Kwaaltjes (door falende techniek?)

Gestart door repelsteeltje, nov 29, 2011, 16:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

repelsteeltje

nov 29, 2011, 16:08 Last Edit: nov 29, 2011, 16:11 by repelsteeltje
Mijn excuses als er al een dergelijk topic bestaat, maar naar mijn weten namelijk niet.

Ik wilde namelijk vragen wie er nog meer last heeft van zijn vingers na een tijdje spelen. Dan heb ik het met name over blaren, die ontstaan door het verkeerd (te ver naar het einde toe) vasthouden van de stokken. Moet ik de oplossing zoeken in andere stokken? Ik merk dat ik de stokken zo ver naar het eind vasthoud omdat ik dan meer kracht in mijn spel kan brengen. Ook vind ik het rebounden van de stok dan makkelijker, al weet ik ook wel dat dit waarschijnlijk nog beter lukt met de juiste grip. Tips?

Jochem

#1
nov 29, 2011, 16:18 Last Edit: nov 29, 2011, 16:59 by Jochem
Yup, ik ook last van. Je kan handschoenen kopen of je handen af plakken met tape als je echt last van de blaren krijgt en wel door wilt spelen.  Maar eigenlijk moet je zorgen dat je eelt (schrijf je zo?) krijgt. Hoe? Tja, volgens mij gewoon veel spelen ;]

GCN

op de één of andere mysterieuze reden krijg ik soms heel snel blaren, meestal gewoon niet. Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag thuis zitten spelen (uurtje ofzo) en nu voelde ik een blaartje opkomen. Normaal heb ik met repeteren en optredens 3uur nergens last van...

heb ook wel is optredens van een half uur gehad waar ik wel een blaar aan overhield. Heb nog geen vast patroon weten te ontdekken (heb alle combinaties van lang/kort/warm/koud wel gehad). Zenuwen waardoor iets krampachtiger dan normaal zal waarschijnlijk wel de boosdoener zijn.

Stokmans

Ook als je al eelt hebt kunnen blaren nog steeds onstaan. En geloof me, een blaar onder je zorgvuldig gekweekte eelt wil je niet...

Ik heb er ook vaak last van gehad. Echter al jaren niet meer terwijl ik op een gemiddelde avond spelen 3 uur lang vol gas tekeer ga. Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in je techniek. Probeer de stokken niet krampachtig vast te houden. Hierdoor 'knijp' je er in waardoor onnatuurlijk veel wrijving ontstaat op de plaats waar je stok beweegt in je hand met als gevolg blaren.

Ik denk niet dat het aan je stokken ligt, ik heb namelijk ook wel eens blaren gehad met stokken waar ik al jaren mee speel...

Dezain


Ook als je al eelt hebt kunnen blaren nog steeds onstaan. En geloof me, een blaar onder je zorgvuldig gekweekte eelt wil je niet...

Ik heb er ook vaak last van gehad. Echter al jaren niet meer terwijl ik op een gemiddelde avond spelen 3 uur lang vol gas tekeer ga. Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in je techniek. Probeer de stokken niet krampachtig vast te houden. Hierdoor 'knijp' je er in waardoor onnatuurlijk veel wrijving ontstaat op de plaats waar je stok beweegt in je hand met als gevolg blaren.

Ik denk niet dat het aan je stokken ligt, ik heb namelijk ook wel eens blaren gehad met stokken waar ik al jaren mee speel...


Met eelt zullen wel blaren minder snel ontstaan.. En blaren onder het eelt vind ik verder ook niet zo'n ramp. Moet ook zeggen dat ik behoorlijk eelt heb dan. (kippenvangen, werken, etc)

Ik heb tijd geleden regelmatig nog blaren onder m'n eelt gehad onder het drummen, maar de laatste tijd al niet meer. Of het komt doordat ik van Pro Mark naar VF ben gegaan weet ik niet, maar sindsdien niet meer gehad..
Experience is the name people give to their mistakes.

repelsteeltje

#5
nov 29, 2011, 20:26 Last Edit: nov 29, 2011, 22:19 by repelsteeltje

Ik denk niet dat het aan je stokken ligt, ik heb namelijk ook wel eens blaren gehad met stokken waar ik al jaren mee speel...

Ik denk dat je gelijk hebt tot een bepaald niveau. Het scheelt namelijk wel soms, wanneer ik andere types/merken stokken gebruik. Het zou echter goed kunnen dat ik met die type stokken juist mijn techniek beter/minder goed toe pas o.i.d.

Stokmans

Ik deel alleen mijn ervaring/mening, wat je er mee doet moet je zelf weten :)

En Bram: Bij de meeste blaren gaat uiteindelijk het bovenste laagje huid er af, en dus ook je eelt....

ProMark naar VF: Zwaartepunt stok van het midden meer naar de tip verplaatst, dus mogelijk anders slaan (waarschijnlijk minder hard) en waarschijnlijk minder wrijving hierdoor. Daar al eens aan gedacht?

Rick

Vaak genoeg blaren gehad onder mn eelt, maar altijd als ik zweethandjes had. Handen goed droog houden met spelen!

musiqman

Blarentijd is zo goed als over maar wat nog te vaak voorkomt is verzuring van de vingers net op het moment dat ik een snelle fill wil doen en nog wel eens ongeveer tussen de rack en floortom de power en controle wil verliezen.

Tips?

Fibesman

Ja inderdaad je handen droog houden en niet teveel knijpen. Kijk ook eens naar de stokken die je gebruikt. Zo heb ik vrij grote handen en spelen iets dikkere stokken zoals 5B voor mij prettiger, die passen beter in mijn hand zeg maar. Blaren worden veroorzaakt door wrijving. Dus ook opletten waar hem dat in zit als je speelt. Een goede drumleraar kan je helpen met dit soort dingen.

Dezain

Dat klopt vaak wel ja, deels komt er daarbij wel huid of. Maar gelukkig niet altijd. De iets kleinere blaartjes, zolang je die maar heel houd, houden de huid intact.  *D
Experience is the name people give to their mistakes.

Joris


Een goede drumleraar kan je helpen met dit soort dingen.


Klopt, maar het blijft toch ook wel een beetje zoeken wat voor jezelf het beste werkt.

Technobeat


Blaren door het drummen heb ik nog nooit gehad , ik gebruik de standaard 5A stokken .
Alleen wel eens tintelende vingers in het begin van een drumsessie als ik meteen '' vol gas '' geef .
Is dus eigenlijk mijn eigen schuld , want ...... niet eerst warm gespeeld.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ik heb alleen een falende techniek.........

Harre

Als ik techniek zou hebben...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

EcoR

In het begin kreeg ik vaak last van (bloed)blaren en zere handen tijdens het spelen. Kwam vooral door veel te hard meppen bij mij, en het gebruik van griptape op mijn stokken. Sinds ik ben overgestapt op lichtere en dunnere stokken zonder tape gaat het veel beter. Daarnaast heb ik een zwakke onderrug, maar daar helpt drummen weer goed bij (zolang ik er aan denk om rechtop te zitten, anders krijg ik na een tijdje last).

Technobeat


Ik heb alleen een falende techniek.........


Heb jou wel eens horen spelen ....
ik wil mij jou '' falende techniek '' wel meester maken . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard


Heb jou wel eens horen spelen ....
ik wil mij jou '' falende techniek '' wel meester maken . :)


Absoluut +1
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stick tight

Ik had toen ik met 5a en 5b speelde regelmatig blaren. Nu speel ik met 2b en knijp ik minder waardoor ik ook minder last heb van wrijving. Daarnaast verzuren mijn spieren minder snel omdat ik met minder inspanning toch dezelfde sound kan krijgen. Wat ik ook heb gemerkt is dat als ik mijn handen was of bv. de afwas doe voor ik ga drummen ik vrijwel direct blaren krijg omdat het eelt en de huid op mijn vingers dan een stuk zachter is.

GirlOnDrums


Wat ik ook heb gemerkt is dat als ik mijn handen was of bv. de afwas doe voor ik ga drummen ik vrijwel direct blaren krijg omdat het eelt en de huid op mijn vingers dan een stuk zachter is.


Ik heb dan meer last ervan dat m'n stokken door m'n handen glijden en ik ze diverse malen kan gaan oprapen. Ook niet altijd handig hoor, crash.........oeps..........stok weg......

Anserini


Ik heb dan meer last ervan dat m'n stokken door m'n handen glijden en ik ze diverse malen kan gaan oprapen. Ook niet altijd handig hoor, crash.........oeps..........stok weg......
Misschien eens de natural serie van ProMark proberen, die zijn niet gelakt dus niet zo glad, ook handig met zweethanden tijden optredens e.d. :Y

Nlz

En anders heeft Balbex de "Good Grip"-uitvoeringen. Ook een ongelakt deel waar je de stok beetpakt, en er is nog een heel fijn groefje in gedraaid voor extra grip.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Animal baars

Ik heb de laatste tijd bij het drummen last van m'n vingers.. Met name bij de krachtig gespeelde stukken heb ik het erg.. Misschien toch weer over gaan naar 5A stokken. 7a is denk ik toch te klein voor mijn handen. Hoewel het wel lekker soepel speeld. Voel me altijd zo'n houthakker met dikkere stokken.

Of is het een stukje techniek en hou ik de stok gewoon niet goed vast.. Zou weer eens wat lessen moeten nemen om die techniek bij te spijkeren..

Nijlpaard


Ik heb dan meer last ervan dat m'n stokken door m'n handen glijden en ik ze diverse malen kan gaan oprapen. Ook niet altijd handig hoor, crash.........oeps..........stok weg......


Heb je droge of natte handen ?
De meeste sticks worden stroever naarmate ze vochtiger worden.

Bij mij werkt dat echter averechts omdat ik blijkbaar zeer droge handen heb.

De Dave Weckl Evolutions hebben een coating die wel stroef is wanneer je droge handen hebt en deze glijden mij niet uit de handen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan

Ik heb dit wel eens geprobeerd. Werkt goed, zowel bij vochtige als droge handen.
(Vaak is de naam van een product al een aanwijzing of je het serieus moet nemen of niet; dat is hierbij gelukkig niet geval) ;)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog