2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

waarschijnlijk binnenkort eens wat nieuwe sounds voor de 2box..
ik vind de sounds heel goed klinken..    http://08audio.se/drum-force/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#326
feb 14, 2017, 21:49 Last Edit: feb 14, 2017, 21:58 by Technobeat
Klinkt zeker niet verkeerd idd :)

Euh ..... even een Nederlandse vraag : Wat kost zo`n download van deze firma ?
Oké , ik zie het net ... 29,= euro voor al bestaande eigenaren van de 2Box module .


Binnenkort nieuwe inbouwtriggers en dan kan ik de 2Box module 100% inzetten , Head EN Rim *O*.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Nou , ik ben zo ver met de nieuwe ombouw ( van TruTrac pads naar losse triggers ).

Nu nog stoeien met de instellingen , ECHTER : Waar zitten bij de 2Box module de sensitivity instellingen voor snare - toms en cymbals ?
De enige sensitivity instelling die ik kan vinden is die voor de 2Box hihat , maar ik gebruik alleen de Gen-16 hihat .
Gain en  threshold heb ik al geprobeerd maar dat is niet genoeg om een strakke sound te krijgen er moet meer sensitivity bij .

Wie kan mij helpen :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

heb je de nieuwste OS erop staan ?  1.303,  daarin zitten meer trigger types als in oude OS..
je kunt met 2box altijd weer terug door gewoon met USB weer een ander OS erop te zetten..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Vandaag heb ik idd de nieuwste OS 1.303 geïnstalleerd , en er is o.a. ' MASK ' bij gekomen en daar kun je ook iets mee doen qua trigger instellingen .
Handiger was geweest als er gewoon het item sensitivity te vinden is zo als bij de TD-9 , simpel en doeltreffend .

Ook inmiddels een mailtje naar 2Box Zweden gestuurd met de vraag .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Er is ook een 2-box forum hè!

drfill

ja, het werkt anders als roland ..   http://www.2box.se/World/pages/os-update/  
heb je 'unit-mode' gelezen..   je moet dus eerst een andere trig bank kiezen : DrumItTrig
voor triggers,  en dan heb je bij xpad/ xrim,   treshold en gain  instellingen ..  volgens mij ?

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


ik ga er morgenavond verder induiken en begin bij Added trigger types .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Mmm , met de xpad/ xrim, treshold en gain  instellingen wordt het ook niet veel beter .
De Triggera triggers heb ik netjes op de door hen geadviseerde 3mm boven de bearing edge uit laten steken , en ook de Jobeky trigger op de zelfde hoogte afgesteld .
Misschien eens proberen om alles één millimeter lager af te stellen of zou dat niets uithalen ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

2box drumit5 met side triggers en mesh ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Wederom overtuigend ! Altijd als een een '2BOX' hóor krijg ik altijd spijt dat ik - toendertijd- een Roland heb gekocht.

Technobeat


Mijn 2Box-module gaat binnenkort in de verkoop , iets voor jou Otje ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

@ technobeat hoe bevalt de ad5 module tegenover de oude 2box drumit 5?




Technobeat

@ technobeat hoe bevalt de ad5 module tegenover de oude 2box drumit 5?
Een verschil van dag en nacht Chico .
De aD5 is door zijn eenvoudige menu-structuur erg makkelijk in het gebruik , dit in tegenstelling tot hetgeen waar mee de 2Box Drumit 5 is behept , ik kwam er moeilijk uit destijds vandaar de verkoop van de module .
Als je een Roland TD-9 en een ATV aD5 gewent bent is zo`n 2Box best een uitdaging als je daar zin in hebt tenminste ....
Misschien is de modernere 2Box Three makkelijker , maar ik waag de gok niet meer , en de aD5 heeft óók zeer goede - realistische en multilayered samples :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

Ik ben zelf persoonlijk niet onder de indruk van de ad5 in sounds.ja de cymbal sound zijn aardig maar je kunt deze sounds ook makkelijk zelf in bv een 2box module zetten.
Ook hoor ik zelf de bekende machine gunning in een aantal kits van de ad5 module net zoals de Roland modules. Nog enkele missers:

- je kunt niet je eigen samples erin zetten.
- module heeft weinig intern geheugen.
- geen metronome aanwezig.
- geen midi in en out.
- je kunt niets aan de geluiden aanpassen.
- toms zijn single trigger splitten van de toms is niet mogelijk!
- module heeft geen percussie geluiden.
- je moet betalen per geluids sample!
- maar 2 outputs aanwezig!
- volume regeling gaat met 1 knop geen extra volume regeling voor mix- in!
- module is duur!
- je moet genoegen nemen met de sounds in de module, je kunt ze dus niet verwijderen en dan je eigen samples erin zetten.

Ik persoonlijk vind deze ad5 module al teveel minpunten hebben, en snap daarom ook niet waarom de hype rondom deze module zo hoog
Is? Ok hij zal best makkelijk in gebruik zijn maar wat dan nog? Op een gegeven moment gaan de geluiden je vervelen, wat ga je dan doen ? samples kopen zo wordt het nog allemaal duurder!

En dat is nou juist het grote voordeel van 2box het is een open systeem.
Ik ga toch maar eens de Drumit three proberen.

Iedere drummer heeft zo zijn eigen wensen op e-drum gebied

animal

#340
aug 19, 2018, 11:11 Last Edit: aug 19, 2018, 11:34 by animal
Machine gunning is alléén bij de oudste filmpjes op internet enigszins waar te nemen, maar in de huidige versie zeker niet meer en de aD5 levert m.i. veel waar voor zijn geld.
Al die zogenaamde opties die deze module volgens jou mist zouden natuurlijk kunnen worden opgelost , maar ervaring leert (mimic pro en Roland mudules) dat de module dan 2x tot 3x duurder wordt.
Daarom is het een beetje vreemd om te spreken van 'missers', maar als jij je er goed/beter door voelt, prima.
Veel sterkte met de drumit three (en z'n hi-hat).
   

Robert-Jan

Laten we wel wezen..
Voordat je 'je eigen samples' in de 2 box zet zul je ofwel de stock sounds moeten wissen danwel je module moeten openschroeven en er een grotere kaart in stoppen. Dat het 'open' is komt omdat je met software van een derde partij samples kan overzetten naar het 2box format. Het is niet heel eenvoudig om andere sounds er in te zetten en dat is het bij de atv wel.
Bij de een kost het geld, bij de ander je garantie.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico

In de drumit 5 had ik al een 32 GB sdhc kaart zitten deze staat vol met de beste samples van bv superior drummer , ez drummer, addictive drums enz. Deze heb ik zelf kunnen omzetten naar het 2box formaat.
Je moet er natuurlijk wel wat moeite voor doen.

Nogmaals je kunt geen dingen oplossen als de module het niet heeft.

Ik ben wel benieuwd welke progressie atv nog gaat maken met de ad5 module.

Ieder mag zijn eigen drummodule kiezen die voor hem/ haar 't beste werkt.

drfill

ik zou wel ergens een drumit3 willen proberen ?  maar waar..  drumit 5 triggering is slechter als van aD5 module,
en die heb ik allebei, dus vandaar..  roland pads zijn niet 'hot' genoeg (piezo's) om een goed signaal te krijgen
op een drumit5 ..  maar misschien is een drumit 3 wel beter hierin (ingang gevoeligheid) dit weet ik niet ..
verder zijn de trigger instel mogelijkheden zeer basic op een drumit5..  misschien ook beter op een drumit 3 ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog