TD8 Meespelen op je module via laptop/ipod etc

Gestart door MaartenHc, sep 03, 2012, 19:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MaartenHc

Heb al wat rondgekeken op het forum hier, maar kon er nog niets duidelijks over vinden. Wellicht zoeken meerdere mensen naar dit antwoord, vandaar dit topic.

Op mijn oude module (td3) kon ik de verbinding simpel leggen via een jack-jack kabeltje. Dit zal bij sommige andere modules ook wel zo zijn. echter kan ik dat bij mijn td8 module niet. De Mix-in is geen jack-aansluiting.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik muziek vanaf mijn laptop (in mijn geval) via de module meedrummen?
Bedankt voor de hulp alvast.

paQ

Citaat
MIX IN Jack
This jack is used to connect a CD or cassette player. The sound that is input to this jack will be output from the MASTER OUTPUT jacks and the PHONES jack.


Gevalletje RTFM lijkt me.

Deze gaat overigens naar E-Drum>Roland
*title change

Murgen


Heb al wat rondgekeken op het forum hier, maar kon er nog niets duidelijks over vinden. Wellicht zoeken meerdere mensen naar dit antwoord, vandaar dit topic.

Op mijn oude module (td3) kon ik de verbinding simpel leggen via een jack-jack kabeltje. Dit zal bij sommige andere modules ook wel zo zijn. echter kan ik dat bij mijn td8 module niet. De Mix-in is geen jack-aansluiting.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik muziek vanaf mijn laptop (in mijn geval) via de module meedrummen?
Bedankt voor de hulp alvast.


Ik zou een goedkoop mixertje kopen ... werkt tadelloos.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Jenslathouwers

voor zover ik kan zien op een afbeelding van een td8 module is de mix in wel jack (wel grote jack) ?? als je dan een kabeltje van grote naar kleine jack hebt is het probleem toch opgelost (niet ?)  -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dribbel

Yep heb ik ook zo'n cheap ass ding kan de job al doen. Ik heb ook zo'n *kuch*Beringer*kuch* op de versterker staan.
Cd speler, E-kit en computer eraan.... *O*
Yamaha recording & sabian

MaartenHc

Ben totaal niet thuis in die kabeltjes, vandaar mijn vraag hier.
Ik heb een verloop stukje voor de mini-jack om goed te kunnen inpluggen in de module (mini-jack/ jack opzetstukje dus), maar ik kreeg niets door op de module zelf.

Edit: Oke, lees al 2 goede reacties over een mixertje. Ben ik overigens ook niet bekend mee -O-

paQ

wat stop je er eigenlijk in? (wat is je output, en wat voor uitgang is heeft die?)

Jenslathouwers

ik heb thuis 2 mixers staan van behringer, een kleintje (kost rond de 50€ dacht ik ) en een grote. En iedereen mag er zoveel over klagen als ze willen maar ik vind het heel goed materiaal, absoluut geen klachten van. En als het is om verschillende dingen aan te sluiten (cd, laptop, ...) is een mengpaneeltje heel handig...

Mss is het tussenstukje stuk dan ? :s normaal zou het moeten werken !! (zulke schakelstukjes geven wel vaak slecht contact)
( je moet ook zorgen dat er aan het jack/ mini-jack schakelstukje 2 zwarte ringetjes zijn in de plug, anders heb je een mono stukje en kan dat wel eens het probleem zijn.)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Murgen



Je hebt 2 mono-jacks nodig voor de Master Output die je op ieder mixertje kan aansluiten als je via een mixer gaat. Zo had ik mijn TD3 ook aangesloten en mijn huidige 2Box trouwens ook.

Verder heb je een stereo jack ingang voor een geluidsbron maar met iPad of MP3 speler moet je wel wat verloopstukjes ertussen stoppen. Daarom zijn we zo'n fan van die mixertjes ... 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Dribbel

Voor thuis werken die mixers prima, maar Als PA mixer of in de studio zou ik zoiets nooit neerzetten.
Te weinig headroom, eq-en is alles of niks, faders ook, en ook de ruis is bij sommige series behoorlijk.
Yamaha recording & sabian

paQ

broekzak-vestzak, maar puntje bij paaltje kun je rechtstreeks iets aansluiten op die module, zonder tussenkomst van weer kabeltjes en adaptertjes....

MaartenHc

#11
sep 03, 2012, 20:09 Last Edit: sep 03, 2012, 20:11 by MaartenHc

wat stop je er eigenlijk in? (wat is je output, en wat voor uitgang is heeft die?)



Jack gaat in de koptelefoon van de laptop, en bij de module de andere jack met behulp van het verlengstukje in de Mix-In. Zo ging het bij de td3 althans wel.


ik heb thuis 2 mixers staan van behringer, een kleintje (kost rond de 50€ dacht ik ) en een grote. En iedereen mag er zoveel over klagen als ze willen maar ik vind het heel goed materiaal, absoluut geen klachten van. En als het is om verschillende dingen aan te sluiten (cd, laptop, ...) is een mengpaneeltje heel handig...

