Voettechniek Instructie

Gestart door Dreamdrummer, jul 03, 2017, 11:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

jul 03, 2017, 11:30 Last Edit: jul 03, 2017, 15:47 by Dreamdrummer
Een tijdje terug kreeg ik een mailtje van een drummer die problemen had met zijn voettechniek. Zijn doel was, snelheid en uithoudingsvermogen opbouwen, maar hij kwam er maar niet uit en lukte niet.
Hij wilde graag les van mij, maar omdat hij niet in de buurt woont, heb ik voorgesteld een filmpje te maken. Zo kon in toch laten zien welke technieken in gebruik.

En ik dacht, waarom niet delen op het drumforum :-)
Ik wil niet met de eer gaan strijken, of beweren dat dit dé enige manier is. Het is ook niet zo dat ik dit zelf verzonnen heb, maar het heeft mij enorm geholpen in de periode dat ik puur snelheid wilde behalen. (al enige tijd geleden, dus de meeste snelheid is er al wel af...)
Ik weet ook dat er ontelbare instructies op Youtube staan, maar ik vond het ook wel tof om te maken ;-)

Dit heeft niets met groove of dynamiek te maken. Gewoon puur snelheid en bijbehorende techniek. 8)

https://drive.google.com/file/d/0B3__SkfsTI7fOTdxUENpQlBrV0U/view?usp=sharing

cc. Credits voor Flo Mounier, George Kollias en Derek Roddy
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

stefan

Of je er wat aan hebt, mee eens bent of niet.... Respect dat je dit gedaan hebt en gedeeld hebt hier!
En op zich vind ik je presentatie prima en helemaal niet onwennig ofzo.. Tof filmpje!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Ed_bass

Goede instruktie!
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat




Goede uitleg Dreamdrummer , je kunt het ook gebruiken om alleen je rechtervoet met een single bassdrumpedaal te trainen :)  .

BTW , tof regenboog resovel 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Goede uitleg Dreamdrummer , je kunt het ook gebruiken om alleen je rechtervoet met een single bassdrumpedaal te trainen :)  .

BTW , tof regenboog resovel 8)  .
Of je linkervoet ....
TD-11KV + GoEdrum HH

Oetgrunn

Helder en duidelijk filmpje, mooi to the point, dus zonder dat overbodige gezever wat je nogal eens ziet in "die" youtube filmpjes. Top!

ddrsonor

Nice!

Dreamdrummer

Thanks guys!

Wordt gewaardeerd :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Goede uitleg Dreamdrummer , je kunt het ook gebruiken om alleen je rechtervoet met een single bassdrumpedaal te trainen :)  .

BTW , tof regenboog resovel 8)  .
Dit kan je zeker ook met een single pedaal toepassen :-)

(Het resovel is het logo van de Praise-band waarin ik speel.
Idee erachter: alle bandleden zijn compleet verschillend, maar we delen de boodschap uit onze nummers)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Hier een goede instructievideo van de slide-techniek op een awesome E-kit 8)  8)  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik zou het niet aanleren om in je ruststand je klopper tegen het vel te houden, dan kan je beter gewoon je hak op de grond laten rusten met dan je klopper niet tegen het vel.

Dreamdrummer

Ik zou het niet aanleren om in je ruststand je klopper tegen het vel te houden, dan kan je beter gewoon je hak op de grond laten rusten met dan je klopper niet tegen het vel.
I second that
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Nijlpaard

Too late ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Dit was t eerste filmpje waar ik wat aan had.
Rustig - overzichtelijk. Ik kreeg maar geen stabiele slag uit mn voet wat de tripples betreft.
Beetje van de ene keer wel goed en dan leek t weer nergens op.
Ik was er heel blij mee wat niet wil zeggen dat dit heilig is natuurlijk.
There is no music without jazz

animal

Ik kreeg maar geen stabiele slag uit mn voet wat de tripples betreft.

Doubles???

Jazz

#15
okt 30, 2018, 15:51 Last Edit: okt 30, 2018, 16:59 by Jazz
.de doubles waren voor mij op deze wijze een hele prettige manier om dat te oefenen.
Dit zorgde ervoor dat tspelen van tripples ook veel stabieler werden.
There is no music without jazz

Omhoog