Happy

Gestart door oost1346, feb 18, 2014, 19:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

oost1346

Wie kan mij helpen? Ik probeer de beat te achterhalen van Happy (Pharell Williams) Ik heb al op verschillende manier geprobeerd deze te spelen, maar loop een beetje dood :)

NathanR

Al op Youtube gekeken naar filmpjes hoe andere het spelen?

Ik zal het proberen uit te schrijven hier.
H = hihat
O = Open hihat
S = snare
K = kick

---

INTRO:
H H H H H
K K K K K

COUPLET:

H H H O H H H H
    S            S      
K    K K  K     K K

--


Paintpro


Jenslathouwers

#3
feb 18, 2014, 20:52 Last Edit: feb 18, 2014, 20:58 by Jenslathouwers
In de beschrijving van mijn cover ervan staat een link naar de 'tab' van hoe ik de basis groove speel. (Het is natuurlijk wel hoe ik het speel, geen idee of dit volledig klopt)

Dan weet je er ook ineens bij hoe hetgeen ik uitgeschreven heb klinkt :) mss ook handig!

http://www.youtube.com/watch?v=Ao7vh9_gKmw
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

oost1346

Bedankt voor jullie reactie's..... Ga er vanavond direct mee aan de slag! Had inderdaad al gezocht op YouTube, waar genoeg covers te vinden zijn, maar niet een uitleg.

Otje

Over 'happy' gesproken; Ik heb h'm dan eindelijk ook! En wat voor éen !!
http://www.onlinedrummer.com/sheet-music/stratus-billy-cobham/

oost1346

Thx guys..... Ik heb hem onder de knie :) Alleen de snelheid nog wat opvoeren :)

Paintpro

Nou ben ik wel benieuwd, welke van de drie bovenstaande versie's je bent gaan spelen?

oost1346

Die van jou :) maar met een eigen interpretatie. Ik twijfel nl of in het origineel de open hihat niet op tel 3 zit. Zit daar nog mee te stoeien, maar de basis zit erin. Volgens mij wisselt de plaats waar de open hihat zit gedurende het nummer. Ik ben nog niet snel genoeg om hem mee te spelen, want dan hoor ik dat snel genoeg!! Maar vorder snel hierin!

oost1346

Ik heb overigens ook die van Nathan gebruikt.....Dus eigenlijk speel ik ze alledrie :)

Robert-Jan

De partij van paintpro is de groove zoals op de plaat met de hihat open op de drie..en daar blijft ie, het hele liedje.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

en dat 24 uur lang :-)

djska


In de beschrijving van mijn cover ervan staat een link naar de 'tab' van hoe ik de basis groove speel. (Het is natuurlijk wel hoe ik het speel, geen idee of dit volledig klopt)

Dan weet je er ook ineens bij hoe hetgeen ik uitgeschreven heb klinkt :) mss ook handig!

http://www.youtube.com/watch?v=Ao7vh9_gKmw

Leuk idee om in refrein ride en hihat links te doen!

Jenslathouwers


Leuk idee om in refrein ride en hihat links te doen!


thanks  *D, die had ik eigenlijk ook kunnen uitschrijven voor in de tabs... mss nog eens de tijd voor nemen  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

djska


1. als ik hem had mogen inspelen: beetje Drum and Bass
2. geinspireerd door jouw versie, ride, ghostnotes links en footsplash

Omhoog