Mss is het tussenstukje stuk dan ? :s normaal zou het moeten werken !! (zulke schakelstukjes geven wel vaak slecht contact)
( je moet ook zorgen dat er aan het jack/ mini-jack schakelstukje 2 zwarte ringetjes zijn in de plug, anders heb je een mono stukje en kan dat wel eens het probleem zijn.)


Even gekeken, maar ik heb dus een mono verlengstukje. 1 ringetje namelijk.
Via zo'n mixer kun je dus eigenlijk met van alles aan de gang lees ik wel. Het is bij eigenlijk alleen het meedrummen met muziek via de laptop.
Zou het mono-verlengstuk het probleem zijn?
Bedankt voor alle hulp trouwens!

Jenslathouwers

geen idee of dat echt het probleem kan zijn ... het logischte lijkt mij dat je dan maar aan 1 kant van de koptelefoon geluid  krijgt...   -O-

zo'n dingen geven wel vaak slecht contact.. koppelstukjes kan je best zoveel mogelijk vermijden !! ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

Ik zou maar eens beginnen met de juiste adapter eraan te pluggen, of gewoon de juiste kabel aan te schaffen.
Als je nu (bijv) een gebalanceerde mono jack plug heb, dan wordt het niks en sluit je de boel kort. Dikke kans dat de module dan zegt: bekijk jij het maar.

De kabel die je nodig hebt, van goeie kwaliteit haal je volgens mij voor een euro of 6 bij Europarts, of voor 14,50 ( :P ) bij Handyman


drum1964

Ja, het moet een stereo jack-mini jack zijn. ( staat trouwens onder de mix in input )
Mini jack aansluiten op de hoofdtelefoon ingang van je laptop ( geluid on ), verloopstuk jack-mini jack op de td 8 mix-in aansluiten.
Op het front paneel van je td 8 de mix knop opendraaien en klaar is kees.

Zo speel ik al jaren zonder problemen.

Dus je hebt enkel een stereo kabeltje met twee mini jacks van 3,5 mm en een stereo verloopstuk van 6,3 mm ( male )naar 3,5 mm ( female )nodig.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

rene p

Ik lees net dat he hem in de hoofdtelefoon aansluiting doet van je laptop? Moet dat niet je microfoon ingang zijn? Naar voor zover ik weet is de hoofdtelefoon alleen uitgang namelijk. Of ik moet het verkeerd begrijpen ???
" Im not nervous im a DRUMMER"

Jenslathouwers


Ik lees net dat he hem in de hoofdtelefoon aansluiting doet van je laptop? Moet dat niet je microfoon ingang zijn? Naar voor zover ik weet is de hoofdtelefoon alleen uitgang namelijk. Of ik moet het verkeerd begrijpen ???


ik denk dat hij muziek wil afspelen met zijn laptop, niet wil opnemen ;) dus heeft hij de (koptelefoon)uitgang nodig  8)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

MaartenHc

#17
sep 03, 2012, 21:29 Last Edit: sep 03, 2012, 21:50 by MaartenHc

Ja, het moet een stereo jack-mini jack zijn. ( staat trouwens onder de mix in input )
Mini jack aansluiten op de hoofdtelefoon ingang van je laptop ( geluid on ), verloopstuk jack-mini jack op de td 8 mix-in aansluiten.
Op het front paneel van je td 8 de mix knop opendraaien en klaar is kees.

Zo speel ik al jaren zonder problemen.

Dus je hebt enkel een stereo kabeltje met twee mini jacks van 3,5 mm en een stereo verloopstuk van 6,3 mm ( male )naar 3,5 mm ( female )nodig.


jup, kan haast niet missen dat dit het moet zijn.. laat nog weten hoe het afloopt, bedankt allemaal :)

Edit: Dat was het probleem, heb het met een stereo jack-jack geprobeerd, en een verloopstuk stereo, probleem opgelost! De verkoper van de module kwam even kijken en had alles bij. Fijn.. had alles mono  ipv stereo

drum1964

@ rene P  -   Je moet hem idd op de hoofdtelefoonuitgang van je laptop aansluiten , en niet op de microfoonuitgang.


@ maartenHC  - fijn dat het probleem opgelost is.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

rene p

Ok weer wat geleerd thxs :)
" Im not nervous im a DRUMMER"

MaartenHc

Daar is ie weer, het meespelen gaat inmiddels prima!
Nu wil ik echter ook gaan kijken of opnemen gaat lukken. Moet ik daarvoor de midi out/in gebruiken die overloopt in een jack/mini-jack. (mini-jack in het geval van mijn systeemkast)?

Robert-Jan

Nee.. Je moet eens gaan googelen wat midi is .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MaartenHc

had het hier al gelezen hoor, maar kwam er nog niet helemaal uit. MIDI zijn alleen de signalen (bliepjes?) en niet de volledige tonen. maar dacht dat het midi moest zijn op de module zelf. moet dus de outputs hebben

paQ

mja.. ik raad aan toch eens even in deze topics te bladeren:
http://www.drum-forum.nl/index.php/board,11.0.html

MaartenHc

oke, heb even alles daar doorgelezen, maar kan er nog steeds geen concreet antwoord uit halen
Snap dat je niet alles wilt voorkauwen, maar komt mijn vraag daar duidelijk terug als antwoord?
Midi-interface lijkt het te moeten zijn zoals ik nu lees.

Omhoog