Radio

Gestart door 82keiko, okt 16, 2011, 12:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

82keiko

okt 16, 2011, 12:33 Last Edit: okt 26, 2011, 19:33 by 82keiko
Als het komt op techniek voor een bepaalde muziekstijl/groove, dan is veel muziek beluisteren ook van belang. Vandaar deze topic, welke radiozender beluisteren jullie voor welke muziekstijl? Ik ga van start met BLUES: http://bellyup4blues.com/, luistertips voor latin, jazz, funk en alle andere stijlen die jullie beluisteren/spelen?

drumlarsos

radio 6 voor jazz en aanhang:Y
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Jochem

Ik luister niet specifiek één stijl, als ik een bepaald nummer wil horen download ik het wel of gebruik ik YT.
Maar de radio's waarnaar ik luister is 3fm en RadioVeronica

Erik

Ik luister nooit naar de radio, omdat ik graag zelf in de hand heb wat ik luister. Ben je altijd van succes verzekerd. Voor nieuwe bands heb ik vrienden en uitgaan.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

drumlarsos


Ik luister nooit naar de radio, omdat ik graag zelf in de hand heb wat ik luister. Ben je altijd van succes verzekerd. Voor nieuwe bands heb ik vrienden en uitgaan.

zo ontdek je toch veel minder snel wat nieuws  :F
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Erik


zo ontdek je toch veel minder snel wat nieuws  :F


Nou en? Ik kan toch nooit alle nieuwe bands/albums checken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nijlpaard


zo ontdek je toch veel minder snel wat nieuws  :F


En dat is van belang omdat.........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Als ik radio luister luister ik 3FM... voor de rest luister ik gewoon alles wat op mijn ipod staat.
Ik gebruik ook familie en vrienden om nieuwe goede muziek te ontdekken :)

Anserini

Ik luister meestal Arrow Classic Rock, wel vaak dezelfde nummers, maar beter dat dan die meuk van 3FM.

Harre

Studio Brussel (!) thuis en ook onderweg zo veel mogelijk. Als die niet te ontvangen is, dan maar 3FM, Q, 538 of... gewoon een cdtje met een paar honderd mp3's erop :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drumlarsos


En dat is van belang omdat.........


Misschien geldt dat alleen voor mij als jazz(in de breedste zin van het woord)-liefhebber. Maar er valt zó veel meer te ontdekken dan je eigen iTunes of de plaatselijke muziekscene... Als ik wat Cools hoor op de radio, ga ik dat opzoeken!
Ook goed voor je techniek/kennis zoals de TS al aanhaalt, om (zo)veel (mogelijk)verschillende (soorten) drummers/muzikanten te horen.
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

animal

Ik mocht er in het recente verleden graag naar luisteren, maar iets langer geleden verdwenen ze van de radio en ben ik ze toch een beetje uit het oor verloren.
Voordat ik ze hier opgeef wilde ik nog even checken of ze via internet nog wel te "ontvangen" waren en wat ziet mijn oog ARROW JAZZ is weer terug op de radio  *O* *O* *O*

Anserini


Ik mocht er in het recente verleden graag naar luisteren, maar iets langer geleden verdwenen ze van de radio en ben ik ze toch een beetje uit het oor verloren.
Voordat ik ze hier opgeef wilde ik nog even checken of ze via internet nog wel te "ontvangen" waren en wat ziet mijn oog ARROW JAZZ is weer terug op de radio  *O* *O* *O*
Arrow Jazz en Classic Rock allebei toch op de kabel? Of is Jazz weer in de ether?

drumlarsos

Ja Arrow jazz is weer op de ether!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Anserini


Ja Arrow jazz is weer op de ether!
Oh, leuk voor in de auto! *O*

animal


Ja Arrow jazz is weer op de ether!


Ja, dat is wat ik bedoelde, de ether, op het werk kan ik nu ook weer Arrow Jazz luisteren.

82keiko

Arrow Jazz ga ik 'ns opsporen:).

Jochem

Dit zijn geen radiostations die ik luister maar toch handig:
100%NL
Radio 6 (soul en jazz)
funx Latin
Radio oranje (NL)
Sky radio lovesongs/chrismas/nl
arrow jazz fm
arrow classic rock
trance fm djchannel
soulradio
voiceofholland radio
veronica rock/top1000/hit radio
538 non stop top 40
radio 10 (80hits90hits) / top 4000
disco classics

Ruud

Vroeger 3fm, maar voor de iets inhoudelijker gesprekken en variatie in muziek (naar mijn idee) nu meestal Radio 2. Ook wel radio 6 via internet.
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Omhoog