Meer realistische feel voor edrums.

Gestart door nanouk, feb 03, 2013, 13:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Ik wilde nu niet direkt een nieuw topic beginnen betreffende onderstaande link. Maar onder het motto 'meer realistsche feel..' lijkt me deze drumkits daar wel in gepast.
Niet in ons 'kicker'landje te koop vermoed ik. Of uhh.. beter gezegd : ik had/heb er nog nooit van gehoord.



http://fieldelectronicdrums.com/

Technobeat


Verry Verry Nice  8) 8)  :)  :)

En die cymbals .......  *D *D :') :')

De prijzen staan ook bij de toms , 900,= euro voor een bassdrum - 450,= voor een snare - 425,= voor een tom en 500,= voor een floortom , zit je met een 5-delige set rond de 2700,= euro , EX module stands en cymbals .
Prijzen neigen naar Drum-Tec , als de kwaliteit gelijk is is de prijs gerechtvaardigd m.i. :Y , nu nog alleen een Nederlandse importeur met een grote showroom , kan ik wel een halve dag doorbrengen .........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#77
jun 13, 2014, 20:54 Last Edit: jun 13, 2014, 20:55 by Technobeat
BTW , van de Fields cymbals heb ik net een YouTube video gevonden , ziet er goed uit en de prijzen zijn vergelijkbaar met de Gen-16`s , alleen hoop ik dat bij aanslaan ze ook metalig klinken en niet zoals bij Surge dat je het acoustische geluid krijgt van een magnetronbakje :/


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Ik heb ooit een field hihat gehad http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=8626

Was het toen net niet.

animal

Je ervaring dateert dan ook alweer van 6 jaar geleden, heel grote kans dat er intussen het e.e.a. ten goede is veranderd.

Robert-Jan


BTW , van de Fields cymbals heb ik net een YouTube video gevonden , ziet er goed uit en de prijzen zijn vergelijkbaar met de Gen-16`s , alleen hoop ik dat bij aanslaan ze ook metalig klinken en niet zoals bij Surge dat je het acoustische geluid krijgt van een magnetronbakje :/



Sja er zit nogal een plaat 'self dampening material onder ', dus echt klinken zal t niet..maar neem dan ook gewone bekkens..ik begrijp het hele punt nog steeds niet van e bekkens die akoestich zoveel mogelijk op echte bekkens moeten lijken...feel ok dat snap ik, maar sound..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Nou het verbaasd me hoe goed dit eigenlijk klinkt en uitziet voor e-cymbals icm software op het filmpje (het liv eklinkt zla je toch hands-on moeten ervaren)

Robert-Jan

De sounds die hoort op dat filmpje is software, voor zo n filmpje als dit maakt het niet uit  qua sound of je op deze speelt of roland/yamaha pads..qua feel waarschijnlijk wel.
Als ik het zo lees dan richt field zich dus op looks en feel, heel slim daar is vraag naar..maar hoe de bekkens akoestisch klinken, dat laat zich natuurlijk wel raden..er zit op de onderkant over de helft een laag dempende foam.
Ze zeggen zelf ook..no acoustic cymbal sound or vibrations...verwacht dus vooral niet dat ze enigszins klinken als bekkens.

Dit is dus de andere kant op als de gen 16.. Dit zijn trigger pads..de gen's zijn uitversterkte bekkens zonder triggers.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

ik begrijp het hele punt nog steeds niet van e bekkens die akoestich zoveel mogelijk op echte bekkens moeten lijken...feel ok dat snap ik, maar sound..



Het oog wil ook wat , en als je met een monitor speelt is het akoestische geluid van metaal onder je drumstok een stuk lekkerder dan het geplok van rubber .
Zo is het ook met het Edrumstel ansieg , dat ziet er in jou 2e dvd ook zeer realistisch uit , je hebt bewust gekozen voor zo`n mooie Drum-Tec neem ik aan om zijn real looks , anders had het ook ( met alle respect ) een Roland HD-1 kunnen zijn .
En waarom zou je het laten als het financieel haalbaar is , gewoon omdat het kan ........
Dat is ook de reden van mijn keuze qua drumstel en cymbals , zo goed als mogelijk een E-set op een A-kit laten lijken , ik ben er nog steeds erg blij mee  :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Ze zeggen zelf ook..no acoustic cymbal sound or vibrations...verwacht dus vooral niet dat ze enigszins klinken als bekkens.



Dat denk ik nu eigenlijk ook wel , dus toch een soort van plastic Surge tik i.p.v. metaal .
Als je dan zoals ik perse een akoestisch metaal geluid wilt horen zou een set goedkopere A-cymbals met een trigger eronder zonder dempingsmateriaal een goede optie kunnen zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Looks en feel dat snap ik helemaal, ik vind de keuze die ze hebben gemaakt heel logisch.
Maar het lijkt erop alsof we dus zoeken naar iets wat niet klinkt naar met een houten stok op metaal slaan als je met een houten stok op metaal slaat..dat wordt denk ik lastig ;)
Ik heb niet zo'n moeite met het rubberen geplok..ik denk dat ik me eerder zou irriteren aan metaal..maar als ik electronisch speel dan speel ik eigenlijk nooit met een monitor, maar met in ears of een headphone. Beter geluid en minder last van contact geluid. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan



Dat denk ik nu eigenlijk ook wel , dus toch een soort van plastic Surge tik i.p.v. metaal .
Als je dan zoals ik perse een akoestisch metaal geluid wilt horen zou een set goedkopere A-cymbals met een trigger eronder zonder dempingsmateriaal een goede optie kunnen zijn .


Dit is dus het punt wat ik niet begrijp..waarom zou je akoestisch geluid van een bekken willen horen als je op een e set speelt. Als je de feel en de sound van echte bekkens wil..neem dan echte bekkens ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#87
jun 14, 2014, 18:04 Last Edit: jun 14, 2014, 18:05 by Hoefnix
Of ik het plok-plok op rubber of blef-blef op een gedempte koper plaat hoor maakt mij niet uit. Akoestisch klinkt beide verrot slecht, aan het speelgevoel hecht ik meer waarde. ;)

Voor optredens zou ik een Drum-Tec nemen maar hier op zolder vind ik mijn TD-20 goed genoeg :)

Technobeat

Als je de feel en de sound van echte bekkens wil..neem dan echte bekkens ;)



Daar heb je ( zonder trigger ) weinig aan bij een E-set als je met een koptelefoon op speelt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan




Als je dan zoals ik perse een akoestisch metaal geluid wilt horen zou een set goedkopere A-cymbals met een trigger eronder zonder dempingsmateriaal een goede optie kunnen zijn .


Dat zou met een monitor weer niet zo fijn zijn, immers je hebt dan het akoestische geluid van goedkope bekkens en daaronder nog de getrigerde sound van je monitor..dat gaat het ook niet worden toch?
Ik denk uitgaande van het topic ( meest realistische feel) dat je dat in deze field bekkens gaat vinden..maar als je met monitor speelt het een kwestie van accepteren is dat er contact geluid is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Ik als totaal akoestisch drummertje begrijp één ding nooit zo:

Waarom zou je met een monitor spelen op een elektronisch drumstel?

djska

1. Om eens lekker zonder koptelefoon te hoeven spelen
2. Als anderen ook je drumgeluid moeten kunnen horen

Technobeat

Ik denk uitgaande van het topic ( meest realistische feel) dat je dat in deze field bekkens gaat vinden..maar als je met monitor speelt het een kwestie van accepteren is dat er contact geluid is.



Contact geluid vind ik niet erg ( heb ik met de Gen-16`s nu ook ) als het maar metalig klinkt , en deze Fields zullen dat denk ik , door het dempingsmateriaal , niet veel hebben .
Maar ze zien er wel erg tof uit , dat is een zaak die zeker is , alleen kun je ze nergens uittesten in Nederland tot op heden , jammer .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Ik speel zowel a als e.. en ik begrijp er niets van.
Op de e-kit speel ik met hoofdtelefoon omdat ik de buren/huisgenoten niet teveel overlast wil bezorgen.
Als ik wel lawaai kan maken speel ik op de a-kit.

In mijn geval zal het me w*rst zijn hoe ze klinken als het in mijn hoofdtelefoon maar super klinkt, speelgevoel is wel een ding. De Roland ride voelt niet hetzelfde als mijn favoriete wobbelende en golvende thin jazz ride :p

nanouk

Hoe het in mijn koptelefoon klinkt is voor mij ook zeker het belangrijkst.
Ik vind nog steeds mijn ekit bekkens een minpuntje van mijn gehele kit. Niet hoe ze klinken (ik kan ze zelfs het geluid van een kip geven 8)7) maar het voelt gewoon niet zo fijn. Misschien eens kijken of het mogelijk is een goedkoop echt bekkenkitje te voorzien van triggers ...

djska

Maar jij hebt CY-8's nietwaar? Die vind ik echt alleen als crash bruikbaar. Het zit hem echt in de grootte en het gewicht. Ik heb daarover ook een DIY tip hier geplaatst. De CY-15
vind ik prima aanvoelen, maar nog. groter zou wel mooi zijn.

nanouk

Ik heb nu voor de tweede keer de hi hat van Alesis geprobeerd te bestellen. Feedback kon hem niet leveren en bij Bax stond hij levertijd 4 dagen maar inmiddels staat er 4 weken..  8)7 Ben heel benieuwd of hij ooit echt binnen gaat komen.. -O-

Otje


( )..benieuwd of hij ooit echt binnen gaat komen.. -O-


Ik betwijfel 't; Al maanden lang lees je verschillende data hoe en wanneer tie op de markt komt. Op de Alesis site  staat  'Out of Stock', en dat is al vanaf het begin het geval.

paQ

zo zie je maar... 'effe' een hi-hat maken is er niet bij.
het komt zeer zeer nauw om zo'n ding dynamisch goed te krijgen

Robert-Jan

Pearl heeft die hihat nu bij de 'nieuwe' epro live powered by export (blabla)
Heeft een listprice vsn maar $4800,- ( winkel $2500) muhahahahahaha... 8)7
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog