(ver-)Bouwprojecten ?

Gestart door Hans, sep 17, 2011, 20:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Hier de mijne. Zomer vorig jaar in anderhalve week de garage een metamorfose gegeven.

Mijn garage is 9 meter lang en 3.5 meter breed. Ik heb nog steeds een deel als garage (fietsen, etc), maar zo'n 5 op 3.5 omgetoverd tot project/drum studio :








































Ik heb bij deze verbouwing geen zwevende constructie gemaakt, omdat ik de luxe heb van een vrijstaande woning. Wel is de boedl vrij goed geisoleerd met 10 cm rockwool tegen plafond en 12 cm rockwool tegen de wand. Op het rachelwerk op de wanden zit eers een 12 mm dikke plank en dan (ik meen) een 8 mm dikke gipsplaat. Dat zorgt allemaal voor aardig wat massa en massa is isolatie.
Resultaat is dat je van buiten wel hoort dat er wordt gedrumd, maar in de verte. Dubbel deur helpt hier ook prima in mee trouwens ;) Wat voor mij ook belangrijk is, omdat ik graag vanalles opneem is dat er geen geluid van buiten naar binnen komt ! Dat is absoluut geen probleem hier. Laatst met een bassist en een gitarist gejammed en opgenomen en niemand die het gemerkt heeft !


Hammar

M'n bek valt open.....schitterend hok man!

ArcticLight

Idd prachtig! Ik ben jaloers! ;D

Nijlpaard

Fantastisch idd  8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini


animal

Een prachtige ruimte, durf je met ons te delen wat dit nou gekost heeft??

Hans


Een prachtige ruimte, durf je met ons te delen wat dit nou gekost heeft??


Viel best mee hoor. De verbouwing zelf heeft een kleine 4000€ gekost. Goede materialen gebruikt. Al die meuk die er in staat had ik al over een periode van 15 jaar verzameld. Die absorbers en diffusers zijn belachelijk duur (voor wat het is).

Ach ja, de een koopt voor dat geld een motorfiets, de ander een studiootje.... Blijft een hobby he.

Dries

Erg mooie studio, Hans!
Bij de eerste foto's dacht ik dat het een basic drumhokje werd, maar het is een hoop meer dan dat.

Die blokjes aan je muren zijn niet goedkoop viel me al eerder op in o.a. de feedbackfolders.

Hoeveel invloed oefenen ze eigenlijk uit?
Absorberen zou met ieder schuim kunnen zou je zeggen, en reflectors zou je ook van hout kunnen maken (worden wel snel groter).

De acoustiek van mijn (slaap)drumkamer is ronduit ruk, wellicht zou dit een oplossing kunnen zijn die niet erg lelijk is.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hans

Die akoestische verbetering werkt enorm goed. En als je het wat uitkient heb je iet perse veel nodig. Je wil geen staande golven in je ruimte en je wil de 'early reflections' minimaliseren (reflecties die te dicht op het orginele signaal zitten, zodat je brein het verschil niet kan maken en de sound volledig anders wordt geïnterpreteerd -> belangrijk voor rond je monitorspeakers).

Ik denk dat voor een slaapkamer wat absorbers en basstraps een heel verschil kunnen maken. Diffusers heb je wellicht al genoeg in de vorm van kasten, een bed etc. Die gekleurde exemplaren zijn van auralex en die kosten de hoofdprijs. Achter en naast mijn drumkit heb ik supergoedkope pyramide schuimplaten geplakt (http://www.piramideschuim.nl/) en die werken net zo goed (zijn alleen een stuk lelijker).

Verder spelen de afmetingen van je ruimte natuurlijk een belangrijke rol. Vierkant = waardeloos, rechthoekig => kan perfect zijn, zeker als je plafond nog een wat afwijkende vorm heeft !


Jochem

Wowwow O.o Super nice!

ddrsonor

Mooi, Mooi!

paQ

tis allemaal nog (erg) goed gekomen zo te zien ;)

musiqman

Omg... dat is idd een mooi staaltje werk.

Hellwin

Tja.........supermooi hoor en vreseljk jaloers en ik vind drummen ook heel tof, maarruhhhhhhhhhhh Ik had 'm toch volgezet met een oude luchtgekoelde VW of hot rod........... :-X
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Paul

Dat ziet er goed uit zeg!
Ik snap dat het voor jou minder interessant is (wat een luxe, zo'n grote garage én vrijstaand), maar ik benieuwd hoe goed je het buiten nog kunt horen.

Dezain

Wow.. Dat is pas eeeuhm.. vet? cool? lux?

dat is gewoon super.  ;D
Experience is the name people give to their mistakes.

Hans


Dat ziet er goed uit zeg!
Ik snap dat het voor jou minder interessant is (wat een luxe, zo'n grote garage én vrijstaand), maar ik benieuwd hoe goed je het buiten nog kunt horen.

Je kunt me buiten wel horen, maar alsof er in de verte iemand aan het rammen is. Als je zo'n ruimte IN je huis moet maken is dit niet de manier.
Ik ben voor ik hier aan begon eens naar Merford in Gorinchem gereden om zo'n cabine uit te proberen. Die is zeker veel stiller, maar 3 x duurder. Toen heb ik besloten iets minder in de isolatie te investeren en meer in de aankleding.

Hans


Tja.........supermooi hoor en vreseljk jaloers en ik vind drummen ook heel tof, maarruhhhhhhhhhhh Ik had 'm toch volgezet met een oude luchtgekoelde VW of hot rod........... :-X


het zou je verbazen hoe smal die garage is... als je aan een auto wil werken is ie waardeloos.

Hellwin

Tja zo breed is een kever ook weer niet en je kan de bovenkant eraf halen en er voorzetten als 't 9m lang is.
Ruimte zat ik heb mensen met minder ruimte en heel veel auto "troep" hele mooie autos zien maken ;D

Maarruh weer ff on topic. Vet hoor!
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Headshrinker

[...] metamorfose [...]

Zeer goed gelukt! Jaloersmakend...

harmen 18

Dat paarse reflectie/isolatie schuim heeft toch meer dan gewoon zwart schuim.

veel plezier......... erin.

Ruubke

Prachtig! Hoe zit het met de luchtvochtigheid?

Hans


Prachtig! Hoe zit het met de luchtvochtigheid?


De airco unit ontvochtigt ook. De luchtvochtigheid varieert tussen 50 en 70%. Komen heel wat emmertjes vocht uit...

Ruubke

50 tot 70, wat is erg?
Een goede luchtvochtigheid in een woning ligt tussen de 40 en 60% aldus google..

Mn pa heeft een grote schuur met stalen aanbouw, nu willen mn broers en ik een jamruimte maken in die stalen aanbouw. Mn pa wilt het alleen niet omdat het veelste vochtig is. Enig idee hoe de luchtvochtigheid het beste verlaagd kan worden? Constant stoken en luchten?

Anserini

Boven de 70% wordt het minder lekker voor je kit.

Omhoog