Drum 'n Bass: KJ Sawka's tips

Gestart door Stokmans, okt 15, 2011, 14:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Niet dat ik het zelf speel (soms stukjes met coverband), maar KJ Sawka vind ik erg tof om naar te kijken. Toevallig kwam ik een filmpje tegen waarin hij beschrijft hoe het te spelen. En het leuke is, veel tips kan je gebruiken voor alle stijlen. Bijvoorbeeld: Leef je in in die stijl, zorg dat je kit op die stijl is gestemd en afgesteld, tips voor demping en geluidjes, etc.

Info: KJ Sawka is o.a. de drummer van Pendulum en doet veel shows alleen met samplers.



En Kevin live (let op, geen samples in drums, die doet hij allemaal zelf):




Jochem

Wow, ik dacht dat dat altijd volledig met de computer gedaan werd.

Jochem

lol bij dat laatste filmpje op 6:10 achter het raam ;D

Technobeat

#3
okt 24, 2011, 20:27 Last Edit: okt 24, 2011, 20:27 by Technobeat

Wow, ik dacht dat dat altijd volledig met de computer gedaan werd.


Eens moet toch IEMAND samples fabriceren om een begin te maken , maar daarna gebruiken de meeste dj`s drumcomputers en allerhande electronica om DNB - Techno - Dubstep etc. te maken .
ik houd wel van dat electronische geweld .  :Y *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

John Bonham is tot nu toe de meest gesamplede drummer, dus we zijn echt niet afhankelijk van KJ ;)

Jochem

Awesome snare!
Wat voor soort snare gebruikt hij? Wat voor vellen liggen erop? En hoe stemt hij hem zo?

Hoefnix

Vellen knetterstrak erop, met tape flink dempen en dan een splash erop plakken. Tenminste daar zou ik beginnen. Als je een ondiepe snare neemt zou je dit geluid kunnen krijgen.

Plam

Waarom een splash erop plakken? Past toch nooit :P

Joris

Omdat het vet klinkt natuurlijk, probeer maar eens.

Omhoog