Filmpjes over techniek

Gestart door dunDaan, okt 17, 2013, 11:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Op youtube is een heeeeel arsenaal aan instructie filmpjes te vinden over techniek, dus waarom niet de interessante filmpjes verzamelen in een thread??

Ik stuitte vandaag op dit filmpje mbt dubbele bass techniek. Aparte en waarschijnlijk moeilijke manier om te leren, maar het lijkt me wel ergonomisch als je dit eenmaal onder de knie hebt.

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars

Dit is toch in feite de de heel-toe techniek?

Nijlpaard


Dit is toch in feite de de heel-toe techniek?



Klopt.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan

Ja klopt, echter bij de traditionele heel toe speel je rrllrrll, deze techniek is rlrlrlrl
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

willem4130

#4
okt 17, 2013, 17:16 Last Edit: okt 17, 2013, 17:20 by willem4130
Naar mijn mening is deze techniek wel degelijk anders dan de heel-toe techniek.
Het verschil zit hem in het volgende.

Bij bovenstaande techniek maak je een 'slag' als je been naar beneden gaat, én een slag als je been omhoog gaat. Dus je gebruikt zowel de opwaartse als neerwaartse beweging om een aanslag te genereren.

Bij heel-toe, tenminste zoals ik het zelf toepas (bij alle doubles), genereer je met de neerwaartse beweging van je been twee aanslagen. Bij een opwaartse beweging genereer je géén aanslagen.

Dat is wel een wezenlijk verschil en verklaart ook waarom je bij heel-toe rrllrrll speelt en bij bovenstaande techniek rlrlrlrl.

NB: overigens heb ik ook wel filmpjes gezien van drummers die m.b.v. heel-toe rlrlrlrl spelen. In dat geval timen ze de neerwaarste beweging van respectievelijk het rechter- en het linkerbeen dus een 16e na elkaar (in het geval je 16sten wilt spelen). Dat is echter wel een stukje lastiger dan rrllrrll. Dan beginnen de technieken qua timing weliswaar op elkaar te lijken maar de fundamentele beweging blijft dus behoorlijk verschillend.

Is het nog helder? :w

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

animal

#5
okt 17, 2013, 21:10 Last Edit: okt 17, 2013, 21:11 by animal
Doet me toch denken aan http://www.youtube.com/watch?v=A4I9DMSvJxg  :Y .

Maar iets anders. Ik vind dat de persoon in kwestie beschikt over een mooie voet techniek, maar ik heb zelf vaak het gevoel dat dit, bij dit soort van drummers, ten koste gaat van de hand-techniek, of hoor ik dat verkeerd?

Technobeat


Bassdrum techniek uitleg van Cobus : Slide techniek en Heel-toe , erg leerzaam . :)


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog