2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar, zijn er vanuit nederland ook soortgelijke gevallen bekend?

Murgen


Pintech wel toch?


DDrum had ze ook. Scot van Cymbalism weet niet meer dan wij en vermoedt ook het meshhead patent.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

paQ

en Heart

Robert-Jan

Uit het bericht krijg ik het idee dat 2box helemaal niets meer levert ..als het om de meshhead gaat zou je denken dat bijv de module los verkocht kan worden..als 2box dat ook niet kan doen is er meer aan de hand lijkt me..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Dezelfde discussie is gestart op het 2box forum. Europese distributeur heeft geen nieuws. Wij weten niet hoe Roland de Amerikaanse markt heeft dichtgetimmerd. Als er meer info komt post ik het wel.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Otje

Nou daar zit ik dan mooi mee als (niet meer zo) trotse Roland drummer. Want boven aan mijn verlanglijst staaat... de 2Box 8)7

Murgen


Nou daar zit ik dan mooi mee als (niet meer zo) trotse Roland drummer. Want boven aan mijn verlanglijst staaat... de 2Box 8)7


In Europa is er (nog) niets aan de hand hoor.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Het patent lag op dubbellaags vellen  zo was me ooit verteld.

drum1964

misschien kunnen ze via een achterpoortje de pads met rubber of met echte vellen leveren, daar kunnen 2box pads toch ook mee werken.
En dan kun achteraf eender welke mesh heads gebruiken. *)

Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

paQ

en 2box heeft toch enkellaags mesh heads?

Murgen

Ja, dat kan het probleem niet zijn. Er is iets anders aan de hand maar ik weet nog niet wat. De Amerikaanse dealer die het doorgaf probeert uit te linken wat er aan de hand is. Raar en ik denk dat Roland meer heeft geleerd van DDrum3 & 4 dan Bjengt van 2Box van Roland.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#86
okt 01, 2012, 05:20 Last Edit: okt 01, 2012, 07:45 by Murgen
Vervolg:

For those that don't know, this isn't the first time that an edrum maker/manufacturer was forced to stop selling in the states because of the threat of legal action on the part of Roland. Chances are Roland is most likely citing patent number US 7,385,135 B2 (or some variant of it) as the patent that is being infringed. Roland doesn't have a patent on mesh heads. Their patent (that I listed above) is for an entire system. All one has to do to infringe on that patent is to have two or more of the listed parts of the system in their design. The patent is very specific on general aspects of a mesh head based edrum system (Yes, that sounds odd, but read the patent for yourself). So, if you use a mesh head and foam touching the drum head to make connection with the sensor, you just infringed on Roland's patent.

Zo simpel is het dus, Roland kan waarschijnlijk in de US alle concurrentie tegenhouden doordat ze het concept hebben gepatenteerd. Beetje ranzig, naar mijn bescheiden mening. Aan de andere kant ligt zoiets in Europa een stuk lastiger.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

paQ

Sja... dan is het of een schikking treffen, of nokken...

Dat heet nou marktonderzoek. En als je dat vooraf niet (goed) uitvoert moet je niet raar opkijken op een later moment. Yamaha is er lang geleden al mee gestopt, en als ex ddrum 3 / 4, had ie wellicht ook daar even kunnen informeren hoe het zat met een eventuele licentie.
Dat, of gewoon de gok nemen, dat kan natuurlijk ook. Zoveel zal Roland niet te vrezen hebben van 2box

Murgen


Sja... dan is het of een schikking treffen, of nokken...

Dat heet nou marktonderzoek. En als je dat vooraf niet (goed) uitvoert moet je niet raar opkijken op een later moment. Yamaha is er lang geleden al mee gestopt, en als ex ddrum 3 / 4, had ie wellicht ook daar even kunnen informeren hoe het zat met een eventuele licentie.
Dat, of gewoon de gok nemen, dat kan natuurlijk ook. Zoveel zal Roland niet te vrezen hebben van 2box


Ik denk dat 2Box daarom druk bezig is met rubber vellen (in ontwikkeling).
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Die rubber vellen was het eerste wat ze erop hadden..daar wordt al 3 jaar over gesproken. Snel kijkend naar dat patent kan het simpelweg niet alleen om de meshhead gaan. Ik snap je sentiment over dit naar Roland best wel een beetje, maar aan de andere kant is het weer een ding waarvan ik denk, jongens jongens..wat zijn ze toch allemaal aan het prutsen bij 2box? Zoals Paq ook zegt, dit kan je van te voren uitvogelen. Vergis je niet, de muziekintsrumenten handel is geen club die het allemaal leuk vind en elkaar vanalles gunt uit liefde voor muziek..het is keiharde bussines. Als Roland andere partijen aanpakt op dit patent dan doen ze dat ook bij 2box..daar kan je op wachten.

Ik heb al eerder gezegd dat 2box er slim aan zou doen als ze zich volledig zouden richten op de module. ( mits daar geen patent issue ligt). Kijk naar wat nordlead heeft gedaan..een klein degelijk ding waar je de hardware naar keuze aan hangt. Er zijn tal van hardware merken ( drum-tec, hart , jobkey, pintech etc) die er boven op zullen springen en een config maken voor de 2box module (gebeurd al) . Laten we wel wezen, al het gedoe rond 2box zit ( nu dus misschien ook ) in de hardware en niet in het concept wat 2box uniek maakt tov de rest..het gebruik maken van goede samples als klankbron.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

#90
okt 01, 2012, 12:47 Last Edit: okt 01, 2012, 18:27 by Murgen

Die rubber vellen was het eerste wat ze erop hadden..daar wordt al 3 jaar over gesproken. Snel kijkend naar dat patent kan het simpelweg niet alleen om de meshhead gaan. Ik snap je sentiment over dit naar Roland best wel een beetje, maar aan de andere kant is het weer een ding waarvan ik denk, jongens jongens..wat zijn ze toch allemaal aan het prutsen bij 2box? Zoals Paq ook zegt, dit kan je van te voren uitvogelen. Vergis je niet, de muziekintsrumenten handel is geen club die het allemaal leuk vind en elkaar vanalles gunt uit liefde voor muziek..het is keiharde bussines. Als Roland andere partijen aanpakt op dit patent dan doen ze dat ook bij 2box..daar kan je op wachten.

Ik heb al eerder gezegd dat 2box er slim aan zou doen als ze zich volledig zouden richten op de module. ( mits daar geen patent issue ligt). Kijk naar wat nordlead heeft gedaan..een klein degelijk ding waar je de hardware naar keuze aan hangt. Er zijn tal van hardware merken ( drum-tec, hart , jobkey, pintech etc) die er boven op zullen springen en een config maken voor de 2box module (gebeurd al) . Laten we wel wezen, al het gedoe rond 2box zit ( nu dus misschien ook ) in de hardware en niet in het concept wat 2box uniek maakt tov de rest..het gebruik maken van goede samples als klankbron.


Ik ben niet snel sentimenteel hoor, alleen tegen patent trollen. :)

Daarbij, feit is dat grote firma's zich een batterij advocaten kunnen veroorloven en kleine bedrijfjes niet. Ik zie dat in de muziek industrie, in de IT en dus ook hier. Ik kan me goed voorstellen dat 2Box en de Canadese importeur hier niet en/of onvoldoende over hebben nagedacht.

De suggestie om alleen de module te doen? Ik vind persoonlijk de pads van 2Box lekker groot (10-12-14 inch), fijn spelen en is het hihat concept met zijn magneet interessant. Cymbals zijn log, zwaar maar niet beroerd.

We hebben eerder verhitte discussies gehad over 2Box, Beni en andere kleine initiatieven (GigPig, Soprano ;) ) Vaak zijn die kleintjes de smaakmakers in het aanbod en worden sommige liefdevol omarmd en anderen verketterd. Ik vind 2Box een tof merk en lekker spelen, daar gaat het mij om.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan


We hebben eerder verhitte discussies gehad over 2Box, Beni en andere kleine initiatieven (GigPig, Soprano ;) ) Vaak zijn die kleintjes de smaakmakers in het aanbod en worden sommige liefdevol omarmd en anderen verketterd. Ik vind 2Box een tof merk en lekker spelen, daar gaat het mij om.


Ja maar dat ben ik helemaal met je eens..wat ik nu voorstel is een combinatie van 2 van die kleintjes.
Het concept 2box is goed, maar ja er blijven wel wat issues..en ik hoop dat issues niet tot grotere problemen leiden, met alle gevolgen van dien voor 2box. Ik denk dat een combi van partijen uiteindelijk veel meer verkopen gaat opleveren ..en dat is toch iets wat moet gebeuren wil je als kleine partij ook smaakmaker blijven.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Update op US:

I spoke with our supplier today and got more facts about this situation. The issue with Roland is with the mesh head patent. Nothing more and nothing less. The supplier was in no mood to deal with Roland on any level and decided to pull the whole line from the US market. After thoroughly explaining what a mistake that would be and pleading for a resolution I've made some headway.

As of today the module will be available through our company and can be purchased at http://stores.cymbalismmusic.com/-strse-2222/Drumit-Five-2Box-Electronic/Detail.bok
I'll be working with our suppliers to help come up with possible alternatives for the kit in the meantime such as shipping the kits with rubber or Mylar heads. Mesh heads are always available separately through us or other dealers.

We're working hard to make sure this amazing kit does not disappear from the US market and we'll keep all of you up to date as things develop.

For you that are interested in purchasing a kit please contact me personally for news and possible alternatives at sales@cymbalismmusic.com

Thanks all,

Scott
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

paQ

Haantjesgedrag om een paar dollar voor de licentie...  Daar vind ik het naar klinken.

Robert-Jan

Maar begrijp ik het goed, deze Scott is heeft een winkel in de US?
Er is toch ook een Scott uit de UK?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Maar begrijp ik het goed, deze Scott is heeft een winkel in de US?
Er is toch ook een Scott uit de UK?


Dit is Scot van Cymbalism music USA.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ok duidelijk..
Als ik het kort samenvat is het dus zo dat de Canadese importeur ook de US doet. Nu Roland dreigt met een patent infrigment over de mesheads trekt die zijn handen er vanaf, maar wordt nu wel de module los geleverd (goed idee ;)) mogelijk later de pads met rubber.
En Scott maakt handig gebruik van de situatie door te vertellen dat hij die dan het goedkoopst kan leveren..slim ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Ok duidelijk..
Als ik het kort samenvat is het dus zo dat de Canadese importeur ook de US doet. Nu Roland dreigt met een patent infrigment over de mesheads trekt die zijn handen er vanaf, maar wordt nu wel de module los geleverd (goed idee ;)) mogelijk later de pads met rubber.
En Scott maakt handig gebruik van de situatie door te vertellen dat hij die dan het goedkoopst kan leveren..slim ;)


Erg slim. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen


Haantjesgedrag om een paar dollar voor de licentie...  Daar vind ik het naar klinken.


Mwah ... grote vijver, kleine vis ... jammer.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Omhoog