E-Kit gezocht door oud drummer

Gestart door hruysch, jan 07, 2013, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

hruysch

Beste mede vellenmeppers,

Sinds jaren niet meer te hebben gedrumd op mijn akoestische set (staat in de berging.. :F) wil ik toch weer het drummen oppakken.
Aangezien in een appartement zit, wordt het een E-kit.
Alleen na veel lees-en speurwerk, weet ik nog weinig.  Dus heren en dames die me willen helpen met het vergemakkelijken van mijn keuze, graag. (ik wil op zeer korte termijn doelgericht gaan zoeken naar max. twee complete sets en dan de knoop doorhakken)
Profiel/budget/wensen:
- Ik ben een middelmatig/redelijke drummer die het hopelijk nog niet verleerd is.
- tussen 1200 en 1600 euro kit gezocht
- Moet "klaar om te gaan zijn" zijn zonder bijkomende fratsen. (koptelefoon en sticks.. heb ik wel)
- Bij voorkeur nieuw, maar als tweedehands een "veilige" keuze is, ook prima
- Zo realistisch mogelijk ten aanzien van opstelling en slaggevoeligheid
- Dubbele kick
- Ik woon in het midden van het land, dus ophalen in Friesland is niet een wens

Verder ben ik nog niet veeleisend maar wil gewoon 1 á 2 settypes van bijv; Roland of Yamaha zodat ik het net kan afspeuren voor een goede deal. (of dat iemand me hier een mooie aanbieding doet  ;))

Hoop snel wat te horen, alvast bedankt!

rene p

Na jouw wensen te hebben gelezen zou ik je een td-9 kx2 aanraden. Allemaal mesheads en 2de hands goed te vinden op marktplaats. Nieuw waren ze rind 2000€ en deze is opgevolgd door de td-15 maar denk niet dat die er al 2de hands zijn. Dit zijn twee types van roland maar raad je ook aan om naar een drum winkel te gaan en proberen dan weet je of het lekker voelt.
" Im not nervous im a DRUMMER"

Otje

Voor dat bedrag heb je een goeie 'instapper'. En het is maar net wat jij lekker vind spelen. E-kits met overeenkomstig prijskaartje zijn gelijkwaardig Dwz: de  1 is niet beter of slechter dan de ander. Tis maar net wat je  er zelf van vind. Persoonlijk vind ik de  2-Box een waanzinnige kit maar is wel boven je budget: +/- € 2250 .Ga is naar een muziekzaak en probeer wat uit. Gegarandeert dat er wat tussen zit voor je. Je zult het toch zelf moeten ervaren om een indruk te krijgen. Afgaan op wat derden er van zeggen is vaak van zoveel mensen zoveel meningen. Succes!

drum1964

Wel even meegeven dat een E-kit ook nog redelijk wat akoestisch geluid maakt.
Vooral de kick kan je goed door plafonds en muren horen, niet leuk voor de onderburen.

Welkom op het forum en suc6 met je zoektocht. :w
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

#4
jan 08, 2013, 19:35 Last Edit: jan 08, 2013, 19:49 by Otje
Balen zeg! ik heb t geld niet; Grrrr...
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m632601016-2box-drumit-five-mkii-digitale-drumkit.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik zou zeggen; Sla toe ! Het is werkelijk  de allereerste 2de hands 2-box die ik tegenkom.

..En dat het de eerste is zegt al genoeg over de kwaliteit van het drumstel lijkt mij. Eenmaal aangekocht doet men hem niet snel weg.

Technobeat


Beste mede vellenmeppers,

Sinds jaren niet meer te hebben gedrumd op mijn akoestische set (staat in de berging.. :F) wil ik toch weer het drummen oppakken.
Aangezien in een appartement zit, wordt het een E-kit.



Welkom op het forum Hruysch !

Je hebt nog een akoestische set staan lees ik  , dan is er een mooie optie om die om te bouwen naar een E-kit .
Want zelf heb ik op mijn set Pearl Tru-Trac heads gemonteerd aangestuurd door een Roland TD9 module en de cymbals zijn van Zildjian ( Gen-16 ) .
Maar misschien komt het totaal bedrag dan een flink stuk boven je buget uit .
In dat geval zou je kunnen kijken naar gaasvellen ( bv. Drum-Tec ) opzet triggers en een gebruikte module en rubberen E-bekkens op Marktplaats scoren .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hruysch

Hallo heren, Dank voor de reacties.
Ik heb me redelijk laten informeren en nu de knoop doorgehakt.
(Ik had de 2box zien staan maar voordat ik met de ogen knipperde, was de kit al verkocht..  :'()
Maargoed, sinds gisteren trots eigenaar van een td-11 kv. Nieuw voor een mooie deal bij Bax shop.
Dan heb ik in ieder geval ook een garantie.

Nogmaals dank voor de reacties.
Ik ga nu opzoek naar mee drumless play-along songs. Iemand een goede link?


Omhoog