Muziek notatie software

Gestart door Animal baars, sep 17, 2011, 10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

Wow! Werkt velen malen beter dan alle andere software die ik ooit gebruikt heb!  *O*
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

FoREVer

jesus thank robert-jan is echt een te gek programma!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

Mij houdt vooral het gebrek aan grooves om te delen tegen :P

Aered is wel een heel makkelijk pakketje om ff snel wat dingen uit te werken zeg! Kan gewoon tijdens een bakje koffie ff wat dingen uitwerken en daarna weer aan m'n werk gaan

Hammar

Zelfs voor een noten-dummy als ik is er snel en goed mee te werken.

Jazz

Ik ben nu 4 maanden bezig met drummen. Om de week les en verder veel oefenen.
Grooves probeer ik toe te passen in de muziek.
Ondanks dat t heel goed gaat en ik veel leer ben ik afgelopen week bij t spelen met de band, dit heeft n aantal weken stilgelegen, erachter gekomen dat spelen op cd's heel anders is dan spelen met 4 man live.
Wat bij n cd heel aardig klinkt, klinkt t live wat magertjes.
Deze week heb ik weer les en maar eens kijken hoe ik dat t best kan aanpassen.
Moet natuurlijk ook niet vergeten dat ik nog de nodige ervaring moet opdoen.
There is no music without jazz

Jazz

Ik ben nu 4 maanden bezig met drummen. Om de week les en verder veel oefenen.
Grooves probeer ik toe te passen in de muziek.
Ondanks dat t heel goed gaat en ik veel leer ben ik afgelopen week bij t spelen met de band, dit heeft n aantal weken stilgelegen, erachter gekomen dat spelen op cd's heel anders is dan spelen met 4 man live.
Wat bij n cd heel aardig klinkt, klinkt t live wat magertjes.
Deze week heb ik weer les en maar eens kijken hoe ik dat t best kan aanpassen.
Moet natuurlijk ook niet vergeten dat ik nog de nodige ervaring moet opdoen.
Ideeen zijn natuurlijk van harte welkom.
O ja, het spelen met de band is op n e-drumstel.
There is no music without jazz

Nijlpaard

Het zal ongetwijfeld een makkie zijn maar ik kan het ff niet vinden  8)7


Hoe maak ik een 6/8 maat aan in Aered ? Heb al in de manual gezocht en via F2 maar het wordt me nog ff niet duidelijk.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

#57
feb 01, 2015, 12:35 Last Edit: feb 01, 2015, 12:35 by Nijlpaard

Ik ben nu 4 maanden bezig met drummen. Om de week les en verder veel oefenen.
Grooves probeer ik toe te passen in de muziek.
Ondanks dat t heel goed gaat en ik veel leer ben ik afgelopen week bij t spelen met de band, dit heeft n aantal weken stilgelegen, erachter gekomen dat spelen op cd's heel anders is dan spelen met 4 man live.
Wat bij n cd heel aardig klinkt, klinkt t live wat magertjes.
Deze week heb ik weer les en maar eens kijken hoe ik dat t best kan aanpassen.
Moet natuurlijk ook niet vergeten dat ik nog de nodige ervaring moet opdoen.
Ideeen zijn natuurlijk van harte welkom.
O ja, het spelen met de band is op n e-drumstel.



Wat bedoel je met magertjes ?


Het grootste verschil tussen met cd spelen en in een band is dat in het 2de geval jij de motor bent. Wat jij doet moet kloppen, qua feel en tempo en de rest is van jou afhankelijk.
Je kan niet zomaar even stoppen als je even in de war bent want de rest moet wel door.


De cd gaat over het algemeen rustig door en als jij het ff niet meer weet wacht je een maat of wat en val je weer in. Of je begint gewoon even opnieuw.


Het belangrijkste is vind ik dat je in het begin vooral de rest "faciliteert" dat betekend dat het spelen van de juiste groove en het juiste tempo voorrang heeft boven die ene fantastische fill of die geweldige break of die veel vettere paradiddle groove. Concentreer je op de basis totdat je daarin comfortabel bent en probeer dan andere zaken in te bouwen waarbij je dan langzaam je eigen stijl ontwikkeld.


Geloof me, er is niets zo genant als niet uitkomen met die ene fill die in je hoofd geweldig klinkt. Waardoor vervolgens de rest van de band in de war raakt en iedereen 2 maten nodig heeft om de boel weer recht te breien  -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

True, maar ook dat doe je niet ff als je na 4 weken lessen achter een drumstel stapt.
Ubertalenten daargelaten.



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill


Hoe maak ik een 6/8 maat aan in Aered ? Heb al in de manual gezocht en via F2 maar het wordt me nog ff niet duidelijk.

kunt wel als 3/4 noteren met 8-en, met 'decrease 1/4 notes' button.. 
maar als iemand x/8 maatsoorten ontdekt, hoor ik het graag..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ik denk dat t ook anders klinkt met n cd meespelen , je bent de 2e drum en als t minder loopt pik je
daar meteen weer aan. Dan valt t niet zo op als je er even langs zit en dat werkt inderdaad anders met de band.
Ik moet me ook inderdaad beseffen dat ik pas 4 maanden drum en ook mn bandleden daaraan helpen herinneren. Die gasten spelen al jaren samen.
Nog zoveel te leren en blij zijn met datgene wat al wel lukt
There is no music without jazz

stefan

Onthoud wel, dat als die ene fill die in je hoofd zo geweldig goed klonk niet zo lekker uit de verf komt (wel in de maat) je het vooral niet moet laten merken. Doe het nog 2-3x en iedereen denkt dat het zo hoort...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Joris

Ik weet het niet helemaal met die laatste zin, beetje vreemd advies. Waarom zou je bewust meerdere keren iets verkeerd spelen zodat mensen denken dat het zo hoort? Of begrijp ik het even verkeerd?

Jazz

Ik snap Stefan wel. Je moet ook n beetje lef gaan krijgen, durven te bepalen.
There is no music without jazz

Robert-Jan

Ehm het topic is muziek notatie software .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Ah ja, mijn schuld
There is no music without jazz

leeqnl

Dat pakket (Aered) ziet er echt super uit. Meteen zin om weer wat muziek uit te werken. Vanavond thuis maar meteen mee gaan spelen  :Y

Vicky

Ik werkte aanvankelijk ook met Musescore maar na het lezen van dit Topic een hele poos geleden ben ik ook overgeschakeld naar Aered! Het is een super eenvoudig programma en wijst volledig zichzelf uit! Bedankt voor de tip!
Op m'n Ipad heb ik Reflow staan, ietsje minder eenvoudig maar nog steeds zeer gebruiksvriendelijk! Leuk om onderweg wat grooves uit te schrijven!

Robert-Jan

Check rhytm tool lite voor de ipad, is wat makkelijker dan reflow
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog