Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Is ook verder niets mis mee . :N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Hier nog eens de klank van mijn sonortje. Niet overal even netjes gespeeld (ook door de gitarist), maar de sound is lekkerrrr



Nijlpaard

Errug lekker Hans  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Zeker weten  :Y

Technobeat


Fijn spel , en lekkere felle crash en splashbekkens . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

#255
dec 26, 2012, 12:17 Last Edit: dec 26, 2012, 12:50 by Nijlpaard

Ontopic: heeft iemand hier eigenlijk al die nieuwe Prolite voor z'n snufferd gehad? Hoe vergelijkt dat met de oude Delite?



Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Is de vervanger van zowel de delite als s-classix.
Helaas is de walnut roots finish gesneuveld  -O-  maar de cream-white heeft toch ook wel iets  :Y
Vintage shells van 4mm (6 voor de bass). En de kwaliteit die je van Sonor mag verwachten.






Leuk filmpje, als je het verplichte marketing geneuzel er ff uit laat ;)


http://www.musik-produktiv.nl/shop/PlayVideo.aspx?artnr=10058155

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Ber(nd)

Mooi setje die Prolite. Al zit ik toch met gemengde gevoelens naar zo'n filmpje te kijken. Op een of andere manier hoop je bij een nieuw product op een hoop innovatie, maar op een gegeven moment stopt dat natuurlijk ook. De strainer is mooi, de free floating mounts werden wel eens tijd.. maar ik vraag me af waarom ik een nieuwe Prolite zou verkiezen boven de oude square badge Delite.

Hans

Ik heb van Geisha begrepen, dat die pro-lites zich erg lastig laten stemmen ( lees goed laten klinken ). Geen eigen ervaringen mee (want hij heeft er dus geen staan..)

Geischa

Mijn eigen ervaring is, is dat de Prolite een minder indrukwekkend stembereik heeft dan wat ik gewend ben van een Sonor, ook heb ik via via gehoord dat niet de minste namen ook aardig wat vraagtekens hadden bij deze kit's (klinkt vaag, maar ik kan geen namen noemen)
De Ascent daarin tegen heeft mij erg verrast!

Robert-Jan

Dat gaat dan weer regelrecht in tegen de review van de swk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Dat gaat dan weer regelrecht in tegen de review van de swk.
Tja............ 8)7

Nijlpaard

[ Invalid YouTube link ]


Ik ga morgen naar MP om er zelf eens naar te luisteren :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Ber(nd)

Dan ben ik erg benieuwd wat je van de Prolite vindt, Nijlpaard. Dat ze minder makkelijk te stemmen zijn vind ik overigens wel apart. De zogenaamde vintage shell wordt zo te zien op exact dezelfde wijze geproduceerd.

Geischa

Klopt, hij wordt ook wel de SQ2 "lite" genoemd..
Ik moet ook zeggen dat ik verbaast was, wellicht had ik een te grote verwachting van de kit..

Black Page

Je zou dan bijna gaan denken dat de kit waar gavin op speelt een sq2 is, maar afgewerkt als een prolite.... Ikheb gekkere marketing trucs gezien....  :? :?

Robert-Jan

Nah, dat denk ik niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Nou, terug van musik-produktiv

Zowel een prolite als een ascent bespeeld. Het blijft lastig in zo'n grote zaak waarin je niet de enige bent die op een set zit te rammen. Daarnaast zit je nog met 2 sets met verschillende vellen enz. en we weten allemaal hoeveel dat scheelt :X

Desalwelteplus heb ik zelf het idee dat zeker voor het subtielere werk de vintage maple shells beter overeind blijven dan de beech shells. Als het stevig gaat geven ze beide een mooie toon maar ook dan vind ik de prolite net wat meer definitie hebben dan de ascent.

Daarnaast is voor mij toch belangrijk dat de prolite in Duitsland wordt gefabriceerd en de ascent in China, althans dat begrijp ik uit de verschillende informatie op internet. Moet niets uitmaken, weet ik, maar toch is het voor mij wel iets dat ik meeneem in de overweging.

Leuke verrassing. Er stond een delite in de aanbieding in birdseye amber. In exact dezelfde config als de set waar ik nu op Marktplaats mee bezig ben voor 2100 euro. Het maakt de keus weer wat lastiger :-P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Bij Rimshot hebben we de Prolite in de showroom staan, en hij is te bespelen.
De toms zijn juist super te stemmen, die klinken mét de fabrieksvellen écht waan-zinnig! :)

Vandaag nog 3 mensen geweest die voor de Prolite kwamen kijken omdat hij bij weinig winkels in de showroom staat. Alle mensen die de kit hoorden waren diep onder de indruk...

:)

Geischa

Haha, ben je meteen aandeelhouder ;)

Ach Nathan, ik zeg ook niet dat ie niet klinkt, ik zeg dat het stembereik mij voor een Sonor tegenvalt...

NathanR


Haha, ben je meteen aandeelhouder ;)

Ach Nathan, ik zeg ook niet dat ie niet klinkt, ik zeg dat het stembereik mij voor een Sonor tegenvalt...


Daar kan ik niet over oordelen, daarvoor heb ik te weinig kennis over Sonor.

Black Page

ik lees het verhaal uit de SWK ook hier in een duitse review. Proof of the pudding is in the eating ...


http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/sonor-prolite-stage-3-drumset/3.html


Geischa


Yes, de Namm komt er weer aan!! Spannund!!!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Opvolger sq2 ?

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ik hoop t niet..doe maar een betaalbare made in germany :)
Undersized berken ketels met superlichte hardware...aah toe nou..please.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog