The "Burn" exercise ???

Gestart door Hammar, jan 19, 2012, 18:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar



Dit is nieuw voor me?

Jochem

Aan de comments te lezen is dit gewoon bullshit =]

Nijlpaard

Ja, comments op Youtube zijn uiteraard zeeeeeer betrouwbaar :P

Als ik luister naar wat hij zegt lijkt het me in de basis niet fout.

Goed opwarmen, zorgen dat je gelijke slagen blijft houden en niet zien als een vervanging maar als een extra oefening om wat meer spieren op te bouwen.

Zou nog kunnen werken ook.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drumlarsos

#3
jan 19, 2012, 19:34 Last Edit: jan 19, 2012, 19:36 by drumlarsos
ik zal niet gelijk zeggen dat het bullshit is...

John Riley heeft ook een dergelijke oefening in z'n boek staan maar dan gericht op swing-patronen op tempo's van circa 400bmp( a la Roach, blakey etc.)
Ik geloof ook best dat je door je (onder)armspieren licht te forceren een beter controle / hoge snelheid kunt creƫren.
Wel vind ik zijn ademhaling wat verontrustend (of eigenlijk, geen ademhaling):?
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Erik

Dave Lombardo heeft dit ooit in een clinic 'the pain-zone' genoemd. Je pusht je lichaam eigenlijk tot aan zijn eigen kunnen en iets daar overheen.

Ik geloof wel dat dit een goede manier is om snelheid in de handjes en de voetjes te krijgen, maar je moet oppassen voor overbelasting.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Marty-B

Zelf ben ik nu met een soort gelijke manier bezig om mijn snelheid te verhogen, ik speel met de metronoom 8 maten lang 8ste met links, dan 8 maten 8ste met rechts enz. ik verhoog dan regelmatig het tempo, net zo lang tot ik het amper nog kan bij houden, net als in het filmpje verlies ik dan ook de aardig de controle/precisie over me drumstokken. ik probeer het dan zo lang mogelijk vol te houden zodat het gaat "burnen" in me armen. Wanneer ik dat gevoel krijg ga ik nog kort door, niet al te lang om overbelasting te ver komen.
Zelf merk ik nog niet echt veel vooruit gang in snelheid, kwa uithoudingsvermogen wel, maar dat komt vooral denk omdat ik dit nog niet echt met regelmaat doe, vanaf deze week probeer ik dit 3 a 4 keer in de week te doen! Vooral omdat ik merk dat mijn linker hand mij vaak limiteert in mijn drummen.

Ik denk zelf dat het licht "overbelasten" van spieren je zeker sneller/sterker kan maken. Als je namelijk je spieren overbelast komen er micro(hele kleine)scheurtjes in je spiervezels, dit voel je als spierpijn de volgende dag, je lichaam hersteld deze scheurtjes en maakt de spiervezels dikker zodat er volgende keer minder snel microscheurtjes optreden(dus wordt je sterker). Vraag me alleen af of dit ook het geval is bij drummen, omdat je namelijk op snelheid traint en niet perse op kracht. Ik heb zelf ook nooit echt spierpijn de dag nadat ik spierpijn heb gehad.

ik post over een tijdje wel me vooruitgang!

Omhoog