Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Hey Nijlpaard, mooiste finish ooit gezien !

(ps, ben jij DE nijlpaard van het vtr forum?)

Groet, marc keijsers

Nijlpaard

Thnx :D

Heb vroeger toen ik op Motor-forum zat wel eens iets gedaan aan een vtr forum in samenwerking met een zekere Dinkey Toy. Maar dat is al lang geleden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drummermaarheeze

Ook maar eens wat plaatje:

Gretsch Renown Maple Silver slate sparkle.
BD 22"x20";
TT 12"x9";
FT16"x16";
SN14"x6,5"
Sabian AA 14" regular hats;
Sabian AA 21" dry ride;
Sabian AA 16" en 18" medium thin crash;
Sabian AA 8" splash;
Wuhan 16" en 10" china





steef224

Dan nog maar zo een mooie Superstar Hyperdrive!





18"x22" Bass drum,
6.5"x10" Tom tom,
7"x12" Tom tom,
12"x14" Floor tom,
14"x16" Floor tom,
5.5"x14" Snare Drum

14'' A Custom Hi-Hat
16'' A Custom Crash
18'' A Custom Crash
20'' A Custom Ride
8'' Meinl HCS splash
10'' Meinl HCS splash (behoorlijk blik maar klinkt zeker niet verkeerd voor de prijs die je ervoor betaald)
16'' Zaagblad (Ja een zaagblad, voor die vervelende mensen uit het publiek  ;))

En de Bell Diablo van LP die klinkt echt heeurlijk  :6

Hans

Stoere kit. Sla je je stokken niet volledig naar de vaantjes op dat zaagblad ? Wel mooi contrast : zaagblad links, brushes op je floor.

Ik heb ook weer eens wat nieuws ;) Nou ja .... nieuw :



In zo'n kleine studio is repeteren met wat gasten anders wegens de overspraak van mijn normale kits niet te doen... Dus : koptelefoontje op en gaan. Hij triggert Native Instruments Abbey Roads drum serie en dat klinkt gewoon verbazend goed. Pads spelen lekker (niet te gemakkelijk, moet wel blijven werken) en hihat controller gewoon op je hihat statief.

Nijlpaard

Mooi spul hans :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

DiMarco

Effe voorstellen maar.

Ik ben Marco, 44 jaar oud en al 23 jaar euh... Juist ja. Bassist.

Al jaaaaaren tijdens het oefenen altijd even achter het drumstel te vinden en toch heel eigenwijs de drumpartijtjes blijven inprogrammeren met een midi keyboard of drumpad.

Door een nieuwe impuls in de muziek heb ik in februari een kit aangeschaft waarop ik leer spelen wat ik al veel eerder bedacht heb en waarop momenteel mijn oudere zus drumt in onze band.

Ik was op zoek naar een "big rock" sound welke maar niet uit het Premier Genista kitje wilde komen in de studio waar wij wekelijks oefenen. Deze heb ik gevonden in een Pearl Wood-Fiberglass kit uit 1972 welke naar het er uitziet nog nooit een podium heeft gezien.

De kit:

Pearl Professional Series Wood-Fiberglass drumkit 1972.
24" 13" 14" 16" 18", 14x5" Yamaha MX series snare.

Paiste 14" Alpha Medium Brilliant Hi Hat
Paiste 16" 2002 (black print) medium, 1979
Paiste 10" Alpha Splash
Paiste 20" Alpha Full Ride
Zildjian 18" ZBT series rock crash
Wu Han 24" China
Pearl P-2002C Eliminator double bass drum pedal.

De bassdrum heb ik gedempt door er een Evans GMAD batter en EMAD reso op te zetten. Het ding blaft nu enorm hard en laag.  :Y Da zijn kekke bassdrum vellen!

Thuis oefen en neem ik ideeën op met een Roland TD-4KP versjouwbaar electronisch kitje welke met een lange midi kabel aan mijn computers hangt en mijn spasmen worden vertolkt naar geluiden door FXpansion BFD2. Ik maakte me nog even zorgen over eventuele latency maar die is gelukkig slechts 1.46ms en dus niet hoor- of voelbaar (van teveel latency gaat je groove compleet naar de knoppen, zo weet ik als bassist).

Enfin. Eyecandy (sorry voor de wazige iPhone foto):


Een oplettende lezer ziet de green label ipv Alpha splash. De Alpha is er later bij gekomen en de 505 is niet van mij.

En mijn andere hobby:



Eigenaardigheden: Ik ben linkshandig en rechtsvoetig maar speel rechtshandig bas en gitaar en linkshandig maar rechtsvoetig drums. Hierdoor is mijn linkerhand dominant en raakt de rechterhand wel eens de kluts kwijt als deze de hi hat moet blijven bedienen. Daarom oefen ik al mijn ritmes en breaks waar het kan zowel links- als rechtshandig. Ik hoop dat ik daardoor uiteindelijk relaxter kan drummen omdat het niet uitmaakt met welke hand ik bezig ben. Vooral de onafhankelijkheid tussen mijn rechtervoet en rechterhand wil nog wel eens het nodige gevloek veroorzaken.  8)

Boudewijnow

Mooie kit, maar zekers ook mooie bassen! :Y

Hans

Hele dikke kit DiMarco. Zit wel goed met die Rock sound nu. Goed om te lezen dat je 'spasmen' door een midi kabel passen ;)

Robert-Jan

Rickenbacker  *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

steef224

@DiMarco Van die basgitaren viel me bek open wat een beauty's!
@Hans Heel veel positieve dingen gehoord van de Abbey Roads drum geluiden, niet zo een supergroot fan van elektronische kits maar dit ziet er echt niet verkeerd uit hoor  :)

Technobeat

#86
mrt 31, 2013, 13:39 Last Edit: mrt 31, 2013, 14:02 by Technobeat
Mooie Yamaha set Hans , is dit de top serie van Yamaha van enkele jaren geleden geweest ?

DiMarco , erg fraaie en uitgebreide kit zeg *D , en welkom in de Drumwereld .
Ook je Bassgitaren mogen er zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

DiMarco

Dank voor het warme welkom.

Heel veel muzikanten interesseert het geen lor hoe het basgeluid is maar ik zet met elke van mijn drie basjes een andere vibe neer waar de drummer dan weer op kan inspelen (tenminste, als hij luistert!).

Ik speel op de bas veel beurtelings op- en om de accenten van de drummer heen om wat meer lucht in de muziek te brengen. Vaak kreeg ik al de opmerking naar mijn hoofd "jij denkt als een drummer", vandaar dat ik me ook op drums heb gestort en ik moet eerlijk bekennen dat drummen geweldig leuk is om te doen en een geheel nieuwe uitdaging voor me is. Bas en gitaar speel ik al een tijdje, ben ook lead zanger geweest in een paar bands. De enige 'skill' die dus nog ontbrak was drums.

Als ik straks de drumpartijen die ik bedenk ook nog eens goed genoeg kan spelen dan ben ik in staat  nummers die ik bedenk in mijn eentje op te nemen (en naar de bandleden mailen) wat ik altijd al wilde doen. Drumtracks programmeren met een step sequencer of vanaf een midi keyboard levert onechte drumpartijen op die vrijwel altijd bezopen klinken als het om rock&roll gaat. In dance- en R&B zou het nog kunnen maar die muzieksoorten spreek ik niet.

Technobeat

In dance  zou het nog kunnen maar die muzieksoort spreek ik niet.



Dat is meer mijn straatje , want ik vind buiten het normale drummen muziek gemaakt met drumcomputers in Techno - Dance - Trance etc. héél erg gaaf . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

DiMarco

Ow ik ook hoor, ik ben alleen niet in staat het zelf te maken.

Technobeat


Nou ik eigenlijk ook niet zo , ik heb een Maschine Mikro waarmee ik soms een poging doe , maar ik ga toch liever voor het '' kant en klaar product '' . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Star

Hier mijn nieuwe Tama Silverstar in Piano White.



De maten zijn,

Bass 22" x 18"
Tom 10" x 7"
Tom 12" x 8"
Floor 14"x 12"
Floor 16" x 14"
Snare 14" x 5"
Snare 14" x 6.5" Charlie Benante sig.
Dixon drums & hardware.

FoREVer

sjiek setje! mooi man, had je kit gisteren al gezien bij waarom ben je blij topic  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard

prachtige kit Star :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

patrick76

Mooie set Star. Ook mooie bekkens.
Lijkt me een genot om op te spelen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Harre

Leuke set idd. Hoe bevalt die Classics serie en is het qua geluid ergens mee te vergelijken?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Star


Leuke set idd. Hoe bevalt die Classics serie en is het qua geluid ergens mee te vergelijken?


Thanx,

De classics customs klinken erg lekker, helder.
Vind ze qua klank erg op de Amun serie lijken, kan ook wel kloppen want ze liggen in elkaars verlengde.
vind het lastig om ze te vergelijken met een ander merk, ze komen wel een beetje in de buurt van de AAX serie van Sabian, wat ook een te gekke serie is trouwens!
Dixon drums & hardware.

Hammar

Toch maar een klein rackje aangeschaft.



De verzameling is aardig compleet nu! (hoewel.........)


willem4130

Super mooie kit!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Verry nice indeed :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog