Muziek notatie software

Gestart door Animal baars, sep 17, 2011, 10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

WDrums


Waarom?


Vind het moeilijk om even zo uut te leggen maar als je eer 4/4 hebt met op elke tel een achtste met punt en een 16e noot op de cowbell gespeeld. En daar bij met je voet op elke tel een 'koffiepot' (twee zestiende noten met een 8e noot) is het totaal beeld gewoon doorlopende zestiende noten. Ben je dat met mij eens?

Cubase wordt idd oom veel gebruikt daar, maar als we het puur over het componeren van orkestmuziek hebben, wordt er finale gebruikt.

Sibelius zal ook idd veel gebruikt worden, maar ik ken ongeveer een stuk of 10 grote componisten hier in nederland en die gebruiken finale. Daarom dacht k dat finale iets meerngebruikt werd, maar dat weet k dus niet echt zeker ;)

Robert-Jan

Ja ok, maar dat is dan ook weer een uitgebreider ritme..
In het geval van wat eenvoudigere  8ste 16e grooves is het handiger om die rusten end niet te hebben..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

82keiko


Ik heb musescore aan de kant gezet en ben binnen een paar minuten succesvoller met een oneline tool:

noteflight.com

In de demo is het lastig om een drum part te kiezen, zo gauw je je registreert kan je de drumpart kiezen met alles erop-en-eraan. :)

Totally happy..


noteflight.com? seems interesting ...:)

GirlOnDrums

Als ik iets wil uitschrijven gebruik ik GuitarPro of deze http://drumsetwriter.com/
De laatste is gratis, dus zou zeggen probeer het eens!

geakkegier

http://www.noteflight.com vind ik zelf ook top, maar volgensmij zit er wel een fout in.
volgensmij zet hij de noten op de verkeerde plek, Bijv. de hihat zit tussen het 1e en 2e streepje in van boven, terwijl hij normaal boven het 1e hoort te zitten.
Ook bij de snare, toms, crash enz.
-O-

vandeflosch


http://www.noteflight.com vind ik zelf ook top, maar volgensmij zit er wel een fout in.
volgensmij zet hij de noten op de verkeerde plek, Bijv. de hihat zit tussen het 1e en 2e streepje in van boven, terwijl hij normaal boven het 1e hoort te zitten.
Ook bij de snare, toms, crash enz.
-O-

kan je de gratis versie gebruiken om drumpartijen te schrijven? zo ja, hoe moet dat dan? ik kan alleen piano schrijven precies  :?

Nlz


Als ik iets wil uitschrijven gebruik ik GuitarPro of deze http://drumsetwriter.com/
De laatste is gratis, dus zou zeggen probeer het eens!

Lekker simpel, die laatste! Me gusta!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hoefnix


kan je de gratis versie gebruiken om drumpartijen te schrijven? zo ja, hoe moet dat dan? ik kan alleen piano schrijven precies  :?


Staff -> change instruments -> drums
Voor een enkele notenbalk selecteer je de onderste: Staff -> remove staff.

vandeflosch

leuk ! dankje  8)

Robert-Jan

Schop..

Drfill kwam in een ander topic met deze

http://aerodrums.com/aered/

Mac versie schijnt dit jaar nog te komen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Wauw, ik zag t al op fb voorbij komen. Dank voor deze korte intro RJ.

dunDaan

Sow, dat ziet er goed uit!! Leuk prijs-model ook; betaal maar wat je wil. Dat moet ons hollanders toch wel aanspreken :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

djska

@RJ, je kan ook nog voor de radio gaan werken, goeie stem daarvoor :-)

Harre


@RJ, je kan ook nog voor de radio gaan werken, goeie stem daarvoor :-)

Een rustige natuurlijke stem die je hoort zonder er echt naar te moeten luisteren inderdaad, maar ja... van de dingen die RJ online heeft gezet ben ik eigenlijk niet anders van hem gewend  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

#40
jan 27, 2015, 21:48 Last Edit: jan 27, 2015, 21:49 by Hoefnix
RJ dat is weer mooi gedaan  :w

Robert-Jan

Ok dank.. :)

En nu hup iedereen liedjes uitschrijven!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#42
jan 27, 2015, 23:33 Last Edit: feb 16, 2015, 16:32 by djska
oh wat werkt dit makkelijk, even iets geprobeerd:
En link naar .aer file

Animal baars

Wow, dat ziet er kinderlijk eenvoudig uit vergeleken met Sibelius! Ga ik ook eens installeren :D

drfill

je kunt er met de hand niet tegenaan schrijven..  zo snel is het ; )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

mwah, dat valt ook wel mee, uiteindelijk net als met een tekstverwerker, schrijven op zich gaat niet sneller, maar het editen, knippen/plakken, niet opnieuw hoeven schrijven bespaart wel heel veel tijd!

stefan

Mss leuk om een topic te openen waar we dan vette grooves kunnen delen?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

#47
jan 28, 2015, 14:44 Last Edit: jan 28, 2015, 15:11 by Otje

Mss leuk om een topic te openen waar we dan vette grooves kunnen delen?


Wat houdt je tegen Stefan; met deze software (aered) is het voor velen makkelijker en toegankelijker om om iets te maken ennuh ..k'vind wel een goed i.d.*)

stefan

Lijkt me wel leuk juist..

Maar wat mij persoonlijk tegenhoud is momenteel even tijd om uitgebreid naar aered te kijken.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

djska

Nou, ik keek daar dus ook tegenop, maar dit heb je in een uurtje wel door.

Omhoog