Kleine aanpassing

Gestart door dunDaan, jan 09, 2015, 10:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Er zijn nogal wat problemen met het plaatsen van advertenties waarbij vaak de regels niet goed worden gelezen en dus een en ander een de advertentie ontbreekt.

Nu zag ik dat voor een aantal forum onderwerpen, met name onder categorie "spelen", een soort van voetnoot is geplaatst.



Als er nu onder "aangeboden" ook een voetnoot wordt geplaatst, bijvoorbeeld zoals hierboven aangegeven, dan zou dat wellicht al enig ellende kunnen besparen.

Ik zag dit op een ander forum en het viel me meteen op, zodoende denk ik dat dit een waardevolle toevoeging zou kunnen zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

#1
jan 09, 2015, 11:53 Last Edit: jan 09, 2015, 11:56 by Nijlpaard
Ik gebruik hoofdzakelijk tapatalk en in dat programma zie je deze toevoegingen niet.

Maar mij lijkt het niet zo moeilijk. Geef het aan bij de registratie in de voorwaarden, een stickie topic met uitleg in de sectie aangeboden. En als mensen het dan nog niet snappen pas je gewoon zero tolerance toe. Topic dicht zonder verantwoording of verklaring.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

havezet

Ik zou daar wat strakker mee omgaan. Als een post niet aan de regels voldoet, dan een opmerking plaatsen voor aanvullende informatie, niet binnen 24 uur aangepast dan meteen verwijderen.

dunDaan

Dat betekent dus in de praktijk dat nagenoeg alle advertenties van newbies worden verwijderd, want van hen er is zo ongeveer geen enkele advertentie die meteen aan de regels voldoet. Lijkt me niet wenselijk, toch?
Ik denk dat de regels niet genoeg opvallen waardoor ze niet (goed) gelezen worden. Een rood kader om de regels heen zou ook al een en ander schelen.
Ik zoek liever naar manieren om ervoor te zorgen dat advertenties gewoon goed worden aangemaakt, dan dat heel veel advertenties meteen weer gesloten worden omdat ze niet aan de regels voldoen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

Je kan het rood omkaderen, laten knipperen en wat al niet meer mensen lezen gewoon niet. Als  een newbie meteen een ad plaatst moet je je afvragen waarom hij zich in de first place heeft geregistreerd. Ik heb liever dat de sectie aangeboden spullen bevat van echte forumleden en niet allemaal mensen die er alleen op uit zijn om het bereik van hun MP advertentie te vergroten
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

havezet


Dat betekent dus in de praktijk dat nagenoeg alle advertenties van newbies worden verwijderd, want van hen er is zo ongeveer geen enkele advertentie die meteen aan de regels voldoet. Lijkt me niet wenselijk, toch?


Ik ben het met nijlpaard eens. Forumleden die zich hier registreren om hun waar te verkopen moet je niet eens willen. Er is marktplaats waar dat soort mensen kunnen verkopen. Het hebben van een vraag/aanbod sectie op een forum als dit heeft enkel toegevoegde waarde omdat ik, als koper, dan een idee heb van de persoon achter de verkoper en hoe die met zijn/haar spullen omgaat (geen garantie natuurlijk).

Er gelden regels en elke regelmatige bezoeker zal ze respecteren. Zo niet worden ze erop gewezen. Als dan nog niet aan de regels wordt voldaan dan getuigt dat van disrespect van de regels hier. Natuurlijk kun je de regels ook ter discussie stellen, maar de regels worden bepaalt door de eigenaars van dit forum en wij bezoekers hebben me aan hun regels te houden, zo niet, verwijderen. Zo sta ik erin in ieder geval (ook al is het niet relevant hoe ik erin sta, het is aan de eigenaars/admins/mods)

dunDaan


Het hebben van een vraag/aanbod sectie op een forum als dit heeft enkel toegevoegde waarde omdat ik, als koper, dan een idee heb van de persoon achter de verkoper en hoe die met zijn/haar spullen omgaat (geen garantie natuurlijk).


Daar ben ik het inderdaad wel mee eens.
Newbies die meteen een advertentie plaatsen misbruiken het forum als surrogaat-marktplaats, en voegen weinig toe aan het daadwerkelijke forum. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Tsja, wat dan?? Het instellen van een minimum aantal posts is al eerder ter discussie geweest en lijkt niet de gewenste oplossing.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

ik heb een sticky geplaatst in AANGEBODEN.
Het kader met regels bovenaan het subforum is inderdaad niet (meer) te lezen in tapatalk. ( :( )

Omhoog