Het verschil tussen Shure SE215 - Shure SE315?

Gestart door Treklof, aug 16, 2012, 15:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Treklof

Hoi Drummers,

Binnenkort zal ik een nieuw setje IEM aanschaffen, om live en in de oefenruimte met een clicktrack mee te kunnen spelen. Mijn oog is gevallen op een set van Shure, namelijk de SE315.
Deze vind ik aantrekkelijk omdat deze tot wel 37DB dempt, hij kost 159,-.

Nu zag ik op de Shure website, dat de SE215 óók tot 37DB dempt, en deze kost 85,-.

Ik vraag mij af waar dit prijsverschil vandaan komt; is dat puur gebaseerd op geluidskwaliteit?
Of ook op bouwkwaliteit/duurzaamheid.

Ik zal verder geen monitor mix op mijn IEMs doen, dus geluidskwaliteit is voor mij niet het belangrijkste.

Iemand die me kan helpen??

paQ

37 dB is echt BULLSHIT... met een hele grote B

zal best wel hoor, dat ergens op 412,7 Hz hij een hele hoge dempingswaarde zal geven, maar dat zijn echt misleidende getallen. De gemiddelde demping van een dergelijke universele set zal in de praktijk niet boven de 19 dB gaan.

In de 315 zit 1 dualdriver  (1 speaker met 2 motors)
in de 215 zit een membraan luidsprekertje (een hoofdtelefoon in het klein)

een 315 zal bijna zeker meer definitie kunnen geven dan een 215

Harre

*lol* 37 dB dempen op... 15 Hz dan ofzo? :p
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Treklof

Oké, had ook wel zoiets verwacht wat dat dempen betreft  ;)

Maar nogmaals, als ik de IEMs puur gebruik voor het spelen met clicktrack, maakt de 215 dan geen verschil met de 315? Of hoor ik door de dualdrive speaker van 315 mijn clicktracks beter?

Een kleine 2 maanden geleden heb ik deze cheap-o Thomann in ears aangeschaft om uit te proberen of spelen met click wat voor mij is: http://www.thomann.de/nl/the_tbone_ep_4.htm

Deze dopjes dempten voor mij genoeg om de click goed te kunnen horen, dus ik ben er van overtuigd dat dat met de Shures ook goed komt.

Mag duidelijk zijn dat ik een redelijke IEM-noob ben overigens :P

paQ

lekker die tbones blijven gebruiken dan ;)

voor een click levert een 315 je echt geen meerwaarde hoor.
Centen in je zak houden, en save it for later. (als je toch een keer op in ears over gaat)

Treklof

#5
aug 16, 2012, 17:17 Last Edit: aug 16, 2012, 17:23 by Treklof
De t.bones zijn helaas al gesneuveld!
Ik krijg er nog maar de helft van het volume uit, en vrijwel al het laag is weg.
Hopelijk kan ik het aankoopbedrag terugkrijgen in vorm van een korting op een andere set in ears.

Vandaar dat ik een setje van een gerenomeerd merk aan wil schaffen.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Misschien dat ik ooit wel besluit een monitormix op m'n in ears te nemen, dan zou ik beter voor de 315 gaan, lijkt me. Daar zal ik dus nog even over na moeten denken!

paQ

zit niet in het merk hoor, het zit in het element
Dat is het mooie van gebalanceerde armatuurtjes. die kunnen vele meer hebben (en geven)

als je een 215 koopt heb je 'kinda' hetzelfde

Animal baars

Als je niet maalt om geluidskwaliteit en wel nette demping wil hebben zou ik lekker een setje sennheiser cx300 halen. Prima doppen, klinken veel lekkerder dan de shure 215 en kosten de helft.

Qua geluid vond ik de 215 vies tegen vallen. De bas ontbreekt erg en het geluid is heel snerpend. Dat is jammer voor niet echt goedkope doppen.

NathanR

Ik gebruik de Shure's bij het opnemen van mijn drumcovers, ik vind het heerlijke in ears :)
En ze dempen bij mij de drums vrij goed, de muziek hoeft ik niet zo hard te zetten om het toch goed te horen :)

laurensjustin

Animal Baars, kun je een idee geven van de demping en het geluid van beide setjes die je hebt geprobeerd (shure en sennheiser)? Ik wil het gaan gebruiken om met muziek mee te spelen en voor mijn metronoom. Ik ben ook aan het kijken of het mogelijk is om iets op mijn otoplastieken te zetten, maar ik ben bang dat dat erg prijzig gaat worden.
Tama - Sabian - Evans - Promark

Animal baars

De demping is bij de Sennheisers een stukje makkelijker goed te krijgen. Die doppen druk je gewoon in je oor en klaar. De shure's moeten 'net goed' zitten voor voldoende demping. Zoals ik eerder ook al zei: de Shure's zijn een stuk duurder en het geluid moet je maar net liggen. Ik hou van volle bassen en dat kreeg ik niet voor elkaar bij de SE215.

Omhoog