ontwenning

Gestart door acapolypse, dec 13, 2013, 23:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

Jij had die toch loeizwaar staan? Wil ik altijd nog eens proberen. 
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Kom dan langs jonge!
Geert komt binnenkort ook wel langs met m'n ontbrekende rack gedeelte, dan laat ik het wel even weten.

Machiel

Neem mij vooral niet te serieus.

Paul


Voor mij reden genoeg om altijd op mijn eigen gear te spelen. Het is soms wel een gedoe, maar je weet altijd waar je aan toe bent.

Live heeft dat zeker de voorkeur, maar met repetities kan het niet altijd.
Bij de jamsessie waar ik de laatste tijd veel kom bijvoorbeeld staat een drumstel met een slecht hihat-pedaal (schuift steeds weg), het bassdrumpedaal speelt alsof je op een kartonnen doosje trapt en de bassdrum klinkt veel te zwaar bij de jazz die daar wordt gespeeld. Weinig aan te doen, maar het is wel een goede oefening.

Hoefnix

#29
dec 17, 2013, 16:53 Last Edit: dec 17, 2013, 16:59 by Hoefnix
Benny Greb (en anderen ook) kan op elke kit een mooie groove neerleggen!
Drummen is not about the gear but about the feeling :)

Echte pokke-spullen is natuurlijk wel grrrr  8)7

drumlarsos

#30
dec 17, 2013, 17:15 Last Edit: dec 17, 2013, 17:16 by drumlarsos

Live heeft dat zeker de voorkeur, maar met repetities kan het niet altijd.
Bij de jamsessie waar ik de laatste tijd veel kom bijvoorbeeld staat een drumstel met een slecht hihat-pedaal (schuift steeds weg), het bassdrumpedaal speelt alsof je op een kartonnen doosje trapt en de bassdrum klinkt veel te zwaar bij de jazz die daar wordt gespeeld. Weinig aan te doen, maar het is wel een goede oefening.


Klinkt zeer bekend, op school word ik nog weleens in een lokaal geplaatst waar een drumstel staat met enorme maten, en dat speelt echt gewoon K*T als je wat jazzsolo's oid wil studeren, dat bevorderd het studeren ook niet echt helaas.
Gelukkig komt dit hooguit 1 of 2 x per week voor. En in de podia in de stad waar ik nog wel eens moet spelen of naar een sessie ga, hebben gelukkig prima kitjes!

@Hoefnix,
Klinkt heel mooi hoor, dat gezegde van jou... Maar zolang wij geen Benny Greb, Tony Williams, Steve Gadd/Jordan heten, hoor ik de drummer van het plaatselijke coverbandje toch echt liever op goede gear spelen dan op wel-oke-gear ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Hoefnix

Ik bedoelde maar te zeggen dat de focus bij drummers soms teveel op de spullen ligt ipv gewoon lekker spelen :)

(zeg ik terwijl ik naar mijn Lignum kijk die staat te glimmen, ja dit is zelfspot)

Paul


Ik bedoelde maar te zeggen dat de focus bij drummers soms teveel op de spullen ligt ipv gewoon lekker spelen :)

(zeg ik terwijl ik naar mijn Lignum kijk die staat te glimmen, ja dit is zelfspot)

Alles behalve zelfspot. Ik vind het goed als een drummer iets goeds kan maken met beperkte middelen, maar een goede set écht goed laten klinken vergt ook kunde!

Joris

#33
dec 17, 2013, 19:30 Last Edit: dec 17, 2013, 19:30 by Joris
Inderdaad, je kan de duurtste set ooit hebben maar dat wil niet zeggen dat je er ook automatisch een geluid uit kan halen.

Ik zie hier af en toe ook wel geluidsfragmentjes/filmpjes voorbij komen van lui met hele goede apparatuur, maar het klinkt nergens naar. Of krijg ik nu minnetjes  :P

We gaan ook een beetje off topic.

willem4130

Vroegah sleepte ik als het even kon al mijn eigen gear mee. Voor optredens doe ik dat eigenlijk nog steeds, m.n. omdat ik slechte ervaringen heb met de sound van drumstellen die anderen ter beschikking stelden, maar vind het dan ook geen probleem dat anderen op mijn kit spelen en wat aan de opstelling veranderen.

Met oefenen ben ik er wat makkelijker in geworden. In de eerste plaats omdat ik weinig zin meer had om zoveel met spullen te slepen en anderzijds omdat ik merk dat ik wat minder gevoelig ben geworden voor andere pedalen, maten en opstellingen. Sterker nog, vind het soms zelfs wel inspirerend om op andere kits te spelen. Laat je weer andere dingen doen. Daarnaast ben je weer extra blij als je op je eigen kit mag spelen.

Dingen waar ik wel een hekel aan heb zijn schuivende hardware (meestal kick en hihat) en extreem slecht afgestelde pedalen. Maar dat laatste komt niet zo heel veel voor (is mijn ervaring).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard



Inderdaad, je kan de duurtste set ooit hebben maar dat wil niet zeggen dat je er ook automatisch een geluid uit kan halen.

Ik zie hier af en toe ook wel geluidsfragmentjes/filmpjes voorbij komen van lui met hele goede apparatuur, maar het klinkt nergens naar.


Ik ben de eerste om toe te geven dat de kwaliteit van mijn drumkit ver de kwaliteit van mijn spel overstijgt :Y :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar


Ik ben de eerste om toe te geven dat de kwaliteit van mijn drumkit ver de kwaliteit van mijn spel overstijgt :Y :+
Dat roep ik ook al jaren hoor....daarom post ik ook nooit wat clips. Ik vind het het altijd te slecht voor publicatie:-)

Joris

Solovideo's van mezelf zou ik ook niet posten, iets met de band vind ik nog wel kunnen.

Nijlpaard



Dat roep ik ook al jaren hoor....daarom post ik ook nooit wat clips. Ik vind het het altijd te slecht voor publicatie:-)


Ach, gewoon een keer doen. Je weet nog maar nooit wat voor tips het oplevert :) Het kan heel positief uitpakken :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan


Inderdaad, je kan de duurtste set ooit hebben maar dat wil niet zeggen dat je er ook automatisch een geluid uit kan halen.

Blijft natuurlijk allemaal kwestie van smaak, maar ik vind Derek Roddy daarvan wel erg goed een voorbeeld. Eerst een SQ2 bagger laten klinken, en nu op DW is het al niet veel beter.
De drumkunsten van de beste man staan buiten kijf, maar zijn geluid .....    -O- -O-
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris


Blijft natuurlijk allemaal kwestie van smaak, maar ik vind Derek Roddy daarvan wel erg goed een voorbeeld. Eerst een SQ2 bagger laten klinken, en nu op DW is het al niet veel beter.
De drumkunsten van de beste man staan buiten kijf, maar zijn geluid .....    -O- -O-


Sinds hij ineens de meest veelzijdige metaldrummer ooit wilde zijn ging z'n geluid er ook op achteruit. Als je die oude filmpjes bekijkt waarin hij alleen maar blastbeats speelt is het geluid prima. Misschien moet hij iemand anders eens z'n drumgeluid laten mixen, want hij doet alles zelf.

Paul

Maar goed, laten we weer on-topic gaan ;)

acapolypse


Maar goed, laten we weer on-topic gaan ;)


zal 'n handje helpen :P

Ja inderdaad, niks speelt zoals je eigen kit. Probleem is alleen bij mij dat ik 1x per week repeteern op m'n trouwe eigen a-kit, en thuis 'n e-kit heb. En tja wil toch dagelijks 'n uurtje drummen, dus raak ik al snel gewend aan die e-kit.

Moet ik ook zeggen dat het meeste last ik dan heb met pedalen, ook omdat ik val onder de 16-e-op-220-meuk. Vind zelf zo'n verschil in gevoel in de pedalen dan behoorlijk lastig.
Maar sinds kort heb ik 'n auto gekocht dus sleep ik wat meer met pedalen (in bus+fiets vond ik dat beetje overdreven), en merkte pas als ik m'n goeie pedaal gewoon steeds meeneem dat ook al merkbaar is. Maar toch... Echt vel >> rubber ding!  :Y

Sander?

ik herken veel van wat Otje zegt over a vs een e-kit. Ik heb thuis een e-kit staan, welke veel compacter is en een veel grote rebound heeft dan de a-kit in het oefenhok. Gevolg is dat je overgangen thuis rete-snel kunt spelen, maar eenmaal in het oefenhok je toch beperkt wordt door de grootte en de rebound (vooral bij het spelen van snelle muziek is dat toch ff wennen). Ook doubles met de bass zijn toch net even wat anders ivm rebound.
En ja met het spelen op andere A-kits moet ik ook altijd even wennen. Al is alleen al de hoogte van de kruk die je of niet kunt instellen of anders ingesteld staat. Voor mij geeft het  gelijk een heel ander speelgevoel.
Over het hebben van goede gear en of je daar beter van gaat spelen;
mooi filosofisch vraagstuk, ikzelf ben ervan overtuigd dat wanneer je op 'goed spul' speelt, jezelf ervan overtuigd bent dat het goed klinkt, dus een beter speelgevoel hebt. Wanneer ikzelf het gevoel hebt dat ik beter speel (of dat het geluid vet klinkt) durf ik meer te experimenteren of wat vrijer te drummen. Klinkt nogal vergezocht, maar het doel is het gevoel. Als die goed zit, speel je m.i. beter dan wanneer je met een rotgevoel achter je drumstel zit. Dus als jij een supergoed gevoel bij bepaalde gear/geluid hebt denk ik dat je beter speelt.......ofzo  :Y

Technobeat


Maar hoe speelt 't nou Tech? De Tru-trac heads en de Gen-16; De 'feel' van een A-kit en de sounds van een E-kit? Of... ? Ik heb steeds het idee "het is 't allebei net niet", vlees noch vis. Je heb nu al een tijdje deze samenstelling. Wat zijn je bevindingen 'so far'; Content? Maakt Pearl & Zildjian- de hoge verwachting waar?



Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze samenstelling , de looks van een A-kit met de feel van een A/E-kit , de Gens zijn een soort van hybride en zijn een mooie '' overloop '' van A naar E .
Als het vlees noch vis zou zijn kan o.a. Drum-Tec de Diabolo en Pro series wel opdoeken .:/
Er zijn ook mensen met een volledige E-kit die een VH-11 met een A-hihat stand hebben genomen voor de betere feel en looks :+ .
En afwisseling heb ik ook , want `s Maandags drumles op een A-kit en thuis .......... :)

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Okay, daar hebbie een punt. En eerlijk gezegd vind ik ze ook prachtig mooi hoor de Gen 16 en/of de Drum-Tec. Mocht ik ooit nog eens 't geld hebbuh.. .( Dus laat ze ze maar niet opdoeken)

Technobeat


Het opdoeken zullen ze niet zo snel doen neem ik aan , en ja ...... Drum-Tec is idd niet echt goedkoop maar dan heb je wel wat staan . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Relative666

De spanning van het bass vel wil ook nog wel eens effect hebben op je "gevoel". Althans dat vond ik wel.
Vooral als je thuis oefent op een elektronische kit en in de oefenruimte op een akoestische kit.
Tegenwoordig heb ik thuis de mogelijkheid om akoestische te spelen. Dat heeft zeker mijn voorkeur.

In het verleden vond ik het nog wel eens lastig om op een andere kit te spelen. Maar tegenwoordig stoor ik me daar niet meer aan. Kwestie van veel doen inderdaad.

acapolypse

Ha, de mogelijkheid thuis a-kit te spelen zit ik ook weer serieus te overwegen.

Mede door speeltjes als http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Pro-Audio/Akoestiek-en-accessoires/Clearsonic-Mega-PAC-Kabine-aus-Acryl-Panel/art-REC0006260-000.

Hoewel ik dan sneller geneigd ben zelf iets samen te stellen voor 'n fractie van 't geld. En ja rijtjeshuis, dus wat isolatie is wel zo aardig voor de buren 

Hammar

Vraag me wel af hoeveel db's dat nou isoleert. Het lijkt me eerder geschikt om drums goed af te schermen voor bijv. opname's. Zo te zien is die cabine ook niet helemaal afgesloten.

Omhoog