bassdrummic in de bassdrum

Gestart door Jenslathouwers, jun 20, 2012, 12:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

ik heb onlangs op yt een filmpje gezien van iemand de zijn bassdrummic met rekkers in zijn basdrum 'vast' bevestigde. in de gaten waar normaal de tomhouders zaten bevestigde hij een jack 'stekker' waar hij dan de xlr kabel inplugde die naar het mengpaneel ging.

heeft iemand hier ervaringen mee? voordelen? nadelen ?

een gelijkaardig filmpje:

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

Zoek eens op Kelly Shu of May micing system, laatstgenoemde is van DW. Dat zijn de twee meest gebruikte systemen hiervoor.

Er zijn een aantal leden hier die er ervaring mee hebben. Volgens mij kwam het er uiteindelijk toch op neer dat niet elke geluidsman ervan gecharmeerd is, omdat hij/zij afhankelijk is van welke microfoon jij erin hebt zitten en hoe die gepositioneerd is.
Als je altijd met dezelfde geluidsman werkt of van tevoren goed kan communiceren scheelt het wel opbouwtijd en soundcheck.

musiqman

Kleine toevoeging. Het is niet van DW maar wel in markt gezet dankzij DW die ze standaard inbouwd(e) in hun high class kits en woofers.

Randall May is een zelfstandig bedrijf wat oa ook carriers voor marching bands maakt.

Jenslathouwers

ja het may system ken ik, beetje buiten mijn budget momenteel, ik vroeg me vooral af wat de voor en nadelen zijn tegenover gwn micen en of zo'n DIY oplossing degelijk kan zijn.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

In principe is er geen nadeel tegenover een orgineel als je het goed in elkaar hebt zitten. Zolang het niet rammelt en goed stevig vast zit.


Overigens, aangezien je er voor ging low-budget microfoons te kopen..............ga er maar niet van uit dat elke geluidsman met jouw microfoon gaat werken. De beta 52, akg d112 en audix d6 worden over het algemeen goed gewardeerd. Die zullen in de meeste gevallen wel gebruikt worden.

Harre


Volgens mij kwam het er uiteindelijk toch op neer dat niet elke geluidsman ervan gecharmeerd is, omdat hij/zij afhankelijk is van welke microfoon jij erin hebt zitten en hoe die gepositioneerd is.
Als je altijd met dezelfde geluidsman werkt of van tevoren goed kan communiceren scheelt het wel opbouwtijd en soundcheck.

Klopt. Zoveel geluidsmannen, zoveel opstellingen... zou je bijna zeggen. De één wil een mic net in het gat, de ander wil hem gedeeltelijk in de bassdrum en weer een ander wil hem het liefst helemaal tegen het slagvel aan. Ik communiceer altijd nog wel even over m'n persoonlijke voorkeur, maar ben altijd blij als we onze eigen geluidsman mee hebben. Dan hoef je eigenlijk gewoon nergens naar te kijken en is de kit goed gemiced voor een optreden.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan

Ik heb sinds een tijdje een Audix D6 in mijn bassdrum zitten; tot nu toe geen enkele geluidsman gevonden die er niet mee wilde werken. Sterker nog, ze vonden het ideaal; inprikken en klaar is klara. Wat dat betreft schijnt de D6 dan ook een hele neurtrale mic te zijn waarmee de geluidsman alle kanten uit kan.
1 tip: als je het doet, doe het dan goed. Zoals eerder aangegeven zal geen enkele geluidsman er vrolijk van worden als je er een low-budget microfoon in hebt zitten.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

#7
jun 21, 2012, 16:09 Last Edit: jun 21, 2012, 16:14 by animal
De Audix D6 is verre van neutraal te noemen, in tegendeel zelfs. Naar mijn persoonlijke voorkeur is de D6 te veel ge-pre-eq'd waardoor de eigen klank van de bassdrum volledig verloren gaat. Wat niet wil zeggen dat je geen lekkere bassdrum-sound zal krijgen, maar het is wel allemaal "eenheidsworst".


Dribbel

Ik heb de Kelly Shu in mijn bassdrum zitten.
Ik ben erg tevreden mee.
Een van de redenen om hiervoor te kiezen is, dat ik geen standaard meer voor of in het gat heb staan.
Op kleine podia kan het nogal krap worden, en aangezien we een 2 tal erg actiefe zangeressen hebben wouden die de standaard nog wel eens aantikken, met een paar problemen / gevolgen van dien.
Ik heb er een AKG D112 in zitten, en de ketel is naast een PS-Pro als slagvel en een PS3 als reso verder ongedempt.
Ik heb laatst een Tech ervan overtuigd dat hij eerst maar eens moest luisteren en en als hij het niet goed vond dat hij dan alsnog er een standaard voor kon zetten met z'n eigen mic.
Het is gewoon mijn opstelling gebleven.....
Als ik meer zou spelen zou er met de tijd een Shure beta 52 in willen vanwege zijn meer heldere weergave in het mid en "hoog"
Ik heb destijds ook een verslag daarvan gemaakt.
In dit topic: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,92.msg760.html#msg760


Yamaha recording & sabian

Omhoog