Hoe speel ik...

Gestart door GCN, okt 06, 2011, 11:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Nope, tik hem maar eens mee, dan merk je dat de drums 'na de tel' zit tov. het intro

Nijlpaard

Heb hem denk ik.cDe gitaar begint op de te net voor de 4de tel. Dus "te 4 1 2 3 4"
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Bedankt alvast voor die link, erg leuk.
Mijn kennis van het notenschrift gaat helaas niet zover dat ik nu kan zien op welke tel hij invalt....sorry!

Hammar


Heb hem denk ik.cDe gitaar begint op de te net voor de 4de tel. Dus "te 4 1 2 3 4"

een 16de voor de 4 dus??

Nijlpaard

Yep, daar lijkt het wel op. Maar de soort van fill in die je voor het eerste couplet krijgt maakt het doortellen erg lastig, dus het kan zijn dat die me van de tel brengt. Vandaar de slag om de arm ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stokmans

Ik denk dat het een 8e is die er voor ligt aangezien de drums er 'na de tel' in lijkt te komen.

Hammar, ga je hem met een band spelen? Zo ja, dan kan je er misschien even met de gitarist voor gaan zitten en hem vragen wat hij precies speelt in het couplet, dat is volgens mij hetzelfde als in het intro en dan zou de timing wel eens op zijn plek kunnen vallen.

Moet eerlijk toegeven dat mijn enige muzikale ervaring met dit nummer in een karaokebar in Mumbai was :+

Robert-Jan



Ik hoor m hier wat duidelijker..
Zoals ik m hoor.. Op de 4 re..

Dus:  re 1 2 3 4-re
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Robert-Jan

Case closed.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Wat gebeurt hier vanaf 1.04 ??
Ik krijg dit niet uitgezocht.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

t is niet even een stukje van , nou zo.. ;)
maar om je op weg te helpen..je kan het het best meetellen in 6 ..als je 2 keer tot 6 telt komt je weer aan het begin van het keyboard rifje.
je hoort dat hij in principe de ride op de tel speelt en qua bas en snare daar heel erg omheen draait..soms snare op de tel dan dr weer tussen etc..

help ik je daar al een beetje mee op weg?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

4 x 3 kwarts?

Nijlpaard


t is niet even een stukje van , nou zo.. ;)
maar om je op weg te helpen..je kan het het best meetellen in 6 ..als je 2 keer tot 6 telt komt je weer aan het begin van het keyboard rifje.
je hoort dat hij in principe de ride op de tel speelt en qua bas en snare daar heel erg omheen draait..soms snare op de tel dan dr weer tussen etc..

help ik je daar al een beetje mee op weg?


Zeker. Ik kreeg die 2 keer 6 tellen al niet eens voor elkaar. Die snare maakte me idd steeds weer in de war.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


4 x 3 kwarts?


mja t is toch meér 2 x 6 als je het loopje van de keys/bas aanhoudt
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

Voor mij voelt het als een soort van 6/8 feel (ik ben heel slecht in het benoemen van maatsoorten).

Volgens mij repeteert het loopje (of in ieder geval de drums) over 4 x 6 tellen waarbij die 4 'kwartentriolen' op snare/china de laatste maat zijn. Dit geheel 4 keer tot aan het volgende loopje.

Rascul

Duidelijk een 6/4, maar het verwarrende is dat hij af en toe een maat slaat met gepunteerde kwarten. Dat klinkt vreemd omdat je zo'n 6/4 kan verdelen in 6 x 2 achtsten, of 4 x 3 achtsten. Hij wisselt af, drie maten 6 x 2, 1 maat 4 x 3. Goed luisteren naar de puls in de bas, dat is de sleutel van het riffje.


Sixdanny

Hoi,kan er mij iemand vertellen hoe de intro van I put a spel in you van CCR gespeeld word? Alvast bedankt voor het meedenken.

Nijlpaard

Thanks all. Ga er maar eens mee verder :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

#68
jan 24, 2012, 09:59 Last Edit: jan 24, 2012, 10:56 by paQ

Hoi,kan er mij iemand vertellen hoe de intro van I put a spel in you van CCR gespeeld word? Alvast bedankt voor het meedenken.


Er is hier een apart "hoe speel ik dit?" topic voor, maargoed.

Het is een 6/8, met triolen feel. Voelt een beetje als geshuffelde 16e, maar is niet geheel het zelfde

Het intro (als je hem in 6en telt), speel je 6 tellen triolen (RlrLrlRlrLrlRlrLrl), en daarna begint de groove. Ik heb treepjes + hoofdletters onder de aparte tellen gezet.


EDIT: Toegevoegd:





Commentaar van de moderator samengevoegd

Jochem

Het nummer is geschreven in 12/8. Het 'intro' is dus eigenlijk een opmaat.

Rick


Het nummer is geschreven in 12/8. Het 'intro' is dus eigenlijk een opmaat.



Dan maak je het onnodig ingewikkeld. Ik zou hem lekker in 6en tellen.

Maverickje

Hallo,

kan iemand mij vertellen hoe dit refrein in elkaar zit? Ik heb het al vaak beluisterd maar kom er niet precies uit.

Het gaat om het nummer van Evanescence - Farther Away.
Ik kan ook nergens een drumscore vinden.
Het gaat om het stuk vanaf 0:25 minuut


Marty-B

zo iets:



Vaak zijn er van bekende nummers wel drumcover filmpjes op youtube, deze helpen vaak heel veel, omdat je dan ook echt ziet wat er gespeeld wordt.

hoop dat je er wat aan heb!

Maverickje

Ja inderdaad.
Daar kan ik wel wat mee (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb?!)
Ik ga eens goed bestuderen en op papier zetten.
Bedankt!

Dezain

Ik heb een probleempje met nummers afsluiten..

Je kent het wel.. die strakke, vette einde's waarmee de drummer afsluit. Zoals bijvoorbeeld Foo Fighters, RHCP, etc veel gebruikt. Iemand een idee hoe ik dit ook kan doen? Het is toch wel een leuk iets om te showen, niet?

En ook stick tricks.. Krijg ze maar niet volledig onder de knie, maar dit is gewoon oefen werk neem ik aan?
Experience is the name people give to their mistakes.

Omhoog