Kwaaltjes (door falende techniek?)

Gestart door repelsteeltje, nov 29, 2011, 16:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel

Zelf krijg ik last van mij rechter pols. zo erg dat ik er sinds kort aan geopereerd ben. :?
En dat ik  nu zelfs een paar weken lang  niet mag drummen. ;(
Ik speel met gewoon de standaard 5A van Vic Firth. Of het door mijn niet techniek komt? ik heb geen idee.
Ik hoop wel dat het niet meer terug komt.

Je kunt je stokken insmeren met een speciaal soort ( zalf ofzo  8)7 ) als je dan gewoon achteraan vastpakt dan glij je niet automatisch naar voren. ( heb het zelf keer geprobeerd en het werkte wel )
weet alleen niet meer hoe het heet. 

succes

djska

Hoe houd je je polsen? Als je al geen les had zou ik dat zeker gaan doen. Je zou van de gelegenheid gebruik kunnen maken om je linkerhand en voeten extra te oefenen, maar kijk wel uit dat je links niet ook last krijgt. Zoek eens German vs French grip op. Normaal German en French grip als je naar ride gaat (tip Peter Erskine).

groovemaker

De oorzaak van de last in je pols kan ook albij je schouder of elleboog liggen. Deze gewrichten hangen namelijk allemaal aan de zelfde keten...

Je kunt misschien een filmpje van jezelf maken van de zijkant. Let dan eens op de positie/houding/beweging van je rug, schouder, elleboog en natuurlijk pols. Als je daar ergens iets raars ziet kan dat de oorzaak zijn van de pijn in je pols...

Misschien dat je dat filmpje kunt posten?
If it's too Loud you're too old!

Otje

Ik kreeg de laatste weken bultjes en huidproblemen aan mijn handen. Ik had vooral last nadat ik éen bepaalde stok gebruikte. Ik had onlangs een tas vol met 2dehands stokken gekocht. Daar éen van, irriteerde telkens. Misschien raar, maar ik vermoed dat de stick sterk vervuild is (besmetting), Kan dat?
Afijn, als preventie drumhandschoentjes gekocht. Dat is wel wennen met spelen, én ik hou het er voorlopig bij; het staat wel stoer.

koen

Was het niet gemakkelijker geweest die ene stok gewoon niet meer te gebruiken?  8)7

groovemaker

Waarom zou je überhaupt 2e hands stokken kopen? Lijkt me meteen al vragen om problemen...
If it's too Loud you're too old!

Otje

#81
mei 23, 2014, 17:27 Last Edit: mei 23, 2014, 17:37 by Otje
Tja, ik werk in een kringloop winkel en dan kom er wel is wat voorbij, Een Pearl drumstel bv. of in dit geval een zak vol met drumstokken, Vandaar..

Nb; Er staat (in de opslag) momenteel oa. een Yamaha drumstel, Sabian bekkens, Tama hardware ennn... jawel, drumstokken gereed voor de komende muziekbeurs... .

Omhoog