Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

rammerdebam


Ziet er heavy uit die premier, is het een dikke ketel?
Die collectors DW snares zijn altijd goed vind ik.
Hier nog wat oud nieuws maar ik heb hem herontdekt, wat een goede trommel.
OCDP 7x14 ten ply maple, echt voor de looks op de gok gekocht maar klinkt altijd goed.



En ziet er inderdaad apegaaf uit zeg !!!!!!!!! :w
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

FoREVer


Ziet er heavy uit die premier, is het een dikke ketel?
Die collectors DW snares zijn altijd goed vind ik.
Hier nog wat oud nieuws maar ik heb hem herontdekt, wat een goede trommel.
OCDP 7x14 ten ply maple, echt voor de looks op de gok gekocht maar klinkt altijd goed.



Mooiee snare *kwijl* *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Headshrinker

Soundclips van een boel (chique, klassieke, etc.) snares: PD Good Audio snare shoot out.

Headshrinker

Niet mijn eigendom, maar ik speel er regelmatig op in de oefenruimte:



Yamaha Stage Custom Birch snare, met altijd een afgeragd slagvel en meestal van alles en nog wat aan tape en Tempo-zakdoek erop geplakt. Dikwijls wat 'ontstemd' (wat ik dan maar zo laat; en wat in drie uur hakken ook niet veel erger wordt), maar in de regel best om aan te horen.

'Mijn' geluid is 't niet, want hij heeft te weinig 'laag' (wij spelen geen funk of pop). Toch best een oké snare.

musiqman

Laat me raden... MuzyQ?

Headshrinker

#205
mrt 17, 2012, 01:42 Last Edit: mrt 17, 2012, 12:09 by Headshrinker

Laat me raden... MuzyQ?


:Y In één keer goed.

PS 't Is goed toeven daar, maar gisteren hadden we pech: 2 opgeblazen--niet door ons  8) --Marshall transistors (de derde die werd aangerukt, de buizenversterker  :Y , deed 't wel) en weer 'ns een runaway bass drum.

Dezain

Heeft iemand de Sensitone snare? Is deze erg lekker voor rock/hard rock?
Experience is the name people give to their mistakes.

Headshrinker


Heeft iemand de Sensitone snare? Is deze erg lekker voor rock/hard rock?


'De' Sensitone is er in verschillende maten en materialen (5" x 14", 6.5" x 14"; staal, brass, aluminium...)...

Dezain

#208
mrt 21, 2012, 20:34 Last Edit: mrt 21, 2012, 20:47 by Dezain
De stalen. 5 x 14 of 6,5x 14. Ik zit er over te denken om deze toch aan te schaffen. Chad Smith gebruikt hem zover ik lees vaak live, en klinkt erg lekker. Maar weet dus verder niet of hij deze echt gebruikt en hoe deze dan toch zou klinken.

Heb niet zoveel verstand van snare drums, en ben toch echt op zoek naar een rock/hard rock geluid..
Experience is the name people give to their mistakes.

Headshrinker


De stalen. 5 x 14 of 6,5x 14. Ik zit er over te denken om deze toch aan te schaffen. Chad Smith gebruikt hem zover ik lees vaak live, en klinkt erg lekker. Maar weet dus verder niet of hij deze echt gebruikt en hoe deze dan toch zou klinken.


Voor wat 't waard is:



En wat er verder nog te YouTuben valt...

ben toch echt op zoek naar een rock/hard rock geluid..


Definieer 'rock/hard rock'... (Moeilijk, weet ik.) Niet om te muggenziften, maar om een idee te krijgen van het geluid dat je zoekt.

Zelf zou ik graag een aluminium 6.5 x 14" Sensi aan m'n arsenaal toevoegen. Lekker 'droog' en niet zo achterlijk duur als de Ludwigs (maar wél met goede hardware).

Dezain

Ja, op youtube al wel beetje gekeken.

RHCP tot Foo Fighters, tot System of a Down, tot Pearl Jam. Die richtingen zo ongeveer. Natuurlijk hier een daar een nummertje van blof ofzo, maar toch.
Experience is the name people give to their mistakes.

harmen 18

#211
mrt 22, 2012, 15:20 Last Edit: mrt 22, 2012, 15:23 by harmen 18
Iemand (op de beurs) de Premier british snare series al gehoord? Ze zien er goed uit.

Ik ben bang dat ze wel erg duur worden......

Deze dus:

http://drumset.premier-percussion.com/catalogue/drumset/british-collection/xc-series

Nlz

Niet gehoord, maar wel gezien, en DAYUM wat zagen die er goed uit!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


De stalen. 5 x 14 of 6,5x 14. Ik zit er over te denken om deze toch aan te schaffen. Chad Smith gebruikt hem zover ik lees vaak live, en klinkt erg lekker. Maar weet dus verder niet of hij deze echt gebruikt en hoe deze dan toch zou klinken.


Stef Broks van textures speelt op een 14x6.5 sensitone brass. Mooie trommels, zeker voor het geld! Ze zijn alleen niet naadloos.

Ik zou ook even naar de nieuwe Tama SLT snares kijken, die klinken ook echt waanzinnig!

Paintpro


Stef Broks van textures speelt op een 14x6.5 sensitone brass. Mooie trommels, zeker voor het geld! Ze zijn alleen niet naadloos.

Ik zou ook even naar de nieuwe Tama SLT snares kijken, die klinken ook echt waanzinnig!


14x5 ;)

Rick


14x5 ;)


En dat met een Tama endorsement  *O*

drum1964

@ Rick

Ik denk dat je Tama S.L.P snares bedoeld ( sound lab project ).
S.L.T zijn volgens mij superstar toms. ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Rick

Ik zat met Sound Lab Technology in mn hoofd, excuus!

http://www.tamadrum.co.jp/SLP/

Dezain

Wat maakt het verschil tussen een naadloze en een snaredrum met naad?
Experience is the name people give to their mistakes.

Harre

De trilling zou door een naad onderbroken kunnen worden, waardoor hij anders klinkt. Al vraag ik me af of je dat met het blote oor zou kunnen horen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

stefan


De trilling zou door een naad onderbroken kunnen worden, waardoor hij anders klinkt. Al vraag ik me af of je dat met het blote oor zou kunnen horen.

Ja hoor, dat hoor je met een beetje getraind oor wel...
Je hoort iig dat het anders klinkt als een massieve snare!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dezain

Maar wees eerlijk, naadloos of niet, de Sensitone klinkt wel erg lekker.  8)7
Experience is the name people give to their mistakes.

Rick

Het verschil tussen een black beauty en een sensitone brass is wel degelink te horen

Dezain

Maar daar zei ik ook niks over.  :P

De Sensitone, ondanks dat die niet naadloos is, klinkt wel erg lekker. Blijkbaar zo lekker dat Chad hem ook gebruikt..
Experience is the name people give to their mistakes.

Fibesman

Ja, maar niet in de studio..

Omhoog