Pearl Export drumstel met 2 Kick Drums + Hardware. ZIE DEMO VIDEO

Gestart door 2ndhandmusicgear, jan 18, 2013, 18:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

2ndhandmusicgear

jan 18, 2013, 18:35 Last Edit: feb 24, 2013, 19:41 by 2ndhandmusicgear


Vraagprijs:
€ 470,- voor de gehele kit.

óf

€ 390,- voor de hele kit, minus één kick drum.

óf

€ 125,- voor één losse kick drum.



Te koop:
Wijnrood Pearl Export drumstel met twee 22" kick drums en redelijk complete hardware set.

Een zeer degelijk drumstel. Een goed instapmodel voor beginners, maar ook zeer bruikbaar voor verder gevorderde drummers. Bijv. goed te gebruiken als oefenset, of als kit in een repetieruimte. De twee kick drums geven sowieso veel opstelmogelijkheden!

Specificaties:
merk: Pearl
serie: Export Series drums (EX)
finish: Wine Red (wrap)
hout: Poplar (populier / "hardhout")

Benieuwd hoe dit drumstel ongeveer klinkt?
Hier is een YouTube video waar ik dit drumstel demonstreer. Ik laat eerst horen hoe de individuele onderdelen klinken, en vervolgens komen er een paar verschillende speelstijlen voorbij met soms een wat andere sound:

http://www.youtube.com/watch?v=vvq2ro1-Tno

- Alleen gebruik gemaakt van camerageluid. Dit geeft i.i.g. wel een indicatie van de sound van de set.
- Linker kick drum heb ik rechts naast de floor gezet als 22" "floor tom".*
- De hihat cymbals die op deze video worden gebruikt zijn niet te koop!

( * Normaal worden twee kick drums (double bass setups) veelal gebruikt binnen bepaalde metal- en rock genres. Helaas heb ik dit niet kunnen demonstreren in deze video, maar zoek op YouTube maar eens als dit onbekend terrein voor je is.)

Wat je precies krijgt:
Drums:
- 14" Snare (hoort bij de set).
- 12" Tom (met ISS System en tom arm).
- 13" Tom (met ISS System en tom arm).
- 16" Floor Tom (met 3 pootjes).
- 2x 22" Kick (allebei met dubbel tom mounting systeem op bovenkant).

hardware:
- Pearl snare drum statief.
- Pearl H800W hihat statief (met 3 draaibare benen).
- Pearl tom statief (met bijbehorende Pearl ADP-30, om de twee toms aan op te hangen).
- Pearl cymbal boom stand.
- Pacific cymbal boom stand (verbogen boom arm, werkt nog wel, maar is van lichte kwaliteit).
- 1x Pearl P-100 kick pedaal(!).

Overigen:
- 2x Pearl Drum Key (drumsleutel).
- 2x Pearl rubberen kickrand beschermertje (tegen schade aan de kick drum hoops door pedalen).
- De standaard Pearl drumvellen op zowel de slag- en resonantie kant van de floor tom, toms en kick worden mee-verkocht. Op de snare slagkant zit een Evans drumvel. Die krijg je uiteraard ook mee.

Een paar zaken om in acht te houden:
- Je krijgt geen cymbals bij deze set. Binnenkort verkoop ik een paar van mijn oude cymbals. (Meer advertenties volgen!)
- In principe geen drumkruk bij de set, maar hier kan ik misschien wel wat op vinden.
- Het linker Pearl P-100 kick pedaal ontbreekt. (Maar deze zijn zeer gemakkelijk en goedkoop te vervangen.)
- Het vervangen van de fabrieksvellen met professionele drumvellen kan
wonderen doen voor de sound van de kit. (Dit kan vaak ook een totaal ander geluid geven.)
- Als je de kit opstelt in double bass opstelling, heb je vaak weinig ruimte over voor je hihat pedaal aan de linkerkant. Dit kun je o.a. oplossen door bijv. een eenvoudig mounting systeem te kopen dat aan de linkerkant van de linker bassdrum wordt bevestigd en verbonden is aan het hihat statief. Op die manier kun je de benen van het hihat statief inklappen en "opgeklapt" bevestigen, zonder hierdoor de speelbaarheid en bereikbaarheid van het hihat pedaal te verliezen. Het is echter niet onmogelijk zonder dit stuk hardware hoor...

Verdere informatie:
Uiteraard mag je het drumstel uitgebreid komen uitproberen!

Deze set staat momenteel bij mijn ouders in Den Haag en zoekt een nieuwe drummer. Het drumstel is dus ook op te halen in Den Haag.

Zelf ben ik beroepsmuzikant en heb jaren op dit drumstel geoefend. Ik ben zeer goed met deze kit omgegaan. Op een paar minieme oppervlakte krasjes na, ziet de set er dan ook nog zo goed als nieuw uit! De spanbouten zijn niet veroest en draaien nog soepel. (Het enige mankement dat ik kan bedenken, is dat het snarenmechaniek van de snare een beetje stroef loopt als je enkel het hendeltje van het mechaniek omhoog duwt. Het hele snarenmechaniek moet dus eventjes omhoog worden gedrukt tijdens het vastklikken van het snarenmatje. Echter, nadat het eenmaal is vastgeklikt schiet het absoluut niet los tijdens het spelen.)

Ik verkoop deze set omdat ik al geruime tijd over twee andere drumstellen beschik en omdat ik niet meer in Den Haag woon.

Contact & verkoopinformatie:
- Voor meer info, stuur een email naar 2ndhandmusicgear@gmail.com.
- De uiteindelijke verkoop zal enkel via het Marktplaats systeem gebeuren.
- Ik accepteer gewoon PayPal, iDeal, contant geld of een eenmalige overschrijving (internet bankieren) via een Nederlandse bank.
- Link naar de Marktplaats advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m644473099-pearl-export-drumstel-2-kicks-hardware-zie-demo-video.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

groet,


drummer

Omhoog