Drumcraft

Gestart door Black Page, dec 10, 2012, 23:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Black Page

dec 10, 2012, 23:54 Last Edit: dec 14, 2012, 21:27 by Black Page
Mijn set is er van: drumcraft series 8 - esdoorn. Intussen nu zo'n twee jaar. Ik zeg het merk in SWK,  werd aangetrokken door de geclaimde prijs-kwaliteitverhouding. Zien en horen is geloven in deze. Een maal de set gehoord hebbende bij de Theo Steenbeek, vergelekende hebben met Sonor 300x maple, Gretsch Renown, viel mijn keuze op de series 8. Ook de series 6 en 4 zijn erg leuke setjes. En in kleine letters geschreven zelfs enkele van de l***um snares...

Ik zet deze thread om ervaringen uit te wisselen, positieve en negatieve. Welke serie heb je, in welke samenstelling, wat voor vellen gebruik je, hoe stem je je set. etc etc. Wat vind je van de hardware?

Zelf ben ik erg tevreden over de potentie van de toms en bassdrum. De hardware is erg degelijk, misschien iets te zwaar. Snare is wat minder. Het meest zoek ik nog naar de best bijpassende vellen. Er zaten standaard clear ambassadors op. Die heb ik vervangen voor coated amb, waardoor de sound wel warmer maar minder gefocused wordt. Een beetje zompig. Ik zit nog te twijfelen tussen clear of coated pinstripes. Gewone emperors vind ik een te dood geluid geven ...

Ben benieuwd of er ander drumcraft eigenaren zijn of gewoon geïnteresseerden.

drummermaarheeze

Zullen pinstripes geen 'doder' geluid opleveren dan emperors?

musiqman

Coated ambassador of clear pinstripe is dan mischien een fijnere afweging.

Coated pinstripe word door de coating mischien wel veel van het goede.

Clear pinstripe en clear emperor ontloopt elkaar naar mijn oren niet veel (pinstripes zou je kunnen zien als een emperor met een dun ingebouwd dempringetje)

Je kan ook voor 1 tom (je 12") een aantal verschillende type vellen kopen. Dan hoor je het verschil en heb je niet al te veel geld uitgegeven aan een complete set die later mischien toch niet bevalt.

Robert-Jan

Ok..maar laten we het hier vooral over Drumcraft hebben..
Voor vellen hebben we een heel board hier
http://www.drum-forum.nl/index.php/board,6.0.html
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stick tight

Ik speel af en toe op een drumcraft 8 en vind vooral de kick erg lekker. De toms klinken wat ''klein'' in vergelijking met mijn tama rockstar maar dat heeft natuurlijk ook met velkeuze en stemming te maken.

Voor het geld echt prima drums.

Black Page

Ahhh weinig Drumcraft (ex)-eigenaren.  :? :( ;)

Stick tight, speel je op een esdoorn of berken set. de berkenset heb ik uiteraard uitgeprobeerd. Die heeft wat meer projectie (zoals dat bekend is van berken) en idd de toms vond ik ook redelijk dun klinken?

Er staan wat filmpjes van Thomas Lang (toen  nog bij Sonor) met Mike terrana. Volgens spelen ze op beide 10 en 12 inch tommetjes en vind ik het verschil meevallen ....

Ook de ligum snare klinken best behoorlijk. Hier de Maple, op de eerste klinkt ie beter





en een berken snare om,




En ik ga zeker experimenteren met enkele vellen.

Omhoog