Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

ok top thx !

Dries

#101
nov 14, 2011, 23:50 Last Edit: nov 14, 2011, 23:54 by Freggle

Ik vind dat foute nog wel meevallen hoor. En volgens mij gaat het in de eerste plaats inderdaad om de klank!  :Y

En in de tweede plaats om de Ludwig badge?  :z


Snaredrums:


Pearl Sensitone Phosphor Bronze 14x6,5''


Pearl Sensitone brass, 14x6,5''


Tama Superstar 14x6,5''


Pearl Masterworks 14x5''
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

marnixkwd

zeer chique!!! vooral die laatste!!

Dries


zeer chique!!! vooral die laatste!!

Hartelijk dank.
Toch speel ik het meeste op de messing Sensitone ;)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jochem

Ik vind de superstar het mooist =] Maar die zal wel het 'minst' zijn.. :p

Dries


Ik vind de superstar het mooist =] Maar die zal wel het 'minst' zijn.. :p

Volgens Dmenace is het een van de beste trommels die je voor het geld kan kopen.
Ik speel er niet zoveel op, voor een goed bod mag hij misschien weg..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

marnixkwd

die masterworks ook?  :w

Dries


die masterworks ook?  :w

Alles is te koop,bij de masterworks snaredrum moet je er bij het bieden wel rekening mee houden dat je op een complete 7-delige shellset aan het bieden bent.
Hij zal nooit los verkocht worden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

marnixkwd

Dat maakt qua prijs toch ook niet zo heel veel uit?  *O*

Technobeat

bij de masterworks snaredrum moet je er bij het bieden wel rekening mee houden dat je op een complete 7-delige shellset aan het bieden bent.


Je gaat toch de masterworks niet serieus de deur uit doen Freggle ? 8)7 .... zo`n mooie set . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries


Je gaat toch de masterworks niet serieus de deur uit doen Freggle ? 8)7 .... zo`n mooie set . 8)

Ik ben uitermate tevreden met de set hoor, maar voor de juiste prijs mag bijna alles van eigenaar wisselen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

TheLion

 :w Ik heb nu een tama rockstar snare 14x5,5", zal hem nog wel eens posten.Zoek nu een snare die iets "holler" klinkt.Dacht aan een snare met maten 13x7" of 14x6,5".Weet totaal niet hoe zo'n snares klinken dus ga deze week eens wat snares beluisten.Heeft iemand enig iedee welke maten van snares het meest "hol" klinken?En zit er een groot verschil in klank tussen houten of metalen snares?In ieder geval had ik deze op het oog:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Drums/Snares/Mapex-Black-Panther-Snare-14-x6-5-MS-Special-Edition-Flat-Black/art-DRU0023424-000

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Drums/Snares/Fame-Custom-Birch-Snare-13-x7-Walnut-Brown/art-DRU0018419-000

Klinkt zo een blackpanther echt veel beter als een FAME snare?

(Hoop dat ik in het juiste topic mijn vraag stel, vond niet direct een ander als dit)

Stokmans

Yep, die Panther zal beter klinken.

Kan je een voorbeeld geven (youtube filmpje?) waarin zo'n snare zit?

Hou er rekening mee dat goed stemmen de sleutel is tot het gewenste snare geluid. Aan de andere kant een 12x3 snare zal nooit zo vol klinken als een 14x6,5...

Dries


Yep, die Panther zal beter klinken.

Kan je een voorbeeld geven (youtube filmpje?) waarin zo'n snare zit?

Hou er rekening mee dat goed stemmen de sleutel is tot het gewenste snare geluid. Aan de andere kant een 12x3 snare zal nooit zo vol klinken als een 14x6,5...

Dan nog de velkeuze, je stokken, de ruimte waarin je speelt, etc.

Die goedkopere ''special-(muziekwinkel)-editions'' blijken een erg goede prijs/kwaliteitverhouding te hebben.
Je zult er niet snel een buil aan vallen, maar het is wel handig om te weten of je een metalen of een houten trommel zoekt. Dit verschil is namelijk behoorlijk groot.
Loop maar eens een grote drumzaak in, dan kun je e.e.a. uitproberen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

groovemaker

Heb nu een Pearl Free floating brass snare.....
Wil eigenlijk nog een mooie houten snare. Klinkt naar mijn smaak warmer en is meer allround.

Maar heb nu nog deze:



]
If it's too Loud you're too old!

Bert koncept


Heb nu een Pearl Free floating brass snare.....
Wil eigenlijk nog een mooie houten snare. Klinkt naar mijn smaak warmer en is meer allround.

Maar heb nu nog deze:



]


Supersnare is dat, toen ik mijn vorige snare ging kopen ging het na een voormiddagje testen tussen deze en een maple black panther ben toen toch maar voor de black panther gegaan maar deze was ook top.

groovemaker

Ik vindt de klank van de Freefloating toch niet zo fantastisch als iedereen beweerd.
Toen ik em voor het eerst bespeelde was ie idd fantastisch,
maar nu toch toe aan iets warmers en meer allround, dat nog steeds kan knallen.....

Iemand ideeën?

If it's too Loud you're too old!

Fibesman

#117
dec 06, 2011, 10:29 Last Edit: dec 06, 2011, 10:32 by Tanco
Mijn eerste dure snaredrum was een messing Pearl free-floater. Ze zijn loeizwaar en klinken mede daardoor alleen goed als je er keihard op mept.
Een Ludwig black beauty, Supra-phonic of acrolite is een stuk veelzijdiger vond ik jaren later uit.

FoREVer

Heb een stalen 14x6,5 gehad, eerste indruk was goed todat ik mijn normale snare weer probeerde , Klinkt die FF een stuk minder in mijn opinion  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Bert koncept


Heb een stalen 14x6,5 gehad, eerste indruk was goed todat ik mijn normale snare weer probeerde , Klinkt die FF een stuk minder in mijn opinion  *O*


Die stalen heb ik ook gehad, die vond ik ook niet zo denderend.

groovemaker

Daarom! Conclusie is dus dat de FF allen goed klinkt als je erop beukt...
Dat is leuk, maar dat kun je niet bij een harmonie orkest doen of is een kroegje.

Kijk daar speel ik ook vaak.
heb nu deze op het oog:



Is dit wat?
If it's too Loud you're too old!

Fibesman

Gretsch Renown is zeker goed en niet duur. Ligt er een beetje aan wat voor sound je zoekt. Als je niet echt hard speelt zou ik persoonlijk een snare nemen met triple flanged hoops ipv die-cast. Dat speelt wat lichter, heeft een wat opener klank en is goedkoper. Maar probeer hem eens.

dutchdrummer

#122
dec 09, 2011, 23:45 Last Edit: dec 09, 2011, 23:48 by dutchdrummer


Ludwig Black Beauty 14"x5" (van 2004).

FoREVer




Ludwig Black Beauty 14"x5" (van 2004).


Mooie snare, Is ook niet voor niets een Black Beauty
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Stephke

Dunnett 14" x 6,5" Stainless Steel



George Way 14" x 6,5" Aero (aluminium)



Gretsch USA New Classic 14" x 5" Black nickel over brass (te koop)


Omhoog