iKdrum...drumles op je iPad

Gestart door Robert-Jan, aug 31, 2012, 10:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Johan vandaag even iKdrum laten zien. Hij gaat hem ook ff opzoeken en bekijken. Eerste reactie, leuk, ziet er goed uit, hoe heb je je toms gemicked (zo schrijf je dat toch) en waarom die vreselijke notatie voor de toms ;)

Krijgen jullie nog publiciteit want dit is natuurlijk 'De Pinksterboer' van de 21ste eeuw. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Drums is gemiced/gemicked/gemikt met kick snare en 2 overheads.
Toms heb ik zo gedaan omdat menig beginner wat meer moeite heeft met de toonhoogte goed te zien en op de ipad wordt dat niet duidelijker..ik zocht dus naar andere nootkopjes om dat verschil duidelijker te maken en dit is wat sibelius daarvoor biedt..
Ik hoop dat de publiciteit er komt en dat de drumdocenten het oppikken.ik merk daar aan de ene kant heel veel enthousiamse maar ik hoor ook een sceptisch geluid..ik voel een beetje de angst alsof dit leerlingen bij hen weg zal trekken, terwijl ik juist denk dat je er een hoop mee kan bedienen. Het is niet ech een kinderboek, dus er ligt heel veel ruimte bij de docent. De kids vinden het zowiezo al geweldig om met de ipad te werken en het maakt het allemaal veel makkelijker om thuis te oefenen.
Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat een jonge leerling een cd speler op zn kamer heeft merk ik tegenwoordig..en wat ook leuk is, is dat bij de paar die er nu mee werken 'papa' ook stiekem meedoet.  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Drums is gemiced/gemicked/gemikt met kick snare en 2 overheads.
Toms heb ik zo gedaan omdat menig beginner wat meer moeite heeft met de toonhoogte goed te zien en op de ipad wordt dat niet duidelijker..ik zocht dus naar andere nootkopjes om dat verschil duidelijker te maken en dit is wat sibelius daarvoor biedt..
Ik hoop dat de publiciteit er komt en dat de drumdocenten het oppikken.ik merk daar aan de ene kant heel veel enthousiamse maar ik hoor ook een sceptisch geluid..ik voel een beetje de angst alsof dit leerlingen bij hen weg zal trekken, terwijl ik juist denk dat je er een hoop mee kan bedienen. Het is niet ech een kinderboek, dus er ligt heel veel ruimte bij de docent. De kids vinden het zowiezo al geweldig om met de ipad te werken en het maakt het allemaal veel makkelijker om thuis te oefenen.
Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat een jonge leerling een cd speler op zn kamer heeft merk ik tegenwoordig..en wat ook leuk is, is dat bij de paar die er nu mee werken 'papa' ook stiekem meedoet.  ;)


Johan heeft dat helemaal niet, dat sceptische, jullie wonen zo ver van elkaar vandaan. :)  Over concollega's in jullie branche een anekdote die niet op het forum mag maar die ik je graag een keer zal willen vertellen.  :Y

Wat ik eerder bedoelde te zeggen, in 2003 ben ik pas begonnen met leren drummen, heel veel basis heb ik mezelf eigen moeten maken door dit forum te gebruiken, veel vragen aan Johan te stellen, door met Animal mee te lopen en te leren (waar is dat beest, hij zou vorige maand naar mijn 2box komen kijken) en vooral veel op drummers te letten. Het boekje van Hugo was ook behulpzaam. Maar dat was vorige eeuw. :)

Dit is een logische next step en jullie zetten hem als eerste. Nogmaals chapeaux en ik weet nog van je gastlesje op de tweede en laatste drumforum bijeenkomst in Culemborg dat je dat perfect kan. Johan gelukkig ook want om nou om de week naar jouw woonplaats te gaan rijden, naar Johan kan ik op de fiets. ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Nijlpaard

Vandaag na lange tijd eens bij mijn nicht op bezoek. Hoor ik ineens een hoop gehamer op het drumstel. Blijkt haar zoontje drumles te hebben  *O*
Zowel zij als de drumleraar zijn mac-freaks dus meteen even op IkDrum gewezen :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Waarvoor onze hartelijke dank!  *O* *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


(waar is dat beest, hij zou vorige maand naar mijn 2box komen kijken)


:') sorry. En hoe is het met die andere afspraak??

Omhoog