Open Podia omstreeks Overijssel

Gestart door Daqura, sep 14, 2012, 18:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Daqura

Hallo Drummers!

Ik ben de drummer van de band New Raise uit Wijhe en doe naast het drumwerk ook veel van het 'management' in de band. We spelen al een tijdje samen en een beginnersband kun je ons al niet meer noemen, alleen moeten de optredens nu nog even meer gaan komen. En ik merk dat dit gewoon verrekte lastig is op het begin...
Heeft iemand goede suggesties waar wij misschien terecht zouden kunnen? Ik heb al wel het een en ander gevonden maar meer is altijd beter!

Alvast bedankt!

Luc Leloup

stick tight

Ga opzoek naar een lokaal podium waar jullie zelf optredens kunnen organiseren, dan kan je andere bands uitnodigen in ruil voor een optreden bij hun. Dat is zeker in het begin de beste manier om aan het spelen te komen.

FoREVer

Heb je nou ergens gespeeld, dan moet je ook vooral je contact met diegene houden. houd hem als vriend want dan kan hij een mooi woordje doen bij grotere podia
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

willem4130

Ik heb er zelf nooit gespeeld maar je zou eens contact op kunnen nemen met Atak in Enschede. Volgens mij programmeren zij veel bands, waaronder verschillende.
Overigens heb ik geen flauw idee wat voor muziek jullie maken (genre/covers of eigen werk?). Misschien dat ik je naar aanleiding daarvan verder kan helpen.

Verder geen connecties uit eerdere bands? Want je netwerk is inderdaad heel belangrijk.
Ik zou je verder aanraden eens naar wat steden in de buurt te reizen, plekken op te zoeken waar regelmatig live muziek is en onder het genot van een drankje eens een gesprek aan te knopen met (als het kan) de eigenaar of iig degene die er over gaat. Het helpt natuurlijk ook als je demo-materiaal hebt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

paQ

Het is me een raadsel waarom je dit in GEAR plaatst eigenlijk :?

>> SPELEN


Julius Heide

#5
sep 18, 2012, 21:27 Last Edit: sep 18, 2012, 21:28 by Julius Heide
Je kunt natuurlijk de website van bands bezoeken die qua muziekstijl bij jullie passen of op jullie lijken. Kijk in hun agenda in welke kroegen of op welke evenementen zij spelen, vervolgens ga je googlen en book je je eigen helemaal suf.

Wil je in kroegen of cafe's spelen check dan deze link even. The Last Waterhole, in Amsterdam bijvoorbeeld is altijd de moeite waard om te contacten. http://www.lordsofmetal.nl/bars.php

Mocht je met je band opzoek zijn naar supports, dan kan bijvoorbeeld de concert en festivalagenda van Lords of Metal goed van pas komen. Moet je maar eens rondkijken op http://www.lordsofmetal.nl/concerten.php

Succes!!
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Omhoog