Hoe speel ik...

Gestart door GCN, okt 06, 2011, 11:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

#100
jun 28, 2012, 15:49 Last Edit: jun 28, 2012, 15:50 by Hoefnix
RJ is het geen idee om een keer een workshop te geven over dit onderwerp voor drumforum?

Robert-Jan

Bonham fill workouts..Zowiezo drumwork-outs ipv kijk maar hoe ik het doe.. *)
Ja is wel een leuk idee..maar eeh..pfoe staat nog zoveel nu in planning..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dezain

Ik zal dus gewoon erg veel moeten oefenen. Dacht echt al paar weken dat ik niet verder kwam dan dat.. Word dus gewoon ouderwets veel oefenen.

Bedankt!
Experience is the name people give to their mistakes.

Hammar

Deze heer is ook een baas in bonham style drummen.
http://www.youtube.com/user/GrooveDrummin?feature=watch

drumlarsos

Hoe speel ik Birdland - Joe zawinul ( of weather report natuurlijk)

Wat voor techniek kan ik het best gebruiken voor de linkervoet in dit ritme?(open op elke e van de tel, circa 168 bpm)
Ik krijg nog geen mooi open(hi hat) geluid op dit tempo, na 140 /145 raak ik de controle wat kwijt.
Natuurlijk oefenen, oefenen en oefenen( dat doe ik ook wel), maar wat voor techniek is hier het handigste(relaxt) te gebruiken? Heel-toe..... ?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

stefan

Tappen en dan rechts links met je heel?
Daar kun je veel ermee snelheid mee maken, mits je het onder controle hebt...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dunDaan

In je principe kun je de hihat gewoon op de tel mee laten lopen. Dan is 'ie op de "e" van elke tel automatisch open.
Voor mij werkt dan heel up / down het beste (net zoals bij een normale bass-kick). Dat trapt het hardste zal ik maar zeggen, waardoor het het makkelijkst is op de tel mee te trappen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Ik zou geen heel toe oid doen, het is in principe gewoon op de tel de hihat met je voet spelen..zou te doen moeten zijn met heel down.
Ik weet het niet zeker, op live uitvoeringen zie ik wel dat de hihatnhand in 8 ste gespeeld wordt, maar hier op de studio plaat klinkt het als ,



Dat is ook een optie.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#108
jun 29, 2012, 20:11 Last Edit: jun 29, 2012, 20:12 by Paul
Ik heb 'm net even geprobeerd, bij mij komt op de tel meetikken met mijn linkervoet, heel-down, goed uit. Het hielp bij mij wel om de hihat niet te ver open te zetten; een minder grote slag is niet zo vermoeiend. En om het geluid van de hihats bij het dichttrappen te beperken, bij een grote slag vergt het veel controle om ze op zo'n tempo (want het is best snel!) zachtjes dicht te laten gaan.

drumlarsos

Dat is dus een beetje het probleem(ik speel het wel in achtsten), om er een goede sound uit te krijgen op dat tempo. Maar dat zal wel komen na het even ''gevoeld'' te hebben. En uit eindelijk verschilt het denk ik toch per persoon wat voor techniek ze hierbij toepassen.
Al helemaal in deze song is het namelijk wel behoorlijk van belang(voor mij) om die sound van de hi-hat echt strak en constant te krijgen, anders klinkt het totaal niet!

Maar in ieder geval mijn dank voor jullie antwoorden!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

JordyMin

Iemand die ergens een lesje gevonden heeft over hoe je creep van radiohead speelt? ik zou die graag leren meespelen, eerste minuut is gewoon basic beatje, dat lukt, maar daarna weet ik niet goed hoe of wat en vind op youtube geen lesje erover.

iemand?

rene p

Als je noten kunt lezen kan ik deze wel scannen en naar je mailen als dit helpt? Hoor het wel
" Im not nervous im a DRUMMER"

JordyMin


Als je noten kunt lezen kan ik deze wel scannen en naar je mailen als dit helpt? Hoor het wel


Ik krijg pas in September mn eerste notenleer lessen  8)7

rene p

Ok dan raad ik je aan drumcovers te zoeken op you tube misschien kun je zien hie het te doen. In play along rockband vol 19 van hal leonard daar staat hij op cd met en zonder drum misschien daar iets aan
" Im not nervous im a DRUMMER"

Murgen

Zat ik laatst een beetje op m'n snare te pielen klinkt het opeens als 50 ways to leave your lover. Nu de transcriptie van dat nummer opgezocht en dan weet je weer dat je nog een lange weg heb te gaan. Maar ik ga hem wel ff instuderen. Naast de Bonham fills want we houden van variatie. :) 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Anserini

Oeh, leuk stuk inderdaad Murgen. :Y


dunDaan

De crux zit 'm in het feit dat de hi-hat niet netjes op de tel zit. Als het je lukt om dat onder de knie te krijgen is de rest niet zo moeilijk  8)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Anserini

Als je het patroontje eenmaal door hebt met je hihat voet erbij is het inderdaad niet zo moeilijk, maar wel leuk. :P

Murgen

Dank jullie wel ... Uitdagingen. Als ik dit kan gaan we door met de halftime shuffle van Porcaro ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Hans

#119
aug 30, 2012, 18:28 Last Edit: aug 30, 2012, 18:30 by Hans
ohh, check dan the Master himself : He Splains it... and don't worry bout those ghostnotes... ain't nothing but rebounds !



Hij bedrijft bijna de liefde met die kit (die overigens K#T klinkt).

Robert-Jan


and don't worry bout those ghostnotes... ain't nothing but rebounds !


En dat is nou precies waar t veelal misgaat..
En wat Jeff toch echt de meester maakt  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Mja, Bernard weet ook niet waar hij het over heeft...
;)

drums97


ohh, check dan the Master himself : He Splains it... and don't worry bout those ghostnotes... ain't nothing but rebounds !



Hij bedrijft bijna de liefde met die kit (die overigens K#T klinkt).


Dat viel mij ook op  8)7 8)7
Vooral de snare vind ik echt onbegrijpelijk! Het is het paradepaardje van Sonor van (nu 2dehands) 5000K  8)7 8)7
en dan ook een Lite voor 3000 K!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97


En dat is nou precies waar t veelal misgaat..
En wat Jeff toch echt de meester maakt  :Y


+1  :Y
Alhoewel ik 't ook wel als mr. Purdie wil kunnen spelen hoor  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Oh hij speelt te gek! Maar als hij zegt 'mwah'die ghostnote daar hoef je je geen zorgen over te maken dan ga je een beetje te kort door de bocht.
Jeff heeft zich van die ghostnotes meester gemaakt..en dat hoor je dan bijv in Rosanna.
Ik heb ooit een clinic mogen meemaken van Purdie, dat was echt fantastisch!  *O*
Wat hij heel tof doet met ghostnotes, is hij een rimclick speelt tapt hij met zn wijsvinger op de snare. Dan krijg je dus ook ghostnotes, dat doe ik sindsdien heel veel.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog