Tama Iron Cobra Rolling Glide dubbelpedaal

Gestart door Paul, jun 09, 2012, 11:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Ik gebruik 'm nooit meer als dubbelpedaal, daarom wil ik 'm graag ruilen voor een IC Rolling Glide enkel (het verschil komen we wel uit).

Het is het model met Cobra Coil. Nieuw gekocht toen dit model net uit was, paar jaar oud dus. Maar anderhalf jaar gebruikt als twinpedaal (gemiddeld gebruik), sindsdien zit de slave al ongebruikt in de koffer (ja, inclusief koffer). De cardanas is dus helemaal spelingsvrij.

Technisch in nieuwstaat, optisch alleen een plek op de cardanas.

Verkoop kan ook, mits ik meteen een IC enkel terug kan kopen. Ruilen heeft de voorkeur.



Air Piet

Even offtopic als dat mag.

Vraagje,: werken die zogenoemde "Cobra Coils'' nou echt? Of is het alleen voor het praatje en de sier?

Paul

Tja.. Ze werken wel in de zin dat het best goed voelbaar is als je ze naar voren of naar achteren schuift. En als je ze weghaalt merk je dat het voetblad iets minder snel terugkomt omdat je dan ook te maken hebt met de traagheid van de klopper. Ik zie het meer als fijne toevoeging maar ik mis het niet op andere pedalen.
Of het echt helpt om meer snelheid te maken, geen idee.

Air Piet


Tja.. Ze werken wel in de zin dat het best goed voelbaar is als je ze naar voren of naar achteren schuift. En als je ze weghaalt merk je dat het voetblad iets minder snel terugkomt omdat je dan ook te maken hebt met de traagheid van de klopper. Ik zie het meer als fijne toevoeging maar ik mis het niet op andere pedalen.
Of het echt helpt om meer snelheid te maken, geen idee.


Oh ok, thanks for the info. :) Was voor mij meer te weten of het voetblad eerder terugkomt. Misschien dat ik het ooit is probeer.

Omhoog