snaredrum

Gestart door JackStrikeII, jan 20, 2013, 20:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Lijkt me sterk dat iemand deze snare/constructie al gehoord dan wel bespeeld heeft, of iemand zou moeten behoren tot de rechtstreekse kennisenkring van de 'bedenker'  ;)
Je zult nog minstens 31 dagen geduld moeten hebben en veel geld moeten storten, vrees ik.

Stokmans

Ik denk dat er binnenkort een Millenium snare deze kant op gaat komen, wi ltoch eens experimenteren...

Maarrrr..... (en om daar nou een nieuw topic voor te starten is ook weer zo wat): Is Worldmax nog ergens verkrijgbaar? Of, zijn ze nog in productie? Kan er weinig over vinden, behalve enthousiaste reacties van gebruikers...

Headshrinker

Is Worldmax nog ergens verkrijgbaar?


Bij DrumFactoryDirect (VS...) en bij DrumsOnly (DE), bijvoorbeeld.

Stokmans

Thanks!

Robert-Jan

Laatst was er toch iemand die zo n snare uit Engeland liet komen? Zeg maar worldmax maar dan met een Dunnet strainer voor weinig?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

Ja, zoiets stond mij ook bij, maar op de een of andere manier werken alle zoekmachines mij tegen op het moment  -O-

Robert-Jan

#56
feb 21, 2013, 11:00 Last Edit: feb 21, 2013, 11:02 by Robert-Jan
Hebbus..

http://www.drumshop.co.uk/shop/snare-drums/raw.html

Maar dat is wel staal dan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Is Worldmax nog ergens verkrijgbaar? Of, zijn ze nog in productie? Kan er weinig over vinden, behalve enthousiaste reacties van gebruikers...


Is dit misschien iets voor jou??
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/percussie/m647395890-worldmax-brass-snaredrum-14x5-5.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Monuments

Wow, dit lijkt mij een mooie snare voor weinig geld: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Pearl-BPS-1465-MS-Edition-Snare-Autumn-Fire-490/art-DRU0023081-000?ud=no

Combinatie van populierenhout en berkenhout, en lugs van de Masters Series.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Jenslathouwers


Combinatie van populierenhout en berkenhout, en lugs van de Masters Series.


volgens mij eerder, populierenhout met een klein beetje berk  8)7

als ik me niet vergis wordt populier vooral gebruikt voor de instapsets ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Populieren wordt inderdaad gebruikt bij de Forum en de oudere Export. Ook de nieuwe Export zal weer populier gaan bevatten maar dan met een beetje mahogany.

Niet echt bijzonder in mijn ogen. De finish is wel erg tof vind ik zelf!

Rick


als ik me niet vergis wordt populier vooral gebruikt voor de instapsets ;)


En vintage kits!

Het hoeft niet percé een slechte snare te zijn daardoor, maar qua prijs kwaliteit verhouding lijkt het me een prima optie. En als hij echt niet te stemmen is kun je er altijd nog een HD Dry op gooien.

Jenslathouwers


En als hij echt niet te stemmen is kun je er altijd nog een HD Dry op gooien.


Dat is ook nog geen garantie ;) ik heb momenteel een hd dry op mijn sonor force snare liggen en hij klinkt nergens naar, ik moet dringend nog eens met die stemsleutel aan het wek  8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick


Dat is ook nog geen garantie ;) ik heb momenteel een hd dry op mijn sonor force snare liggen en hij klinkt nergens naar, ik moet dringend nog eens met die stemsleutel aan het wek  8)7


Moet je em ff goed opdraaien denk ik, dat zal wel schelen.  ;)

Dries

Het zou me niet verbazen als die Pearl snaredrum van €100 nagenoeg dezelfde ketel heeft als de EX en ELX, maar dan met een schilletje berkenhout er tussen.

Voor het geld zeker niks mis mee en er zit degelijke hardware op.
Wel is de snaredrum m.i. het grote zwaktepunt van de export sets.
Inderdaad een HD dry erop en dan is het prima te pruimen. Was ook mijn favoriete vel op die trommel (en ik heb vanalles geprobeerd).
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

dmenace

We kunnen niet in jouw portemonee kijken... Als jij €500 hebt, prima.

Koop een Supraphonic. Die wil je nooit meer kwijt, prima investering. Over 30 jaar is hij het dubbele waard.
Of een Tama snare. Die maken geweldige snares die betaalbaar zijn. Ik was erg onder de indruk van de Starphonic serie. Innovatief, geweldige sound.
Of Sonor, maar die zijn zo duur (de goeie)

Eigenlijk kun je voor dat geld maar moeilijk een slechte snare kopen. Als ik kijk naar je wensen is zelfs de Tico Torres Free floater volgens mij een prima optie voor je.

Bovenal: Ga luisteren en spelen.

Mattias

Ik heb de mogelijkheid om te kiezen tussen twee Free Floaters (14x6.5): de ene is steel, en de andere is de signature (aluminium) serie van Tico Torres. Beide tweedehands, de signature kost wel een dikke honderd euro meer.

In eerste instantie dacht ik dat steel te agressief en te weinig muzikaal zou klinken, maar na wat rondkijken op youtube lijkt dat best mee te vallen.

Wat raden jullie aan? (het verschil in prijs en de mogelijkheid van een budget-snare zoals bv een Worldmax in acht genomen)

Dries

#67
jul 12, 2013, 01:31 Last Edit: jul 12, 2013, 01:53 by Dries
Wat kost de Tico Torres?

De stalen zal wat minder droog zijn en m.i. ook veelzijdiger.
Het lijkt mij echter altijd een leuke trommel voor erbij.
Met andere woorden: ik zou die aluminium trommel wel willen hebben.
Keertje een supraphonic erbij, en een  :z
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

tRow

Zon stalen is inderdaad veel veelzijdiger!

musiqman

De torres is wel een beest hoor.  Mooie snare.

Mattias

Uiteindelijk toch voor de Tico Torres gekozen, een beetje impulsief en intuïtief. Een van deze heb ik hem in mijn bezit, ben benieuwd! Allen bedankt  :)

Dries

Mooi hoor!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Mattias

Daar is 'em, daar is 'em! Lekker zware snare, en er ligt een Coated Emperor op. Verrassende keuze, maar zeker geen slechte: geeft erg veel body. Nu nog wat experimenteren met snarenmatjes. Ik ben gelukkig  *O*

Headshrinker

Proficiat, Mattias. Die Tico Torres is 'n coole snare.

Dries


Daar is 'em, daar is 'em! Lekker zware snare, en er ligt een Coated Emperor op. Verrassende keuze, maar zeker geen slechte: geeft erg veel body. Nu nog wat experimenteren met snarenmatjes. Ik ben gelukkig  *O*


Hoe klinkt dat nou?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog