Koude handen en voeten

Gestart door Casplantje, mrt 12, 2014, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Casplantje

Ha drummers :),

Zoals de titel al zegt, heb ik behoorlijks snel last van koude handen en voeten en dit is rampzalig als ik wil drummen :P Ik heb blijkbaar het fenomeen van Raynaud, waardoor mijn doorbloeding dus slecht is en elk beetje kou dat ik aanraak, zorgt al voor bevroren vingers. Het probleem is zelfs zo dat mijn handen en voeten juist extra koud worden als ik drum. Bij lessen speelde ik vaak in met de bedoeling om warm te worden, maar dit leek wel averechts te werken. Weird, I know, maar vooral oncomfortabel en demotiverend.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?


djska

Heb je je ook verdiept in mogelijke oorzaken? Een slechte doorbloeding zal ook de coordinatie niet helpen.
Helpt het om je handen voor het spelen een paar minuten in warm water onder te dompelen? Stokken beetje voorverwarmen?

Nijlpaard

Dat van dat fenomeen van Raynaud. Vermoed je dat of is dat door een arts vastgesteld ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog