2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

leeqnl

Het kan wel in een kabel/connector, maar zelf zou ik eerder een los doosje maken. Als je die dicht bij je module plaatst heb je zoals @Paul al zegt maar korte kabeltjes nodig (en die kosten niet zo veel). Je kunt in principe de connectoren voor alle pads die je wilt omzetten in één doosje plaatsen. Ziet er denk ik beter uit dan meerdere losse doosjes, en kost vaak ook minder ruimte.

Paul

@paQ
Die zullen het wel kunnen ja ;) De vraag is hoe duur dat gaat worden.

paQ

Ik denk dat Technobeat het punt van kostenbeperking al lang en breed gepasseerd is. Gens, pearl pads, 2box module, eventueel extra module... Hoe minder verbindingen, hoe minder er mis/stuk kan gaan.

Paul

Goed punt ;) Als het in de kabel kan, ziet dat er wel het netst uit.
Eerst even testen voordat je besteld, maar dat kan met een paar stukjes draad, een weerstand en (elektra)tape.

Robert-Jan

Een setje ddrum redshot triggers en mesheads (zal vast niet de 3ply zijn) kost €139,- bij drumtec
Volgens het 2box forum werken deze triggers prima met de module, maar mail vooral drumtec even en check het voordat je wat koopt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Ik denk dat Technobeat het punt van kostenbeperking al lang en breed gepasseerd  is
Dat kun je wel stellen , als ik alle kosten die ik heb gemaakt voor de set bij elkaar tel had ik er een grote Pearl Masters kit voor kunnen kopen .
Maar dat maakt niet uit , een hobby mag geld kosten .
En als de 2Box gewoon helemaal compatibel zou zijn met de TruTracs was er niets aan de hand geweest .
Het idee van een setje kabels omzetten zie ik wel zitten , dan blijven de Pearl pads intact  en kunnen ze eventueel tzt in originele staat naar een nieuwe eigenaar .

   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Martijn van de soldeerfabriek kan dat zo voor je fixen hoor. Geen idee wat je daar aan kwijt zult zijn. Hij is in elk geval niet van het type dat ie eventjes plugjes van 45 cent daarvoor gebruikt...

Paul

Mooie afweging voor Technobeat: zelf solderen of laten doen.
Qua kosten zal er nauwelijks verschil zijn, omdat er bij het omvormdoosje ook extra bekabeling moet worden aangeschaft. Robuustheid is ook geen groot punt, omdat er volgens mij niet of nauwelijks mee gesleept zal worden.

Technobeat

Martijn van de soldeerfabriek kan dat zo voor je fixen hoor. Geen idee wat je daar aan kwijt zult zijn. Hij is in elk geval niet van het type dat ie eventjes plugjes van 45 cent daarvoor gebruikt...
Wat misschien handig is , is dat ik eerst een prijsopgave vraag wat het geheel zou gaan kosten .
En wat Paul zegt , het omvormkastje krijgt een vaste plaats toebedeeld en daar blijft hij dan ook .
Solderen is niet echt mijn sterkste punt en zo`n kastje luistert vrij presies , alles moet goed en degelijk gesoldeerd worden zodat er geen valse aarde o.i.d. ontstaat .
Toch maar eens Martijn van de soldeerfabriek een mailtje doen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Mail naar de Soldeerfabriek zojuist verzonden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Hoewel het me volledig onduidelijk is waar je nu eigenlijk naar op zoek bent @Technobeat, of waardoor je steeds een andere optie probeert kan ik de DDT triggers van harte aanbevelen.
Er zijn (in mijn beleving/ervaring) geen triggers die een betere triggering hebben dan deze.
Verder komt vandaag een setje realfeel binnen van Drumtec. Ik ben erg benieuwd.
Ik heb een 12 en 13" realfeel er nu op. Het valt me op dat het onderste 3e vel erg los hangt en dat komt pas enigszins strak te staan als je het vel *heel* strak spant.

Op mijn Roland PD-125 die ik als floortom gebruik klinkt het bij de juiste spanning (voor een floortom) alsof ik op een natte krant sla, heel vervelend voor een floortompad. Daar ga ik een vraag over stellen bij Drum-tec. Die gaat er weer vanaf.

Op mijn geconverteerde 13" Piccolo snare heb ik net de 13" realfeel geplaatst, dat voelt goed, maar niet heel merkbaar anders dan de Drumtec design. Ook hier zit het onderste vel nog steeds wat los, maar het rammelt minder dan op de 12" pad. En op een snarepad is wat rammel niet heel erg.

Ik ben vooralsnog dus wat teleurgesteld, en zou jullie nog niet aanraden deze vellen te bestellen.

Robert-Jan

He's back .. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#287
apr 23, 2015, 13:16 Last Edit: apr 23, 2015, 13:28 by djska
Excuus voor mijn late reactie, met de foto van Technobeat erbij, zou de wiring van de pad volgens mij moeten zijn:

Op plek R4 (draadbrug) is heel simpel een weerstand te plaatsen, probleem is alleen dat die switch connector moeilijk om te leggen is, zonder printsporen te gaan zitten doorkrassen.

Wellicht is dit toch praktischer:

1. Plak piezo op binnenkant van je snare shell, soldeer kabeltje naar ring en massa female jack door vent-hole. Tijdens testen kun je natuurlijk het ondervel van de snare er even af laten. Deze dus voor rim-click (10 euro max.). Kun je dit zelf?
2. Splitter kabeltje welke de T van de TruTrac, en de R van de shell-trigger pakt, en die beiden samen naar de 2Box.


Paul

Of deze dus, hier voor 79 euro!
http://www.peterverspuy.nl/digitaal-pads-en-bekkenpads/roland/bt1-staaftrigger-b-stock-d025288-23561.html
En het omdraaien van de pin-layout d.m.v. een kabel of kastje, zoals ik voorstelde? Volgens jouw schema zou dat moeten kloppen zonder de originele print te hoeven bewerken.

Technobeat


Hoi mannen .


Allereerst : Welkom terug djska , goed je weer te '' zien '' :)



Vandaag een reactiemail terug gekregen van de Soldeerfabriek en die wilde ik graag met jullie delen :


Goedemiddag ,

Ik heb uw mail even gelezen en denk dat het wel meevalt wat er moet gebeuren, ik zou het niet eens in een kastje doen maar gewoon kabels maken met aan de ene kant gewoon aangesloten en aan de andere kant de omgedraaide situatie en een weerstand.

Dat scheelt weer heel veel connecties maken.

Als u mij uw telefoonnummer even mailt, kunnen we even bellen voor wat details en dan kan ik voor u wel even een proefkabel maken, om te kijken of dit ook precies is wat u nodig heeft.

Ik hoor graag van u, 

Met vriendelijke groet,

Martijn Aantjes



Dat dus , geen kastje maar gewoon losse kabels met aan één kant de omgekeerde situatie incl. een weerstand .
ik heb mijn telefoon nu 24/7 aanstaan ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ


Technobeat


Vanmiddag gebeld door Martijn , zondag gaat hij een proefkabel maken en hopelijk heb ik hem dan dinsdag in huis :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

zal wel woensdag zijn, aangezien de posterijen niets doen maandag.  Maar prima toch! :Y

Technobeat

Zeker , dagje meer of minder maakt niet uit , hopelijk komt het nu eindelijk allemaal goed qua rim-werking .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

und? :)
werkt het?

Technobeat

Gistermiddag een proefkabel binnen gekregen ( de vorige die Martijn had gestuurd is om de één of andere duistere reden nooit aangekomen hier , zodat hij weer een nieuwe moest maken ) .
Maar de kabel is niet goed want nu heb ik de rimsound op het slagvel en het zelfde geluid op de rim .
De Soldeerfabriek een mailtje gestuurd met de bevindingen en een antwoord gekregen dat hij het schema van djska nogmaals had bekeken en nu een andere oplossing in gedachten heeft .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#297
jun 06, 2015, 09:13 Last Edit: jun 06, 2015, 10:24 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator aanbieden van spullen alleen in de vraag en aanbod afdeling

kaboemba

Nou we zijn 3 jaar verder en eindelijk komt de 2box eraan.
Besteld via ebay, en binnen een week moet het er ongeveer zijn.
Ddrum 4 verkocht en de ddrum 3 pads ook, de module komt dezelfde persoon eind van de maand halen.

Ben heel benieuwd naar de 2box, maar heb nog wel een vraag.
Ik heb de module los besteld en wil graag weten welke hihats er goed werken met de 2box.
Waarschijnlijk die van 2box het beste, maar hoe zit het met yamaha en roland ?

Als ik alles straks heb zal ik wat foto's van mijn setje posten.

Voorlopig bestaat het uit:
omgebouwde sonor kit, eventueel 2 extra roland pads die ik nog heb liggen.
Roland SPD SX
Roland SPD 30 (zo uit mijn hoofd).
(nu nog) alesis surge bekkens, maar geen idee hoe die werken met de 2box

En de 2BOX !!!!!!!!!!!!!!!!!



Technobeat

(nu nog) alesis surge bekkens, maar geen idee hoe die werken met de 2box
Kwestie van uitproberen , mocht de combinatie je alsnog niet bevallen kun je mij een PB sturen , ik zoek namelijk al een tijd zo`n setje :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog