Meer realistische feel voor edrums.

Gestart door nanouk, feb 03, 2013, 13:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

nanouk

Jullie gaan het niet geloven. Maar de Alesis hihat zou vanmiddag om 16:00 op het postkantoor moeten liggen ..... to be continued..

MatiZ

Ben benieuwd wat 'ie' doet... Ik heb zelf de VH-11 van Roland en het geeft inderdaad een veel realistischer gevoel bij het spelen.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Het is nu bijna 19.00 uur , ben benieuwd of de Alesis Pro-X hihat inmiddels in je bezit is Nanouk .
Hij ziet er goed uit als ik het zo bekijk .

Hier even een hulpje voor de set-up van de hihat mocht je dat nodig hebben :





Veel speelplezier gewenst met deze mooie aankoop :) .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Die set up vond ik ook, ik was een beetje een keus aan het zijn met de kabels .. heb er natuurlijk twee die de module in gaan. Ik heb hem vandaag even aangesloten. En mijn eerste ervaring is best leuk :)
Hiervoor had ik de standaard pad van de Roland V6 aangesloten wat niet zo handig was op een echte hihat stand. Deze pad was niet van mij dus moest ook weer terug vandaar dat ik op zoek was naar iets nieuws en specifiek iets voor een leuk prijsje dat op de hihat stand gemonteerd kan worden.

Dat lijkt dit ding wel te doen. De veer die er in zit is nog wat .. actief dus hij springt echt een meter open maar ik gok dat dat met een beetje spelen wat beter wordt. Hij is aangesloten op mijn Roland TD6 module. Dat werkte gelukkig ook gelijk (vind ik toch altijd wat spannend maar so far geeft mijn Roland module geen problemen met het aansluiten van andere merken..).

Over de speel ervaring durf ik nog niet zo veel te zeggen in de 10 min dat ik heb hem gebruikt. Vanavond even lekker uurtje ofzo spelen dan horen jullie meer :)


Technobeat


Ben benieuwd :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

hmm... niet ontevreden maar toch iets teruggekomen op mijn enthousiasme.
Het contact geluid van dit ding is NIET normaal ...  -O-
Nu heb ik geen edrum omdat ik ergens in huis een baby oid heb slapen, maar als je dat wel hebt is dit echt geen optie, mijn god zeg.  Ik heb ook nog zon goedkope pad van Millennium maar zelfs die haalt het niet bij het plastic geluid dat er uit dit ding komt. Hoewel het prima speelt moet je echt wel een flink volume uit je headphones halen om het TAK-TAK-TAK een beetje weg te kunnen filteren. Nog steeds voor de prijs niet ontevreden hoor.

drfill

dan zou ik er cell foam rubber op plakken? op maat knippen en evt met dun dubbelzijdig tape..
te koop in 'crea-hobby' zaken..   (het is toch geen metalen cymbal, over wat de 'feel' betreft)
http://waltpowleyinlineinc.com/uploads/zoom.php?path=1413490496.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

of een paar lagen gaffer/ducttape

stefan

EPDM rubber, doet wonderen... Of EVA-foam (goedkoper).
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Het lijkt me dat je wel gaat inboeten dan op je gevoeligheid, zeker als ik zo de foto zie..plak je rubber over het gedeelte met de groeven dan heb je wel een issue denk ik..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

nanouk

Ik ga wel even wat stoeien met foam. Ik sla op zich redelijk hard (vandaar ook die intense TAAK) dus ald de triggers een beetje fatsoenlijk zijn maak ik me daar niet direct druk om .. maar we gaan het zien :) Wordt vervolgd dus.

Dreamdrummer

Nanouk,

Ik ben benieuwd hoe je kit er in totaal uitziet, alleen je eerder geposte foto's worden niet meer weergegeven. Zou je ze opnieuw willen posten 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

#112
feb 23, 2015, 16:32 Last Edit: feb 23, 2015, 16:38 by Otje
En Nanouk, hoe speelt de X-hat met pedaal bediening? Je gebruikt en Roland TD-6 module; dan is het wel effe zoeken naar de juiste instellingen. (Misschien de sensitivity aanpassen dat je minder hard hoeft te slaan ?)
Hier een filmpie met een ambient vergelijking tov de 'normale' DM10 hihat:
http://youtu.be/e3zMl9ZbQrQ

!! valt me nu op dat de X-hihat wél in een lege kale kamer wordt 'getest' dit in tegenstelling tot de andere hihat die in een normale woonkamer staat.. .

Technobeat

!! valt me nu op dat de X-hihat wél in een lege kale kamer wordt 'getest' dit in tegenstelling tot de andere hihat die in een normale woonkamer staat.. .



Dit geeft dus eigenlijk geen eerlijk vergelijk , de X-hihat lijkt zo net als of je op een lege schoenendoos slaat en dat kan toch niet de bedoeling zijn neem ik aan :N .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Ik sla niet buitensporig hard op de hihat maar wil hem niet 'aaien', dat zou het hele realistische gevoel een beetje tegenwerken. Het is gewoon wat goedkoper plastic en rubber waardoor het hard klinkt. De allergoedkoopste lijn van Millennium heeft dat ook (ooit wel es op geslagen) .Dus ik denk dat dat gewoon iets van prijs/kwaliteit is. Ik speel eigenlijk nooit met het voetpedaal.

nanouk

Snap ik maar ik zeg dat ik dus niet heel hard sla maar ook niet aai. Ik doe niets geks wat een probleem voor het ding zou moeten zijn. Daarnaast heb ik nog een probleem gevonden dat ik ook had bij de goedkoopste Millennium pads. EN dat is dat hij lijkt te 'choken' terwijl het bekken deze functie niet heeft.

Je slaat dus op een bekken hij triggerd dus je hoort 'beeeengg' maar soms (niet super vaak maar net vaak genoeg om irritant te zijn sla je en hoor je 'been-' en knipt hij het geluid af .. ja dit is miss heel vaag maar ik probeer het uit te leggen haha. Dit is ook zo met de hihat. Daar kan ik nog wel even gaan klooien met de instellingen hoor, wie weet los ik het op!

Nijlpaard

Iemand hier ervaring met zowel de real feel van drum-tec en remo silentstrokes qua speelgevoel ?

De drum-tec vellen zijn 3 laags en de remo's enkellaags maar begrijp dat de silentstrokes dichter verweven zijn
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Ik heb gisteren de 3-ply's bij drum-tec bestelt, dus nog even geduld  ;)

Helaas blijkt de 22" niet op voorraad ...... dan maar starten met 10"12"14"14".

Nijlpaard

Ik wacht in spanning de "review" af. :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


animal

Ai, dat beloofd voor mij niet veel goeds  :N

Nijlpaard

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een set remo silentstrokes besteld. Deze gaan voorlopig op de saturn om wat meer te kunnen oefenen. Ook 's avonds bijvoorbeeld. Over de cymbals ben ik nog even aan het dubben maar die klinken ook wat minder door naar buiten.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een set remo silentstrokes besteld. Deze gaan voorlopig op de saturn om wat meer te kunnen oefenen.
Ik denk dat dat voor gebruik op akoestische drums de betere keuze is, omdat je dan met name op de toms meer 'toon' zal horen. Bij gebruik van real feel vellen op electronische drums kan je dat 'krant' geluid maskeren door het volume wat hoger te zetten.

Nijlpaard

Dat was idd een van de redenen. 
En ze kosten de helft minder in vergelijking met de realfeels. 
Nou maar hopen dat ze niet de helft minder meegaan :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Als je t EPDM rubber of de foam erop plakt, blijft de bounce wel t zelfde ?
There is no music without jazz

Omhoog