het ding van de dag topic!

Gestart door acapolypse, aug 06, 2014, 14:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

Ik probeer de laatste tijd elke dag iets van een nieuw ding (beat, rudiment, vage handbeweging etc etc) d'r in te verwerken. Maarja, mijn fantasie rijkt ook maar tot op 'n bepaalde hoogte, en ik ken in het echt gek genoeg vrijwel geen drummers, dus ik dacht, waarom niet hier!? Laat de creativiteit maar stromen!

Om de spits dan maar af te bijten:
tijdje terug zat ik met 'n groove gebaseerd op dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=lxbo_L3z-0I, maar dan in je eentje.

Wat ik d'r vooral van maakte was die offbeat koebell en snare met rechts en beetje grooven met links op hihat en toms. Mijn linkerhand controlle is niet zo goed, dus wat dat betreft vond ik dit 'n hele vette groove om daarmee te oefenen. Proberen 't allemaal goed strak te houden terwijl links z'n gangetje probeert te gaan.

Dus, wat oefen jij vandaag!?

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

#2
aug 06, 2014, 15:30 Last Edit: aug 06, 2014, 15:43 by Otje
Voor wat de 'koebel' betreft ben ik deze aan het instuderen:
https://www.youtube.com/watch?v=Ycq7hLxcZtA

..om het vervolgens nog wat moeilijker* te maken:
http://igorchili.com/ru/videorus/3-1/101-chili-epizod-4.html


*Néee jongens, (ik voelde h'm al aankomen) ík bedoel dus NIET het feit dat  Rusisch wordt gesproken  :N

drums97


Voor wat de 'koebel' betreft ben ik deze aan het instuderen:




Ik hoop niet dat je je snare ook zo heb staan  :+
Wel bedankt voor de "trak" niet aan gedacht. Grooved heerlijk  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

acapolypse

Heh, was van 't weekend in koln, kon 't niet weerstaan om ook 'n echte koebel mee te nemen voor bij m'n a-kit, kan ik dit soort dinges es met wat echt gevoel grooven.

Hans

Check Stanton Moore (echt een van mijn favorieten... zie groove) op zijn koebel :

Technobeat


Grappig die 28'' bassdrum op rechts ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

acapolypse


Check Stanton Moore (echt een van mijn favorieten... zie groove) op zijn koebel :


Wasda links naast z'n hihat? Ik kan 't niet echt goed horen wat 't is, of ik haal t door de war met t bassgeluid (hoewel die best opvalt)

drum1964

#8
aug 14, 2014, 14:44 Last Edit: aug 14, 2014, 14:48 by drum1964
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hans

idd. Wat een baas toch hè !

willem4130

#10
aug 14, 2014, 21:35 Last Edit: aug 14, 2014, 21:36 by willem4130
Leuk om dat filmpje eens te zien. Iemand enig idee hoe die pandeiro akoestisch klinkt?

Want in het filmpje van drum1964 is de aanwezigheid van die mic + mix in mijn oren nogal cruciaal voor hoe het in het geheel klinkt. Ik bedoel eigenlijk: zoals Stanton Moore het inzet blijft er puur akoestisch toch niet/nauwelijks inzetbaar (gezien volume snare/kick/cymbals etc)? 
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


Leuk om dat filmpje eens te zien. Iemand enig idee hoe die pandeiro akoestisch klinkt?



Welnu, hij is 16 oktober bij drumland.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Oeh, dat wist ik niet, Thnx RJ. Da's wel een ritje naar Drumland waard.

acapolypse

Kwam vandaag ook wel iets grappigs tegen. Basicly n manier om je linkerhand flink te trainen (kan die van mij wel gebruiken). Een gewone groove spelen, maar continu met links achtste ghost notes spelen, en waar een gewone snare zou zitten dus ook gewoon wel een hardere snare spelen. Als je dan gaat varieren met rechts op hihat/ride/whatever tussen kwarten on beat of offbeat... Dat is behoorlijk raar o.O Al helemaal leuk als je dan grooves gaat spelen zoals californiacation van RHCPs, waarbij de snare 'n wat leuker patroontje heeft dan enkel op 2 en 4e tel zitten.

(pff... iemand toevallig bekend met een sheet music programma dat ook goed werkt voor drums? zou 't hele verhaal in 2 maten duidelijker kunnen maken dan het zo proberen uit te leggen :') )

stefan

Dat heten ghost notes. Google er maar eens op of YT het
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hans


Leuk om dat filmpje eens te zien. Iemand enig idee hoe die pandeiro akoestisch klinkt?

Want in het filmpje van drum1964 is de aanwezigheid van die mic + mix in mijn oren nogal cruciaal voor hoe het in het geheel klinkt. Ik bedoel eigenlijk: zoals Stanton Moore het inzet blijft er puur akoestisch toch niet/nauwelijks inzetbaar (gezien volume snare/kick/cymbals etc)?


Ik kon het niet laten voor nog geen 100€... Hij klinkt out of the box vrij laag en staat prima zijn mannetje akoestisch. Je moet hem niet bij een Rammstein tribute band inzetten.

acapolypse


continu met links achtste ghost notes spelen...


Dat heten ghost notes. Google er maar eens op of YT het


uhu, klopt :)

maar dan dus niet zomaar 'n leuke ghostnote hier en daar, maar dus achtste ghosts achter elkaar, met accenten op normale snare momenten (waar in 'n normale beat de gewone snare zou zitten). Dat op 'n redelijke bpm, 160-180 of zo.

Hoefnix

dat is oefening 1 van veel lesmethodes. bijv. Tommy Igoe's lifetime.
Die varieert dan de plaats vd accenten en achtsten en triolen ook.

Otje

http://youtu.be/wEOa3guQkX0

Meespelen van dit nummer was mijn 'ding v.d. dag'; Ik heb nog wel een paar dagen nodig denk ik.  O+

Thijs


Ik kon het niet laten voor nog geen 100€... Hij klinkt out of the box vrij laag en staat prima zijn mannetje akoestisch. Je moet hem niet bij een Rammstein tribute band inzetten.


Prima zijn mannetje, dus gaat niet ten onder in snare / toms / basdrum geweld? Hmmm, tempting!

ludwigdrummer

Hans zou jij misschien voor ons drummers een video kunne  posten van hoe die bij jou thuis klinkt?

Hans

U vraagt :

http://youtu.be/Y6bhILZ2WOY

Die is natuurlijk wel wat geproduceerd (zit een sm57 mic onder). Ik zal nog eens kijken of ik iets met alleen overheads ofzo kan opnemen.

Jazz

Hans, dat is heeeeeel gaaf. Thanks !
There is no music without jazz

Hammar

Top Hans!

Omhoog