Combinatie Tru Trac heads en Zildjan Gen16 en welke module ?

Gestart door Nijlpaard, feb 27, 2013, 09:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard



Ik vroeg me af of dat het antwoord van drumtec was op de vraag van jou of de 2box  en de trutrac heads een goede combinatie was..of was dat in het algemeen de mening over de 2box module?



Ze noemde dit niet in combinatie met de tru trac heads maar specifiek over de 2box.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Zo, een verhelderend dagje gehad bij Drum-tec. Samen met nog 2 drummers uit de kerk.

De korte conclusie, wat op papier een goede combi leek was tijdens het spelen toch niet wat we zochten.

Even per onderdeel,

De 2 box module,

Geluiden waren wel OK en het is een compacte module. Punt dat wel ter sprake kwam is dat de 2box set al een jaar niet meer leverbaar is en de module al sinds een half jaar leveringsproblemen heeft. Op dit moment is dus onduidelijk of en wanneer de module weer leverbaar wordt. Daarnaast misten we alle 3 de mogelijkheid van positional sensing op de 2box module. Blijkbaar is dit wel in ontwikkeling op de nieuwe maar wanneer komen deze dan uit, is de vraag.
De 2box valt dus eigenlijk af vanwege de onzekerheden in de levering en het feit dat we allemaal de geluiden wel goed vonden maar niet echt er door werden weggeblazen als het ware.
Dit had ook mede te maken met het feit dat er een aantal sets stonden opgesteld met een TD30 module en naast elkaar opgesteld is het verschil dan toch wel heel groot.

De Tru trac heads.

In vergelijk met de mesh heads die op de standaard drumtec kits aanwezig waren hadden deze een betere feel, het probleem was dat de rubber vellen vrij hard zijn en na een tijdje gespeeld te hebben voelde ik dat in mijn pols en vingers. Ik kan me zo voorstellen dat het afhankelijk is van de techniek waar je mee speelt maar na een tijdje te hebben gespeeld voelde het toch niet zo prettig meer als op het moment dat ik net ging zitten, mogelijk ook een kwestie van gewenning maar het maakte me toch wat onzeker over de trutrac pads.
Verder heeft de snare maar 2 zones en  dat werd toch wel ervaren als een gemis door 1 van de drummers, zeker als je op een kit kan spelen die wel 3 zones heeft. Uiteindelijk waren we allemaal toch meer gecharmeerd van de drumtec ketels omdat de som der delen daarbij het groots was. Het speelgevoel was welliswaar niet zo realistisch als bij de tru-trac heads maar zeker op een 14 inch snare was het zeker niet zo dramatisch qua trampoline-effect als bijvoorbeeld op mijn TD6KV.

Zildjan Gen 16

Dit was eigenlijk het enige onderdeel van de combi dat echt aan mijn verwachtingen voldeed. Ze hadden de nieuwe versie met de pickup hangen en deze waren qua speelgevoel superieur aan welke andere cymbal dan ook, die ze daar hadden hangen. Het voelt gewoon echt als een normale cymbal. Het geluidsniveau blijft zodanig dat het geluid vanaf het podium nooit in de zaal zal dringen en met de DSP is genoeg variatie aan te brengen om een lekker geluid te maken. Het systeem is beperkt in geluiden maar in deze geld speelgevoel zwaarder en daarop wint het wat mij betreft van alle andere e-cymbals die ik vanmiddag heb geprobeerd.

Al met al een verhelderende dag maar het heeft ons nog even niet dichter bij een keuze gebracht.........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Jammer dat het niet meteen duidelijk is, maar je weet in ieder geval wat je niet wil en dat is ook wat waard.
Het zal best een leuke dag geweest zijn toch?

Maar dit lezende, is het misschien dan een optie om voor normale cymbals en een ekit te gaan?
Je hebt volgens mij wat lichte cymbals, zou het verschil met de gens te groot zijn denk je qua volume?
Op die manier kan je het budget anders verdelen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

De Tru trac heads.

In vergelijk met de mesh heads die op de standaard drumtec kits aanwezig waren hadden deze een betere feel, het probleem was dat de rubber vellen vrij hard zijn en na een tijdje gespeeld te hebben voelde ik dat in mijn pols en vingers , mogelijk ook een kwestie van gewenning .

Zildjan Gen 16

Dit was eigenlijk het enige onderdeel van de combi dat echt aan mijn verwachtingen voldeed. Ze hadden de nieuwe versie met de pickup hangen en deze waren qua speelgevoel superieur aan welke andere cymbal dan ook, die ze daar hadden hangen. Het voelt gewoon echt als een normale cymbal. Het geluidsniveau blijft zodanig dat het geluid vanaf het podium nooit in de zaal zal dringen en met de DSP is genoeg variatie aan te brengen om een lekker geluid te maken. Het systeem is beperkt in geluiden maar in deze geld speelgevoel zwaarder en daarop wint het wat mij betreft van alle andere e-cymbals die ik vanmiddag heb geprobeerd.



De TruTrac Heads :

Toen ik overging van de Roland Mesh heads naar de TruTrac was ik er vrij snel aan gewend .
Ze spelen vrij natuur getrouw en zelf vond ik de echte maatgeving als bij een A-kit een dikke pré .


De Zildjian Gen-16`s :

Spelen idd als een gewoon cymbal , en met de DCP aan de laptop kun je diverse preset lijsten maken die je dan kunt invoeren in de module .
Dus bv. voor jou situatie zou elke drummer zijn eigen bekken geluiden kunnen inladen voor dat de kerkdienst begint .
Van de 20 standaard geluiden die in de module zitten klinken er m.i. maar een stuk of 4-5 redelijk tot goed .
En van die 5 kies je er één die het allerbeste klinkt en die ga je dan fine-tunen op de laptop , daarvan maak je een preset lijst en voilà .

Het voordeel van de nieuwe pickup mics is dat ze puur alleen het cymbal gebied bestrijken , zelf heb ik nog de '' oude '' mics die ook andere geluiden hoorbaar (zouden) maken , al merk ik daar tijdens het spelen niets van .
Misschien dat ik de nieuwe mics tzt nog wel eens aanschaf , al zal ik de kermisverlichtingsmogelijkheden niet gaan gebruiken .

Dus jullie gaan nog verder brainstormen om de ideale combinatie samen te stellen , maar als ik het goed begrepen heb maken de Gens een grote kans om de kerk binnen te komen , en ik las dat de TD-30 module jullie ook wel goed beviel in eerste instantie . 

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Een leuke dag was het zeker :) Het is gewoon geweldig om de mogelijkheid te hebben om zoveel verschillende kits, modules, cymbals etc. te testen en de mensen van drum-tec zijn kundig en denken ook echt met je mee, zonder meteen het eigen belang op de voorgrond te zetten. Prettig winkelen zo.

Het verschil tussen lichte cymbals en de gen16 is naar mijn idee wel duidelijk aanwezig. Ik heb zelf een lichte 20 inch manhattan jazz ride maar de gen16 is qua volume echt wel stiller. Tuurlijk gaat ie ook hard als je als een malle gaat hakken maar als je gewoon lekker speelt is het volume echt wel heel beheerst.

Het was ook geen "total loss". Ik heb 2 offertes meegenomen die ik met de verantwoordelijken ga bespreken.

De eerste is de setup waar we eigenlijk alle 3 na het spelen enthousiast over waren, dit is een config met de Gen16 cymbals, en een drumtec pro series set met de 14 inch snare en de TD30 module. Deze klinkt erg goed, speelt bijna zoals een akoestische kit, heeft een goede ondersteuning in het geval wanneer er iets fout gaat en gaat jaren mee.

De 2de is een soort van budget optie. Deze heeft een pro 14 inch snare icm met Diabolo toms, een TD20X 2de hands module en de Gen16 cymbals. Deze drukt de kosten behoorlijk ten opzichte van de eerste optie en wij kunnen er alle 3 mee leven ;-)

Dit ga ik allemaal meenemen naar degenen die uitendelijk de beslissing nemen. Het kan dan natuurlijk ook zo zijn dat we beslissen dat de digitale optie eenvoudigweg te duur is en we naar een andere oplossing moeten kijken. Maar dan is de beslissing iig gemaakt op basis van feiten en eigen ervaringen en niet op een idee dat leeft.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard




De TruTrac Heads :

Toen ik overging van de Roland Mesh heads naar de TruTrac was ik er vrij snel aan gewend .
Ze spelen vrij natuur getrouw en zelf vond ik de echte maatgeving als bij een A-kit een dikke pré .



Mogelijk dat hem daar de kneep zit. Jij ging van de ene digitale soort naar de andere, ik heb de laatste jaren alleen akoestisch gespeeld, maar het kan ook gewoon verschil in techniek zijn of eenvoudigweg het feit dat ik de 40 nader :+

Citaat

De Zildjian Gen-16`s :

Spelen idd als een gewoon cymbal , en met de DCP aan de laptop kun je diverse preset lijsten maken die je dan kunt invoeren in de module .
Dus bv. voor jou situatie zou elke drummer zijn eigen bekken geluiden kunnen inladen voor dat de kerkdienst begint .
Van de 20 standaard geluiden die in de module zitten klinken er m.i. maar een stuk of 4-5 redelijk tot goed .
En van die 5 kies je er één die het allerbeste klinkt en die ga je dan fine-tunen op de laptop , daarvan maak je een preset lijst en voilà .



Het geluid was idd iets waar we ons even niet druk om hebben gemaakt want dat is altijd nog wel aan te passen.

Citaat

Het voordeel van de nieuwe pickup mics is dat ze puur alleen het cymbal gebied bestrijken , zelf heb ik nog de '' oude '' mics die ook andere geluiden hoorbaar (zouden) maken , al merk ik daar tijdens het spelen niets van .
Misschien dat ik de nieuwe mics tzt nog wel eens aanschaf , al zal ik de kermisverlichtingsmogelijkheden niet gaan gebruiken .


Die kermisverlichting viel nog best in de smaak :P Wat ons werd verteld is dat de pickup mics vooral op het podium nogal wat omgevingsgeluid oppikten en dat er ook behoorlijk wat feedbackproblemen konden ontstaan binnen een live situatie. Dit was ook de reden voor Zildjian om het pickup systeem aan te pakken.

Citaat

Dus jullie gaan nog verder brainstormen om de ideale combinatie samen te stellen , maar als ik het goed begrepen heb maken de Gens een grote kans om de kerk binnen te komen , en ik las dat de TD-30 module jullie ook wel goed beviel in eerste instantie . 

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen .


Ik hou jullie op de hoogte :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Wat ons werd verteld is dat de pickup mics vooral op het podium nogal wat omgevingsgeluid oppikten en dat er ook behoorlijk wat feedbackproblemen konden ontstaan binnen een live situatie. Dit was ook de reden voor Zildjian om het pickup systeem aan te pakken.



Vandaar dat ik er ( bijna ) geen last van heb , maar ik kan mij idd voorstellen dat als er op het podium in de buurt je set een flinke monitor staat van de gitarist je gillend gek wordt als je dat ook via je inears binnen krijgt . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog