Real a lie. Melissa auf de maur

Gestart door Jazz, jan 02, 2019, 20:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Real a lie - Melissa auf der maur

Het is de bedoeling om dit nummer te spelen met de band.
Nu kan ik de snelheid van t drummen hier en daar wel wat aanpassen omdat t hier en daar wel fffff-snel gaat.
Vraag, ik kan geen notenpartij vinden, ik kan niet eens n bpm vinden. Heb van alles nagekeken.
Heeft iemand n idee hoe daar aan te komen. Bpm is ook goed.
Thx
There is no music without jazz

drfill

bpm is exact 147  ..ik doe dit met een prg maar je kunt ook online tooltjes
vinden (als je flink op je keyboard mee mept met een nummer) 
http://www.beatsperminuteonline.com/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Heb jij n keyboard ?

Bedankt voor de bpm
There is no music without jazz

HHBBXX

Ik tik de maat mee op de metronoom, dan weet je de bpm ook. Dat is een van de mogelijkheden om de metronoom in te stellen, vandaar.
Ik gebruik daar de app Tempo voor op mijn telefoon, prima ding, ook tijdens de repetities erg handig. Het hele scherm kun je laten knipperen op de maat, hoef je geen geluid te gebruiken en ook de gitaristen zien het tempo als ze willen  8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Paul

Heb jij n keyboard ?

Bedankt voor de bpm
drfill bedoelt naar die website gaan, dan kan je gewoon op je toetsenbord het tempo meetikken. Ik kom ook op 147 uit daar.

Qua snelheid zijn de fills alleen in 16'en. Kwestie van (veel!) rudiments oefenen, op laag tempo beginnen en opbouwen naar 150 bpm, en dan leren over de drumkit toe te passen.

De belangrijkste fills kan je ook zelf uitzoeken (de eerste is leuk, niet heel ingewikkeld als je het trucje doorhebt, en daarmee heel leerzaam). Met Audacity bijvoorbeeld (of soortgelijke software) is het makkelijk om vertraagd af te spelen, stukken te herhalen etc. om het uit te zoeken en mee te schrijven.

Jazz

Mijn hemel , wat heb ik de rudiments verwaarloosd.
Gaat dagelijkse verplichte kost zijn !
There is no music without jazz

Nijlpaard

Succes ! Ik ben zelf weer helemaal terug  naar de basis na het zien van een filmpje van tod Sucherman en het bijbehorende besef dat mijn techniek totaal verkeerd was (nadeel van het les krijgen van een leraar die de basis niet belangrijk vindt)

Alleen maar single strokes oefenen en pas wanneer ik daar de juiste controle heb door naar de doubles en diddles.

Strontvervelend maar nodig
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

#7
jan 04, 2019, 20:51 Last Edit: jan 04, 2019, 21:22 by Joris
Succes ! Ik ben zelf weer helemaal terug  naar de basis na het zien van een filmpje van tod Sucherman en het bijbehorende besef dat mijn techniek totaal verkeerd was (nadeel van het les krijgen van een leraar die de basis niet belangrijk vindt)

Alleen maar single strokes oefenen en pas wanneer ik daar de juiste controle heb door naar de doubles en diddles.

Strontvervelend maar nodig
Singles en doubles zijn andere technieken dus die kan je toch gewoon allebei oefenen?

Welke filmpje bedoel je trouwens?

Oh en als je dan toch met techniek bezig bent, check dan Dave Elitch even. Vanaf 2:42




Nijlpaard

Eerst singles dan doubles :)
Mijn grootste probleem is stick controle. Als het sneller gaat ga ik knijpen en zeker de linker stok vliegt dan ongecontroleerd alle kanten op.

Dus ik begin opnieuw vanaf het begin en bouw het dan rustig weer op
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

#9
jan 05, 2019, 09:27 Last Edit: jan 05, 2019, 18:23 by drfill
Strontvervelend maar nodig
ik vind het wel meevallen,  je kunt een hoop oefeningen doen tijdens tv kijken of youtube..
als je het opsplitst in gewoon 'herhalingen' .. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

dunDaan

Het is juist de kunst om die rudiments leuk te maken.
Verdeel bv de slagen over de verschillende toms / bekkens, dan klinkt het al meteen een heel stuk beter dan dat gemep op een padje.
In ieder geval, zo heb ik geleerd om toch aan rudiments te willen werken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog