snaredrum

Gestart door JackStrikeII, jan 20, 2013, 20:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

hey,
ik ben van plan een nieuwe snare te kopen, want mijn huidige (stagecustom) is niet zo geweldig.
Ik had zelf al een Yamaha Aluminium Snare gezien. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een ander goed alternatief voor max. 500 euro?

Rick

Tama SLP, Diverse Signature of hogere series snares, Ludwig Acrolite. Loop eens een drumwinkel binnen! Om nog niet eens over de tweedehands markt te beginnen.

Wat voor een geluid zoek je?

animal

Ik heb onlangs bijgaande snare aangeschaft bij Dirk Witte, deze biedt de Pearl zeer voordelig aan, ik verwacht de mijne komende week te ontvangen. De Pearl heeft een naadloze aluminium ketel, het zou mij niet verbazen als Tama dezelfde gebruikt.
http://www.dirkwitte.nl/nl/snares/26645-pearl-aluminium-sensitone-elite-snare-14-x-5.html

JackStrikeII

ik zoek een scherp en vet geluid, een beetje net als dat van thomas lang

harmen 18

Voor 500 euro kun je een mooi trommeltje kopen.

Het liefst metaal of hout? merkvoorkeur?

JackStrikeII

mijn voorkeur gaat uit naar yamaha, sonor of dw. ik heb al een berken snare, dus ik denk dat een metalen ook wel vet klinkt:P

harmen 18

#6
jan 20, 2013, 21:53 Last Edit: jan 20, 2013, 21:54 by harmen 18
http://www.thomann.de/nl/dw_14x08_performance_steel.htm
*D

Verder zijn er zat snares te koop, kijk even rond op thomann ofzo.

Je zou ook voor een supra kunnen gaan.

Voor thomas lang heb je trouwens denk ik een minder diepe snare nodig  :)

Paul

14x8" is wel erg diep.

Ik zou met 14x6.5" beginnen als je een vet geluid wilt. Toch diep, maar nog breed inzetbaar. Supraphonic of Black Beauty (of een kopie zoals Worldmax, dat is tenminste binnen budget).

harmen 18

Was ook meer als lollig ding wat ik zo langs zag komen.

De keuze is reuze voor die prijs.

Rick

Ik kan niets meer zeggen dan gewoon de tijd nemen voor je keuze. Gewoon een drumwinkel binnenstappen, kijken wat bevalt. Dan vooral nog niks kopen, gewoon onthouden wat je gehoort hebt, en dan een andere keer weer terug komen om weer te luisteren.

JackStrikeII

welke snare zou dan beter zijn, een dw performance steel of yamaha aluminium / brass

harmen 18

Meer smaak denk ik, zeker omdat het totaal andere metaalsoorten zijn, waardoor ze echt niet te vergelijken zullen zijn.

Dries

Onzinnig om €500 uit te geven aan een snaredrum als je niet specifiek weet waarnaar je op zoek bent.
Just my 2 cents.

Beter ga je dan flink luisteren en proberen en bijvoorbeeld voor zo'n €150-€250 naar een leuke gebruikte trommel zoeken.
Desnoods twee. Schrijf je (als je het goed doet) niets op af en als je er een zat bent kun je eindeloos doorgaan met experimenteren.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Met een Supraphonic of Acrolite van Marktplaats kun je eigenlijk niet fout gaan. Als die niet bevallen kun je ze voor het zelfde geld weer doorverkopen.

Dries

#14
jan 20, 2013, 23:54 Last Edit: jan 21, 2013, 00:13 by Dries

Met een Supraphonic of Acrolite van Marktplaats kun je eigenlijk niet fout gaan. Als die niet bevallen kun je ze voor het zelfde geld weer doorverkopen.


Mits je er een koopt die origineel en compleet is, zonder er een te hoge prijs voor neer te tellen.
Ze gaan regelmatig voor behoorlijke bedragen weg en ik moet bekennen dat ik er zelf moeite mee heb om  deze trommels op reële waarde te schatten. Zelfs de koopjes zijn vaak duurkoop. Welke batch of periode is meer in trek dan de andere, hoort die strainer op een trommel uit die periode, etc. ?

Als beginner op het gebied van snaredrums zou ik lekker gaan experimenteren.
Bespeel eerst eens totaal verschillende trommels (diep, ondiep, messing, brons, staal, aluminium, dik en dun hout. Die-cast hoops of flanged hoops, eventueel zelfs woodhoops?)
Filmpjes op youtube (met name memphisdrumshop) kunnen ook een globaal beeld geven.
Als je bovenstaande opties een keer bespeeld hebt (hoeft nog niets eens ontzettend uitgebreid) dan heb je er in principe al best een beeld van welk geluid je kunt krijgen met wat voor een soort trommel.
Vanaf dat moment kun je redelijk gericht gaan zoeken en zul je waarschijnlijk veel plezier beleven aan je aankoop.

Zelf ben ik begonnen met het kopen van zeer scherpe aanbiedingen op marktplaats.
Af en toe onzinnig bieden en je hebt altijd een keer mazzel. Bevalt het niet? lekker doorverkopen.
De eerste losse snaredrum die ik kocht kwam via de post van marktplaats af. Messing sensitone, 6,5 inch diep met superhoops. Ik had nog nooit bewust op een messing trommel gespeeld. Het is de goedkoopste snaredrum die ik in huis heb en tevens de trommel waar ik het meeste op speel. Ik heb de superhoops bij wijze van experiment een middag vervangen door diecast hoops van een andere snaredrum die ik heb liggen en voor mij was het hele karakter van de trommel weg. Het heeft me een uurtje tijd gekost en het resultaat is dat ík nooit een messing snaredrum zal kopen met gegoten spanranden. Simpelweg omdat het niet mijn ding is.

Experimenteren en ervaring opdoen is stukken nuttiger dan direct een absurd dure, nieuwe trommel kopen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

...heeft me een uurtje tijd gekost en het resultaat is dat ík nooit een messing snaredrum zal kopen met gegoten spanranden. Simpelweg omdat het niet mijn ding is.


Ik ben het helemaal met je eens. Persoonlijk zou ik nooit op snares met relatief dunne ketels een diecast leggen.

Harre


Experimenteren en ervaring opdoen is stukken nuttiger dan direct een absurd dure, nieuwe trommel kopen.

Dit is wel de key van het hele verhaal denk ik en persoonlijk sta ik daar volledig achter. Alleen op deze manier weet je op een gegeven moment welk geluid je wel en welk geluid je absoluut niet bevalt en daar kun je dan op verder borduren. Of drummen, zo je wilt...  :P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Ik heb afgelopen vrijdag bij Rotterdam Drum Department op een aantal Drum Craft snares getikt en dat klonk erg lekker! Er stond een stalen met S-Hoops en die was erg gaaf! Mijn persoonlijke favoriet was de bronzen 14x5", wel een metalen snare maar een stuk warmer dan staal. En hij klonk een stuk dieper dan 'ie daadwerkelijk is.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over de Tama StarPhonic Aluminium.

Robert-Jan

Was het niet Drumgear?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars


Was het niet Drumgear?


dat was 'em ja..  :F

JackStrikeII

ik heb zelf ook al tijden op marktplaats gekeken, maar heb hier niet echt veel kunnen vinden. bij de muziekwinkel hier houden ze opheffingsuitverkoop, waardoor je op snares van 500 euro al snel 60 tot 65 procent korting kan krijgen (over een maand moet de winkel sluiten). Het assortiment is alleen wel erg beperkt: yamaha aluminium / yamaha brass / premier modern classic / gretsch new classic / go percussion snare. Voor de rest nog wat spul van haymann, maar dat gaat hem niet worden.

Dries


ik heb zelf ook al tijden op marktplaats gekeken, maar heb hier niet echt veel kunnen vinden. bij de muziekwinkel hier houden ze opheffingsuitverkoop, waardoor je op snares van 500 euro al snel 60 tot 65 procent korting kan krijgen (over een maand moet de winkel sluiten). Het assortiment is alleen wel erg beperkt: yamaha aluminium / yamaha brass / premier modern classic / gretsch new classic / go percussion snare. Voor de rest nog wat spul van haymann, maar dat gaat hem niet worden.


Het zijn in ieder geval een aantal verschillende trommels die - als het een fatsoenlijke winkel is - even kunt uitproberen.
Als het inderdaad om 60% korting gaat op de (werkelijke) nieuwprijs, dan is het geen slechte deal.
Wel even opletten of het niet over de adviesprijs gaat. Als je uiteindelijk niet meer dan zo'n 60% van de nieuwprijs van de grotere webwinkels (thomann.de o.a.) betaald dan heb je een super deal.
Zou betekenen dat je een nieuwe trommel hebt die gebruikt ongeveer hetzelfde zal gaan opleveren.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JackStrikeII

voor een yamaha brass (nieuw) hoef ik hier maar 200 te betalen ipv 500 en yamaha aluminium maar 170 ipv 460

Fibesman

Goeie post van Dries, in het begin niet TEveel geld uitgeven. Voor een vol geluid met toch genoeg helderheid zit je met brass(messing) snaredrums eigenlijk altijd goed. Ik zou deze aanraden,

http://www.thomann.de/nl/millenium_14x55_power_brass_snare.htm

supergoedkoop, als je de vellen vervangt voor echte Remo's, Evans of Aquarian heb je een supergeluid. Ik heb em zelf ook :-)
Die Pearl sensitone aluminium zijn ook mooi, ietsje minder body dan brass maar knallen goed.
De USA metalen Ludwig snares zijn veeeel duurder, die hebben een iets betere respons maar eigenlijk mindere kwaliteit hardware en vaak staan de spanschroeven ook nog scheef. Ze zijn wel veel waarde vaster dan de merken uit het verre oosten maar als je minder dan 250 euro uitgeeft maakt dat veel minder uit. Vooral gebruikt kun je veel mooie trommels vinden. Die cast hoops vind ik net als Dries vreselijk klinken.

Paul


voor een yamaha brass (nieuw) hoef ik hier maar 200 te betalen ipv 500 en yamaha aluminium maar 170 ipv 460

Check even de actuele nieuwprijzen bij Thomann zoals Dries al aangeeft. Als ze werkelijk zo goedkoop zijn (50% v/d nieuwprijs) koop je die toch allebei??
Gangbare tweedehandsprijzen zijn 60-65% van de nieuwprijs, dus als je voor rond die prijs nieuw koopt kan je ze altijd zonder verlies doorverkopen.

Omhoog