pier (wellicht toch beter de die cast hoops er af) en die Mell Gaynor heeft een moongelletje waardoor hij te plat klinkt (omdat ik hem anders niet naar mijn smaak gestemd krijg... binnen de tijd die ik mezelf daarvoor gun ... ADHD randje van me).

Microfoons houden toch dikwijls van andere sounds dan mijn oren doen.

Verder heb ik ze zo 'of the shelf' op mijn stand gezet, dus geen extra tuning oid. Dan blijkt ook dat ze allemaal ( op de piccolo en side snare na) heel erg hetzelfde gestemd staan, da's ook een beetje zonde.

Maar het was een leuk experimentje.


patrick76

Ik heb vandaag (via Marktplaats) een Black Panther snare gekocht.
14 x 5 of 5,5 (nog niet na gemeten) birch.
Klinkt heerlijk.
Nu kan ik mooi wisselen tussen de Black Panther en m'n Pearl Sensitone 14 x 5,5 (steel).
Heb ik nog wel een vraagje. Het slagvel is een Ambassador.
Kan ik er een nog mooier geluid uithalen door een ander slagvel? Zo ja, welke??
Ondervel is nog de orginele van Mapex met t zwarte katje erop  ;).
En dan natuurlijk de foto's van beid snare's. Gemakshalve heb ik ze naast elkaar gezet.





Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

jamsmurf

2 weken geleden gekocht bij Feedback in Eindhoven. 50eu omdat er een scheurtje in de ketel zat. Lang getwijfeld en toch gedaan. Beetje secondelijm ertussen, want dat zie je toch niet ;-)
Voorlopig geen spijt van ;-)

Een Ddrum 14x8 maple snare.


Hans

Goeie deal Jamsmurf. In iedergeval 2 diecast hoops, een snaren matje en een strainer... voor 50 euris !

Luuk


Heb ik nog wel een vraagje. Het slagvel is een Ambassador.
Kan ik er een nog mooier geluid uithalen door een ander slagvel? Zo ja, welke??
Ondervel is nog de orginele van Mapex met t zwarte katje erop  ;).


dan is de vraag: wat vind jij een mooi geluid voor een snare drum??
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

patrick76


dan is de vraag: wat vind jij een mooi geluid voor een snare drum??


Luuk, dat is een hele goeie vraag waar ik 1 2 3 geen antwoord op heb. :F
Laat ik de vraag dan anders stellen:  Welk slagvel gebruiken jullie op een Black Panther en waarom juist dat vel?  *D
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Black Page

#399
sep 12, 2013, 15:16 Last Edit: sep 12, 2013, 15:25 by Black Page


Mijn nieuwste aanwinst: Worldmax stave snare .... Walnoten uitvoering 14 x 7. Geweldig ding. En een derde van de prijs van een de duurdere merken. Ik heb hem gekocht bij adcdrums. Geweldige service en uiterst betrouwbaar.

Om als tip mee te geven naar anderen die op zoek zijn naar een stave snare: ze zijn er verder in Sapale, Bubinga, Padauk en Esdoorn. Alleen in 14 x 7, dat wel.

Omhoog