snaredrum

Gestart door JackStrikeII, jan 20, 2013, 20:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Tenzij je naar een Lignum, Craviotto of Brady gaat kijken, dan is dan die meerprijs wel weer waard.

Matt

Handige tips weer allemaal!

Ik zal de situatie even schetsen, ik heb een goedkope oude kit gekocht en opgeknapt. De ketels waren nog redelijk goed en met nieuwe vellen erop  ( Evans g 1 ) heb ik een hele mooie ' open ' natuurlijke drumsound gekregen. Eigenlijk klinkt alles beter naar mijn zin dan ik had durven hopen.

Ik heb er nu een stalen 14 x5,5 snare bij en die klinkt niet naar mijn zin ik vind het geluid gewoon te blikkerig zeg maar. In de oefenruimte staat een pearl, ook staal, vind ik ook niks.
Nu ben ik zelf al bezig met het maken van een houten snare, uit een stuk populier. Duurt echter nog wel even voor dit project klaar is!

Maar ik ben ook benieuwd naar hoe messing zou klinken. En de afmeting 13 vind ik ook erg interessant mede vanwege de ruimte winst, het hoeft wat mij betreft niet dit of dat merk te zijn, viel me gewoon op dat er niet bar veel te vinden is. Wellicht dat er hier mensen op het forum zijn die andere bronnen hebben dan ik ?
Vandaar de vraag

Fibesman

Messing klinkt wat warmer dan staal maar meestal helderder dan hout. Erg allround.

Rick

13" zal ook een stuk feller klinken dan een 14. Die black beauty die op marktplaats staat is zeker interessant, dat is echt een super veelzijdige trommel, hoewel deze wel 14x5 is. Zou alleen wel die diecast er af halen en een triple flanged hoop er op zetten, anders komt die ketel niet tot zn recht (kun je net zo goed een black magic kopen, kosten de helft)

Hoefnix

Kijk bij de aanschaf ook even naar de prijzen waarvoor je snares weer kwijt kan op marktplaats. Een Black Beauty of Supraphonic of Craviotto verkoopt altijd wel tegen mooie prijzen.

Mijn ervaring is topsnares die ik tweedehands heb gekocht kan ik altijd tegen een goede prijs weer kwijt. ;)
Met goedkopere snares heb ik slechtere ervaringen :(

Omhoog