Allen&Heath ZED-10FX via USB naar Netbook of iPad2

Gestart door Murgen, mei 20, 2012, 20:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Af en toe wil ik iets opnemen om terug te luisteren. Hoeft geen studiokwaliteit te zijn. Vandaag even met Netboekje en Freeware ge-experimenteerd maar ik denk dat de kleine Atom (uit 2009) van het Netboekje het niet gaat trekken.

Wat denken jullie? USB-interface voor iPad kopen en het daarmee proberen? Ik heb de iRig al even geprobeerd maar dat werkte niet echt jofel (2 x cinch verloop naar stereo mini-jack -> inpluggen op ingang iRig en die weer op headset-ingang iPad).  -O-

Iemand ervaring met mixertjes aan iPadden hangen? Alvast bedankt.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Ik adviseer je eens te kijken naar de Alesis IO-Dock   :Y .

Robert-Jan

#2
mei 20, 2012, 22:50 Last Edit: mei 20, 2012, 22:54 by Robert-Jan
* edit..

Inderdaad..goed idee die io dock.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Via de camera connection kit zou je ook standaard usb interfaces/mics moeten kunnen pakken. Apogee heeft zelfs een ips mic.

Murgen

Ik zat ook naar de camera connection te denken. Met StudioXL op de iPad2 kan ik de mixer via USB zo inprikken (bi-directioneel). Van de Alesis IO Dock kan ik niet achterhalen of de USB meer doet dan alleen Midi en krijg ik ook het gevoel dat mijn mooie mixer er voor piet snot tussen hangt. :-(
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#5
mei 23, 2012, 20:38 Last Edit: mei 23, 2012, 20:46 by Murgen
Vandaag tijd gehad om een camera connection te scoren. Werkt prima!



Mixen op de mixer, opnemen op de iPad met StudioMiniXL. Sync via Wifi, of e-mail het bestand (wav en aac).

Gewoon ff zitten klooien met een standaard kit. http://www.vanvugt.org/mix.wav Geen hoogdravende drumtechnieken, ging meer om te kijken hoe goed/slecht het op file (vroegah: op tape) terecht komt. Ik weet het, het is geen hoogstandje maar het is warm en ik ben moe :-)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Nice, maar in principe zou je dit toch ook bereiken met de iRig?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

#7
mei 24, 2012, 10:44 Last Edit: mei 24, 2012, 13:27 by Murgen
Dat dacht ik ook maar die iRig gaf een stoorsignaal zonder gitaar. Niet lekker. Daarbij werkt USB voor mijn gevoel net ff fijner dan via een koptelefoon uitgang. :-)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ok, duidelijk en ik snap ook dat jij de mixer al had en dan is het inderdaad zonde om die niet te gebruiken..
de tascam interfaces voor de ipad zijn (bij mij ) storingsvrij, ook een aanrader ( als je nog geen usb mixer hebt dan ;) )
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Zonder meer een mooi ding! Maar dat is die Allen&Heath ook. :-)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

De opnames klinken zuiver Murgen, missie geslaagd  :Y .

De sounds klinken ook erg goed, heb je deze "drumkit" qua sound zelf samengesteld?

stefan

Tof topic!!!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Murgen

Standaard kit. Ga nog wel kijken of er een 12-14-16 setup in zit, klinkt nu als 12-13-16.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

stefan

Ik heb de ballen verstand van opnemen, laat dat duidelijk zijn.. Maar, wat gaat er nu je mengtafel in dan? Gewoon microfoons?

Het doel is dus, om met je iPad het geluid uit de mengtafel op te nemen?
Als 1 spoor, of meerdere sporen?

Ik vind het sample dat je poste erg netjes hoor.. Ik hoor (zelfs op m'n studiomonitoren) geen enkel ruisje...

Dus: microfoons => mengtafel => iPad

Maar wat is dan de meerwaarde van de StudioXL app op je iPad? Hè kunt het mixen toch op je mengtafel doen?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Murgen

Hi Stefan, gaaf om te horen dat de kwaliteit goed is (geen ruis). Dat kon ik van mijn oude Behringer niet zeggen.    :)

Verder ben ik alleen maar een amateur drummer. Ik neem af en toe op om kritisch terug te luisteren (staat alles recht, speel ik erop, ervoor of erna, kortom om te leren) en af en toe prikt een vriend zijn gitaar of keyboard in om een beetje te jammen en dan is het ook wel leuk om op te nemen (voor het nageslacht en om te leren).

Ik speel deze demo op mijn 2-Box set. 2 van de 6 outputs van de 2-Box heb ik op de mixer aangesloten. Stereobeeld van de kit stel ik op de module in (waar staat welke trommel en cymbal). Andere instrumenten mix ik via de Allen&Heath. Via de USB prik ik in op de iPad waar ik 8 tracks tot mijn beschikking heb. Ik kan dus 8 sporen opnemen. In deze demo heb ik maar 1 spoor gebruikt. Maar ik had op de andere sporen allerlei andere instrumenten mee kunnen opnemen en het resultaat als WAV / AAC kunnen versturen.


>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan


. In deze demo heb ik maar 1 spoor gebruikt. Maar ik had op de andere sporen allerlei andere instrumenten mee kunnen opnemen en het resultaat als WAV / AAC kunnen versturen.


Simultaan??
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

#16
mei 26, 2012, 10:54 Last Edit: mei 26, 2012, 10:56 by Murgen
Neee ... :)   Ga binnenkort wel eens proberen om meerdere sporen te bevuilen. Animal en jij hebben veel meer kennis en ervaring hiermee, ik begin net met spelen.  8)7
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal


Standaard kit. Ga nog wel kijken of er een 12-14-16 setup in zit, klinkt nu als 12-13-16.


Standaard kit dus, ik vind de tom-sounds/bassdrum-sound niet zo heel goed bij de snare-sound passen.
De tom en bassdrum klinken bewerkt, een sound met veel power, terwijl ik de snare-sound naturel vindt klinken. Er zullen vast nog wel onbewerkte tom en bassdrum sounds in zitten.

Murgen

Ik moet me nog even in de setups verdiepen. Van een bevriend 2-box speler krijg ik straks rond de 30 GB aan samples waaronder de Tama Warlord. :-). You ain't heared something yet.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

Eindelijk tijd gehad om even met de 2-Box software voor Mac (en PC) te spelen. Hier een screenshot van kit 44, de kit die je hoort op die sample.



Ik weet zeker dat jij gaat watertanden van de mogelijkheden! Een kit tunen is nu echt plug and play.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Misschien handiger om dit te plaatsen in het 2box topic?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Qua setting mogelijkheden sluit het goed aan bij het opnemen maar ik beloof je binnenkort wat screenshots over de editor te posten in het 2-box topic.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Prima  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Qua Ipad StudioMiniXL kan je inderdaad meer sporen (na elkaar) opnemen en mixen. Spoor1, daarna spoor 2, daarna spoor 3, enzovoort. Alleen geeft de bi-directionele USB naar de A&H feedback van de al opgenomen sporen naar het spoor dat je opneemt. Dus weer een nieuwe uitdaging  :X
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal


Alleen geeft de bi-directionele USB naar de A&H feedback van de al opgenomen sporen naar het spoor dat je opneemt. Dus weer een nieuwe uitdaging  :X


Dat kun je volgens mij voorkomen door niet opnieuw de totale mix, inclusief reeds opgenomen signaal, richting USB-aansluiting te sturen, maar de "record"-knop in te drukken van de kanalen die je (opnieuw) wilt opnemen. Bij de USB-aansluiting druk je ook de knop "record" in et voila  :) .

Omhoog