ambities en kritische hindernissen

Gestart door drumcabine, jan 30, 2013, 02:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Harre



Ik kan je het volgende zeggen..er is zoveel ruimte voor muziek in de maatschappij dat je je er je beroep van kan maken...dat heb ik ook gedaan.
Ik alleen niet zoveel tijd om vissen..leuke hobby maar als ik het serieus wil maken, kost me dat teveel tijd..en die heb ik niet..want ik werk hard.

En dat is nou precies wat ik bedoelde te zeggen met 'keuzes maken, cq prioriteiten stellen'... Een keus die TS blijkbaar niet wil of kan maken en dan zal het inderdaad nooit op een serieuze manier wat worden.


Ik wilde hier niet een politiek ethische discussie ontketenen. Ik probeerde mensen te zoeken met soortgelijke ervaringen om daar van te leren (bedankt Black Page, Def-11,Stick light en Willem4130). Ik ga mijn energie proberen te focussen op welke mogelijkheden in financiële en praktische zin binnen mijn bereik liggen. Ik merk aan mezelf dat sommige reacties in dit onderwerp als een messensteek in de rug aanvoelen. Ik wil er daarom maar een einde aan breien door de mensen met de positieve reacties te bedanken.

Ik ken de meerderheid hier niet persoonlijk, maar gezien hoe we hier met elkaar omgaan mag je er vanuit gaan dat die steek in de rug zoals het bij je aanvoelt niet de bedoeling is. Je vraagt om een mening en die krijg je, dat is alles. De één wat meer genuanceerd dan de ander, maar het gaat nog steeds om meningen en niet om een (persoonlijke) aanval. Ik hoop dat je door dat gevoel even heen kunt lezen in ieder geval...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Zo is het Harre!
Alle reacties zijn eerlijk en zijn er om lering uit te trekken, en dit is precies waar je om gevraagd hebt.
Kijkt door de aanvallende posts heen, en begrijp dat de geschreven taal soms harder aan doet voelen dan bedoeld.....
Yamaha recording & sabian

animal


Kijkend naar daar waar het meest verdiend wordt in de commerciele (pop) muziek dan zijn het toch wel ' de beste' muzikanten die het meest verdienen...met Edwin Evers die dan de uitzondering is die ...

Voor de rest ben ik het volledig eens met je post..


Dank je.
Hammar vroeg min of meer al om een nadere toelichting op je opmerking over Edwin Evers en ik ben ook wel nieuwsgierig wat je precies bedoelt. Ik heb wel een vermoeden, maar het gevaar bestaat dat mijn eigen intepretatie toch onjuist is.

Als de definitie van 'beste muzikant' beperkt wordt tot 'mate van instrument beheersing', is het dan volgens jou nog steeds zo dat de beste muzikanten het meeste geld verdienen?

@drumcabine
Als je nog geïnteresseerd bent in een Esmono-cabine en mijn ervaringen, moet je me maar eens pb'en (als je daar naar mijn eerdere reactie nog behoefte aan hebt)  ;)

Robert-Jan

#28
feb 01, 2013, 22:44 Last Edit: feb 01, 2013, 22:46 by Robert-Jan
De 'dikke boterham' zit nu bij de tv programma's.. xfactor, al die jan smit/ nick en simon ik hou van holland etc etc..dat is een kleine 'scene'. Naast deze tv dingen spelen ze ook in de studio van alles en nogwat in.
Dat zijn allemaal echt hele goede muzikanten...Edwin Evers doet een heleboel dingen goed, hij drumt ook goed, maar  zet daar Hans Eijkenaar, of Ton Dijkman of Marijn van den Berg neer ..dan is het toch ..na ja anders ;)

Citaat

Als de definitie van 'beste muzikant' beperkt wordt tot 'mate van instrument beheersing', is het dan volgens jou nog steeds zo dat de beste muzikanten het meeste geld verdienen?


Dat hangt meer af van of we het over een 'sessie-muzikant' of een muzikant uit een groep/band hebben denk ik..Kijk, Charlie Watts heeft veel geld verdiend omdat hij drummer is van de Stones. Steve Gadd heeft veel geld verdiend omdat hij drummer is die bij ..en bij .. en bij ..en bij ...heeft gespeeld omdat hij een hele goede drummer/muzikant is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#29
feb 03, 2013, 20:56 Last Edit: feb 03, 2013, 20:59 by Technobeat

Dat hangt meer af van of we het over een 'sessie-muzikant' of een muzikant uit een groep/band hebben denk ik..Kijk, Charlie Watts heeft veel geld verdiend omdat hij drummer is van de Stones.



Charlie is idd erg rijk door zijn bijdragen aan de Stones , ik heb al veel nummers van de heren beluisterd maar kan meneer Watts nergens betrappen op erg wilde fills en ruig drumwerk .
Het hoeft dus blijkbaar niet allemaal even snel en technisch te zijn om toch succesvol te worden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stick tight

Lars Ulrich is ook een van de bekendere drummers ter wereld die niet hoeft te klagen dat zijn omgeving liever had dat hij accountant zou zijn bij de bank. Wil niet zeggen dat hij ook een wereld talent is....

Joris

Hij is alleen maar slechter geworden, dat vind ik altijd zo raar.

Robert-Jan

Als je leeft als een rock-ster en nauwelijks meer studeert, gaat t vanzelf achteruit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Maar eens zou het diep(s)te punt toch bereikt moeten zijn ..... :X

Def-11


Maar eens zou het diep(s)te punt toch bereikt moeten zijn ..... :X


ach...

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Def-11


De vader van Lars?? :F

Lars in 2045?

Rick


Lars in 2045?


Drumtracking voor het nieuwe metallica album, progressiever dan ooit tevoren!

Def-11

Overigens het filmpje is illustratief bedoeld ...  :Y, nix ten nadele van de man in kwestie die op zijn 82-e er wel mooi achter kruipt, waarvoor hulde..  *O* *O*

Def-11

Nog iemand interesse iets te lezen over beroep als muzikant..

http://www.fnv-kiem.nl/files/contents/Popwatleverthetop%5B1%5D.pdf dussss  :Y

Paintpro

Def-11, toevallig naar aanleiding van Pim van de W. Post op Facebook?

Def-11

#42
mrt 12, 2013, 19:42 Last Edit: mrt 12, 2013, 19:47 by Def-11

Def-11, toevallig naar aanleiding van Pim van de W. Post op Facebook?


:+ jawohl...  vond het wel een grappig verhaal "80% van de afgestudeerden binnen een half jaar etc.... " en dan dit rapportje, waarvan ik het waarheidsgehalte ook niet bewezen zie... i.i.g. stof tot discussie zat    8)  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=571236972894489&set=a.450063421678512.105620.388061994545322&type=1&theater

Paintpro

Tsja, het kan natuurlijk wel, mits je je standaarden naar beneden bijsteld :P

Robert-Jan

Bekkens moet je ook niet te hoog hangen..

Badum...psssh..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska


Nog iemand interesse iets te lezen over beroep als muzikant..

http://www.fnv-kiem.nl/files/contents/Popwatleverthetop%5B1%5D.pdf dussss  :Y

Wat een flutrapport, sluit af met: 'een onderzoek als dit kan geen directe aanbevelingen geven', okay het is ook meer een inventarisatie, maar dan nog, er komt niets concreets uit, dus niemand kan er wat mee.

Omhoog