Benny Greb - The Language Of Drumming

Gestart door drums97, feb 12, 2012, 13:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Net de twee dvd's van Benny Greb - The Language Of Drumming afgekeken.
Ik ben geen geschoolde drummer. Ik heb zelfs nooit les gehad, buiten alleen afkijken van vrienden en m'n vader.
Ik doe eigenlijk maar wat.  :F

Zo heb ik altijd maar wat gedaan, wat goed voelde en klooide maar wat aan.  8)7

Ik kon mezelf ook nooit echt zetten om te oefenen, omdat ik ook geen ambitie heb om in een band te spelen.

Ik ben nu bezig om de oefeningen en benadering te hanteren, zoals aangegeven op deze dvd's en ik vind dit wel een hele leuke (lees; andere) manier om techniek te leren. Dmv het alfabet lijkt het ook makkelijker en realiseer ik me meer wat ik speel.
Bijv. nu speel ik "A", dan varieer ik met "C" enz. Zo kun je makkelijk zelf composities maken. Ook bijv. "A" spelen met de Hi-hat en dan met de BD en dan weer met de snare enz. enz....

Het is nog geen automatisme en denk nu nog teveel na, maar het helpt me wel om bewust te worden wat ik speel en heb het idee dat het nu ook stakker is, omdat ik wel bewust mee "shit" hahaha, met m'n stem.

Dit is mijn ervaring met het toepassen van deze techniek op m'n kit en ben benieuwd of andere dezelfde ervaring hebben.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

lenshape

hoi drums97

ik heb net de dvds en boek erbij aangeschaft van Benny Greb.
ben dus net begonnen ermee en ben zelf geen ervaren drummer. ik heb nu ruim een jaar les en heb daarvoor wat afgekeken van mijn dochter die les heeft. ben wel heel enthousiast over drummen.

ik ben benieuwd hoe jij de methode nu ervaart..?
ik merk dat ik er tegenop zie en speel dan maar liever liedjes.. :?
maar ik denk zeker dat een beter begrip van 'het drummen in het algemeen' kan opleveren.
enfin, gewoon starten *O* en doorzetten.

als anderen in dit forum deze methode gebruiken hoor ik dat graag!

Ruubke

Ik heb de dvd een tijd geleden gewonnen via een prijsvraag van Hitit.
In het begin veel doorgenomen (had al aantal jaar les). Niet intensief getraind.

Nu gebruik ik het sinds kort weer voor mijn (double bass) voetwerk!
Vaak oefenen, zeer langzaam beginnen en opbouwen. M'n linkervoet wordt steeds zelfverzekerder/sneller (more in controle).

Prima boek / dvd.. Awesome drummer!

Technobeat


hoi drums97

ik heb net de dvds en boek erbij aangeschaft van Benny Greb.
ben dus net begonnen ermee en ben zelf geen ervaren drummer. ik heb nu ruim een jaar les


De methode van Benny Greb heeft een andere invalshoek dan de '' gebruikellijke '' lesvormen .

Maar Lenshape , sluit jouw huidige drumlesvorm een beetje aan bij de Benny Greb methode , het lijkt mij een beetje verwarrend worden als je twee mehodes door elkaar gaat gebruiken .

Ben benieuwd hoe het jou bevalt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Thijs

En Greb heeft weer nieuwe plannen: https://www.indiegogo.com/projects/bennygreb/x/8112561

Mooi project, maar als ik de donaties tot nu toe bekijk dan vraag ik me af of het er ooit van gaat komen...

Nlz

Zo, weer 15 piekies dichter bij het einddoel.

Het was dat, of voor 5000 euro cymbals met hem uitzoeken  8)7
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Nog steeds op dvd?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Zo, weer 15 piekies dichter bij het einddoel.

Het was dat, of voor 5000 euro cymbals met hem uitzoeken  8)7




Mwah , als Benny zelf die 5000 euro betaald en jij kunt met hem samen een dagje optrekken .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Ik ben dan ook voor de download gegaan. Hoef ik hem zelf niet te rippen voor op de tablet ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hans

Ik heb vorige week die educational package gekocht. In 1 week heeft hij er toch een kleine 10k bij. Dus zal wel goedkomen denk ik.

Robert-Jan

Bijzonder dat hudson er niet meer tussen zit dan... Tof dat hij het zelf doet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Ik las dat de markt geheel ingestort is en Hudson niets wil investeren.

Anserini

Doet Hudson alleen DVD of ook anders? Misschien is dat 't, zoals RJ ook al aangaf?

Robert-Jan

ze hebben ook allerlei apps en downloads etc...ik snap niet waarom ze niet in Greb zouden willen investeren.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Inderdaad onbegrijpelijk dan, als er een drummer is... 8)7

Anserini

Dit helpt hem vast ook wel, als je 1000 euro kunt missen voor een masterclass... http://bennygreb.de/shop/en/Downloads/Benny-Greb-Master-Session-Hands-Feet-06-09-08-2014.html

Hoefnix

3 dagen workshop inclusief eten en overnachting is niet slecht voor 1000 euro. De gemiddelde cursus die ik volg kost meer ;) Natuurlijk blijft het veel geld.

Robert-Jan

Zo, hij heeft z'n doel bereikt..  *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Jeuj. Dan krijg ik mijn educational package dingetje.

Nlz

Wiehoe! En nou als een malle die studio in Benny! >:D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drums97

Wellicht niet voor dit topic, maar vond t wel geschikt  :Y

De spijker op zn kop (vooral op t laatst!)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog