Ketels en houtsoorten

Gestart door 5150, nov 11, 2012, 23:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ


En wederom blijkt dat je het niet begrepen hebt.


Mja, dan zal ik toch ook even reageren.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je deze discussie hebt gestart, als er wat jou betreft geen discussie is te voeren? Je quote een tekst, en dat is dan maar zo...
Als er dan continue nuances worden aangebracht in het verhaal, dan schiet je het af, en ga je mensen pakken op een d of t.

Oh overigens...
Citaat

Zolang ik verkeerd begrepen wordt, ...


"ik" is het onderwerp, dus stam.

Harre


Ik kom alleen met cijfers. Daar schijnen de meesten hier niet zo goed tegen te kunnen.

Je komt niet met cijfers, maar met links naar internetpagina's waarop informatie staat die jij voor waar aanneemt. In je laatste bericht schrijf je dat je dit niet doet, maar waar gaat het hier dan de hele tijd over? Jij bent degene die toch de hele tijd stellig zegt dat het materiaal van een ketel minder van invloed is dan veel mensen denken en vervolgens haal je daar allerlei pagina's op internet bij om dat te onderbouwen. Dat ervaringen anders zijn wil er blijkbaar niet in bij je, terwijl er naar mijn idee toch echt goed onderbouwde argumenten naar voren gebracht worden.

Maar goed... om dan je laatste bericht nog maar even aan te halen: wat is het volgens jou wat wij niet goed begrepen hebben dan? Als je nou de communicatieve vaardigheden zou hebben om dat goed uit te leggen zou er volgens mij veel minder discussie zijn, maar blijkbaar is een taalfoutje hier of daar voor jou belangrijker.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

@ Kn@pestaart Zelf ook niet dingen verdraaien door de helft van de tekst te citeren!

Ik zeg ook dat:
Het enige wat ik wil aangeven is, dat je op basis van alle geposte onderzoeken niet kunt zeggen dat dan iemand die een hele dure kit heeft gekocht, eigenlijk gek is en dat ie dat geld heeft uitgegeven.
Je betaald namelijk niet alleen voor het hout, maar ook voor alle hardware, technisch onderzoek, overhead en ja, ook het "merk".

Maar daar lees je voor het gemak even overheen!  Dat stoot hier de mensen voor de borst!!!!!
Dit is overigens "jouw" eigen conclusie obv de onderzoeksresultaten.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Kn@pestaart

Citaat van: paQ


Oh overigens..."ik" is het onderwerp, dus stam.
Scherp hoor, dank je ;)

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik niets voor waar aanneem? Hoe komen jullie erbij?

Daarbij zijn "ervaringen" van wie dan ook niet belangrijk in deze 'discussie'. Want dat is gebaseerd op "ik vind dit" en "ik vind dat".
Het is alleen een eye opener dat niets is wat het lijkt in de commerciële drumwereld.
En ik stoot niemand voor de borst. De mensen die zich aangesproken voelen, vinden dan waarschijnlijk dat er een kern van waarheid in zit. Ik niet.
Ik blijf vrolijk verder bouwen en ja, ze klinken waanzinnig, in mijn oren.

Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.

Jenslathouwers



Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.


Ik zag al zoiets aankomen  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ


Scherp hoor, dank je ;)

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik niets voor waar aanneem? Hoe komen jullie erbij?

Daarbij zijn "ervaringen" van wie dan ook niet belangrijk in deze 'discussie'. Want dat is gebaseerd op "ik vind dit" en "ik vind dat".
Het is alleen een eye opener dat niets is wat het lijkt in de commerciële drumwereld.
En ik stoot niemand voor de borst. De mensen die zich aangesproken voelen, vinden dan waarschijnlijk dat er een kern van waarheid in zit. Ik niet.
Ik blijf vrolijk verder bouwen en ja, ze klinken waanzinnig, in mijn oren.

Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.


Naja, spijtig.

Maar vooral dat 'iedereen hier' het gedaan heeft, en jij niet.
Lees je reacties eens terug over een week. Misschien dat je dan inziet dat je je met oogkleppen op er doorheen perst.
Je geposte percentages gaan je blijkbaar nogal aan je hart als je daarop weerstand krijgt.


Technobeat


Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.



:w
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drums97


Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.


Jammer! ook van m'n karma overigens
Je stelt dat we het niet begrijpen, maar dat doen we wel uiteindelijk.
Alleen niet de andere argumenten die je zelf gebruikt om de onderzoeksresultaten kracht bij te zetten!

Ik wil je in mijn vorige post waarin ik aangeef dat je de conclusie "alle dure kits worden dan teveel betaald" niet keihard kunt zeggen en dat dan juist enige nuance op z'n plaats is.
Daarbij wilde ik je juist bijstaan, maar ook aangeven dat andere factor een rol spelen in de te betalen prijs!
Ook kun je niet ieders eigen ervaringen door deze resultaten onderuit schoffelen, want het is ieders eigen ervaring. ;)

Aan alle anderen: Duidelijker kan ik 't niet maken toch?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nlz


Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.


Jammer, want het onderwerp is wel iets wat leeft, zoals ook uit de hoeveelheid reacties blijkt.

Maar goed, discussiëren kun je leren, misschien zien we je dan nog eens terug om verder een boompje (niet van te duur hout, want dat is zonde, toch?) hierover op te zetten.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre


Maar goed, discussiëren kun je leren, misschien zien we je dan nog eens terug om verder een boompje (niet van te duur hout, want dat is zonde, toch?) hierover op te zetten.

:)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

Precies! Ik vind het ook interessant.

En vindt het grappig om te weten wat, welk aandeel heeft in het totaal!

In dit onderwerp heb ik, dacht ik, ook geen dingen getyped die beledigend over konden komen?

Zo zie je maar, dat geschreven heel andere dingen teweeg kan brengen. Waarin je het een bedoeld, maar de lezer het anders interpreteert.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Kn@pestaart

En weer blijkt dat er niet goed gelezen wordt.

Iedereen kan op pagina een lezen waar het fout ging en dat kwam niet bij mij vandaan.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Iedereen die mij kent weet wel dat er met mij heel goed te praten valt.
Als jullie me willen leren kennen, dan speel ik met de beste gitarist van Nederland. Welk jaar zeg ik lekker niet  :+
Discussiëren kun je leren... Pfffff...... Respectloos.

Robert-Jan

Weet je wat ik nog nooit heb meegemaakt.... Dat iemand 15 x zegt dat men hem niet begrijpt en dan nog steeds niet bij zichzelf te rade gaat..als niemand je begrijpt ..dan leg je het niet goed
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.

En voorspelbaar als je bent, was dit niet je laatste post...

Het zijn jouw woorden 'dat het fout ging'. Ik wacht nog steeds op de resultaten van een gedegen onderzoek en ga gewoon de discussie met je aan. Als die naar je eigen idee fout gaat, dan hoef je er inderdaad niet op te reageren. Nog sterker, dan kun je er voor kiezen om hier helemaal niet te zijn. Wat me beter lijkt is dat je van het idee afstapt dat 'het fout ging' en eens een goede poging doet om uit te leggen wat je nu eigenlijk zegt. Als naar eigen zeggen niemand je begrijpt zal dat toch ergens vandaan komen lijkt me en dan ben je de enige die het recht kan zetten. Maar ja, dan zul je toch hier moeten blijven typen en niet weglopen als het je even niet zint.

"Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren."
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Kn@pestaart

Citaat van: Kn@pestaart

Dit is mijn laatste post hier.

Leg het maar bij mij neer. Goed lezen Robert Jan.
Blijkbaar moet ik dingen hier 15x herhalen. Het schijnt niet door te dringen wat ik nou eigenlijk zeg. Mensen blijven maar dingen verdraaien, om vervolgens persoonlijk te worden.
Als mensen door generalisatie van mijn kant zich aangesproken voelen, so be it.
:w

Robert-Jan

Je hebt gewoon geen gelijk.. Punt
Pak het laatste woord maar dan is het klaar.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ja, is het bijna klaar?

Rick

Kn@apestaart, een vraag.

Nergens hoor ik je over de bearing edges van ketels. Je weet dat deze vrij essentieel zijn voor de klank en resonantie van een trommel?

Naast dat iedere ketel een grondtoon heeft. Het vel resoneert inderdaad, maar daar in tegen resoneert de ketel ook. Deze kleurt het geluid. Probeer maar eens puur alleen een gespannen vel te bespelen...

De resonantie van de ketel hangt af van het houtsoort, de samenstelling van de ketel (cross laminated, horizontaal, x-shell, vlx, enz), het houtsoort (dichtheid) van de ketel. Hoe dunner je ketel, hoe meer hij zal resoneren, en hoe lager de grondtoon zal zijn. Hoe dikker je ketel, is minder resonantie, meer punch en volume, en een hogere grondtoon.

Ik wil heel graag het originele PDFje zien waarin "jouw theorie" staat uitgelegd.

Leg mij maar eens uit waarom ketelresonantie en karakter zo goed als onbelangrijk is volgens jou (10-20%?), en waarom een ambasador helemaal de wereld is. Volgens mij kun je met een emperor, wat gewoon een ongedempt dubbellaags vel is, een net zo'n natuurlijk ketelgetrouw geluid neerzetten. Het is alleen een zwaarder vel, dus hij zal iets meer punch en volume geven dan een ambasador.

Kn@pestaart

Als ik alles zo terug lees, krij ik eerder het idee dat jullie mijn citaten als waarheid aannemen en dat willen weerleggen. Ik citeer alleen een drumbouwer, die bepaalde percentages geeft.
Alle opmerkingen die ik naar aanleiding daarvan maak, zijn met een knipoog, zoals reeds opgemerkt.
Dat jullie er zo zwaar aan tillen, zegt genoeg over jullie.
Ik probeer niets te bewijzen, neem niets voor waarheid aan, ik vind het interessante materie, niets meer, niets minder. Ik ben ook niet begonnen om een discussie te starten. Dit alles hebben jullie waarschijnlijk niet eens in de gaten omdat jullie meer bezig zijn mij onderuit te halen hier.

"Don't shoot the messenger" ( Is trouwens een citaat ;) )

rene p

Na de hele discussie gevolgt te hebben en het voor mezelf aan het parafraseren ben, kom ik er dus achter dat alle compenenten samen 100% van het geluid vormen die als golflengte door de lucht bewegen en in ons oor terecht komen om daar met stimulatie van de hersenen een totaal plaatje geven.

En het enige waar onduidelijkheid over bestaat is hoeveel procent de ketel is en dus daaruit volgt hoeveel procent de rest is?

Of zit ik er nu helemaal naast?
" Im not nervous im a DRUMMER"

Kn@pestaart


Kn@apestaart, een vraag.

Nergens hoor ik je over de bearing edges van ketels. Je weet dat deze vrij essentieel zijn voor de klank en resonantie van een trommel?
En dus volgens de drumbouwer maar 10-20% bedraagt.
Citaat

Naast dat iedere ketel een grondtoon heeft. Het vel resoneert inderdaad, maar daar in tegen resoneert de ketel ook. Deze kleurt het geluid. Probeer maar eens puur alleen een gespannen vel te bespelen...
Geen probleem, daar hebben we rototoms voor ;)

Citaat
De resonantie van de ketel hangt af van het houtsoort, de samenstelling van de ketel (cross laminated, horizontaal, x-shell, vlx, enz), het houtsoort (dichtheid) van de ketel. Hoe dunner je ketel, hoe meer hij zal resoneren, en hoe lager de grondtoon zal zijn. Hoe dikker je ketel, is minder resonantie, meer punch en volume, en een hogere grondtoon.
Mooi geciteerd. Bron?

Citaat
Leg mij maar eens uit waarom ketelresonantie en karakter zo goed als onbelangrijk is volgens jou (10-20%?),
Voor mij? Voor mij niet hoor, volgens de drumbouwer wel ;) Maar dat heb ik nu al erg vaak gemeld.
Citaat
en waarom een ambasador helemaal de wereld is. Volgens mij kun je met een emperor, wat gewoon een ongedempt dubbellaags vel is,
Dubbellaags is een gedempt vel ;)
Citaat
een net zo'n natuurlijk ketelgetrouw geluid neerzetten. Het is alleen een zwaarder vel, dus hij zal iets meer punch en volume geven dan een ambasador.
Een Emperor geeft niet meer volume, dat doet de drummer. Een dubbellaags vel heeft in deze vorm meer massa, dus heeft meer energie nodig voor hetzelfde volume. 'Punch' ligt grotendeels aan het gebrek aan boventonen. Dat je dit waarneemt als meer laag of 'punch', tja, zo werkt het gehoor. ;)

paQ


En dus volgens de drumbouwer maar 10-20% bedraagt.Geen probleem, daar hebben we rototoms voor ;)



Dus een rototom klinkt maar 10-20% anders dan een tom?


Kn@pestaart

Ik zou het niet weten.

Rick

#148
dec 24, 2012, 19:07 Last Edit: dec 24, 2012, 19:08 by Rick

Dus een rototom klinkt maar 10-20% anders dan een tom?


Ik zou het niet weten.

Precies wat ik dacht. Hier zijn we volgens mij mee uitgepraat, als je het mij vraagt.

paQ

Echt....   What a waste of time

Omhoog